Favoriete plek en / of ervaring?

• John

Hoi allen,

velen onder ons zullen tijdens hun verblijf (tijdelijk of permanent) in Canada zeker een voorkeur voor een bepaalde plek en / of ervaring hebben ontwikkeld.

Deel deze unieke locatie of ervaring op dit prikbord zodat ook anderen hiervan deelgenoot kunnen worden. Plaats een kort verhaaltje waarom het juist zo bijzonder is geweest en versterk dit beeld met max. 1 foto.

Ik zal de aftrap verzorgen:

Mijn favoriete lokatie: het ‘laatste’ eilandje van het Copeland Islands Provincial Marine Park.

Waarom? Het is een geweldige lunch- of kampeerplek waar ‘s avonds de rust slechts verstoord wordt door een groot aantal luidruchtige Zwarte Schol-eksters. Het is de plek waar ik dit jaar vele Zeehondjes, Dall’s Porpoises en zelfs een groep Killer Whales heb zien zwemmen. Rondom een deel van het eilandje heb ik tussen vele en kleurrijke zeesterren gesnorkeld en 's avonds is het er ontzettend donker (m.n. tijdens nieuwe maan) en kun je er Bioluminesance (lichtgevende micro-organismen in het water) waarnemen. Op een mooie zomeravond ben ik er zelfs in gaan zwemmen en licht het water om je heen helemaal op …….. Je hebt er een prachtig uitzicht op het westen en hiermee dus ook spectaculaire zonsondergangen.

Wie volgt?

Groetjes,

John.

• Ann B.

Hallo John,

Leuk idee om hier zoiets te posten! Dat lijkt me een enorme mooie plek om te bezoeken, ik ben al half aan't wegdromen. :D Leuk dat je je ervaring met ons deelt.

Ik denk dat ik zo een beetje mijn hart verloren heb boven op Burnaby Mountain. Ik weet niet waarom, zo spectaculair is het er niet…maar ik geniet van de zichten, de rust en het is een goede plaats om foto's te nemen. Burnaby Mountain is niet ver van Vancouver en maar een goede 10 minuten rijden van mijn thuis, dus ik kom hier geregeld. Ik kom hier graag naartoe om foto's te nemen, wat mijn hobby is. Ik neem dan vooral foto's van de zichten op de Japanse totem palen, de zichten op het centrum van Vancouver, de omliggende bergen en Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Verder vind je hier ook een mooi park om in te wandelen, een rozentuin, picnic plaatsen, een speeltuintje en het restaurant “Horizons”. De Japanse totem palen heet “Kamui Mintara” en dit betekend “Playground of the Gods”. De Kamui Mintara zijn een heel deel soort totem palen gemaakt door Japanese sculptor Nuburi Toko zijn zoon, Shusei. Deze sculpturen herdenken de “goodwill” tussen de stad Burnaby en zijn zuster stad, Japan.

Groetjes uit New Westminster (bij Vancouver),

Ann :)

Een zicht op Belcarra (in de voorgrond) en verderop Indian Arm

• Double Dutch

Waarzze foto?

DD

• Ann B.

Oeps…niet gezien dat de foto er niet stond…Hier is de foto dan met het zicht op Belcarra (in de voorgrond) en verderop Indian Arm

• Cor

Hoi Ann,

jij vind het niet zo spectaculair , maar ik vind het prachtig. Bedankt

Het idee van John is schitterend alleen op dit prikbord heb je geen aparte onderwerpen wat je wel bij forumrubrieken hebt en na een maand is dit onderwerp zover naar achtergeschoven dat je geen nieuwe meldingen krijgt wat jammer is.

Groetjes Cor

• John

Hierbij de foto (als het uploaden lukt …..),

John

• Ann B.

Ooooh John, dat moet lekker genieten zijn. Prachtige foto van een prachtige plaats!

Groetjes,

• Ann B.

Hihi Cor…tuurlijk vind ik het zelf ook een schitterende plaats, de zichten van hier boven zijn prachtig en daar geniet ik elke keer weer van. Het park boven op Burnaby Mountain is niet zo groot en velen vinden misschien niet dat je er veel tijd kan doorbrengen. Maar als ik mijn camera bij heb, kan ik hier gerust een paar uurtjes zoet zijn! ;)

Groetjes,

• Cor

Prachtig toch John, die laaghangende zon met wolkenpartij en weerkaatsing op het water.

Bedankt

Groeten

Cor

P.S.

Nog bedankt voor die dag die we samen hebben doorgebracht, jammer dat het niet langer duurde. Die 2 dagen oponthoud in Sechelt en Telegraph Cove was al besproken dat maakte het verblijf in Powll River kort.

Je zegt maar als ik weer drop moet brengen.

• Double Dutch

Aaaaahhh…een lust voor het oog en balsem voor de ziel.

:) DD