Hoi allen,
velen onder ons zullen tijdens hun verblijf (tijdelijk of permanent) in Canada zeker een voorkeur voor een bepaalde plek en / of ervaring hebben ontwikkeld.
Deel deze unieke locatie of ervaring op dit prikbord zodat ook anderen hiervan deelgenoot kunnen worden. Plaats een kort verhaaltje waarom het juist zo bijzonder is geweest en versterk dit beeld met max. 1 foto.
Ik zal de aftrap verzorgen:
Mijn favoriete lokatie: het ‘laatste’ eilandje van het Copeland Islands Provincial Marine Park.
Waarom? Het is een geweldige lunch- of kampeerplek waar ‘s avonds de rust slechts verstoord wordt door een groot aantal luidruchtige Zwarte Schol-eksters. Het is de plek waar ik dit jaar vele Zeehondjes, Dall’s Porpoises en zelfs een groep Killer Whales heb zien zwemmen. Rondom een deel van het eilandje heb ik tussen vele en kleurrijke zeesterren gesnorkeld en 's avonds is het er ontzettend donker (m.n. tijdens nieuwe maan) en kun je er Bioluminesance (lichtgevende micro-organismen in het water) waarnemen. Op een mooie zomeravond ben ik er zelfs in gaan zwemmen en licht het water om je heen helemaal op …….. Je hebt er een prachtig uitzicht op het westen en hiermee dus ook spectaculaire zonsondergangen.
Wie volgt?
Groetjes,
John.