Favoriete plek en / of ervaring?

• markro

Nogmaals een poging, nu met de IMG-code.

Voor het jonge gras had de beer meer interesse, dan voor de bezoekers.

• markro

Bedankt Cor, met de IMG-code werkt het dus.

Dan staat het volgens mij in de FAQ van dit prikbord verkeerd.

Nieuwe poging van mijn 3 foto's.

Een paar foto’s van ons bezoek afgelopen september aan Wells Gray Provincial Park:

Voor het jonge gras had de beer meer interesse, dan voor de bezoekers.

Prachtige kleuren in de bossen.

Springende zalmen bij Bailey’s Chute.

• Cor

Blij dat het het gelukt is.

Mooie foto's ook trouwens.

Groetjes Cor

• Cor

Of het je gelukt is weet ik niet maar die beer kwam nagenoegd mijn kamer in (lol).

Hoe vond je zelf die belevenis?

Indrukwekkende foto's

Cor

• Trix

Hoi Cor,

Ik had het best benauwd mag je weten want Jan (mijn man) stond achter in de camper en de autosleutels zaten niet in het contact. Dat heb je toch wel nodig voor electrische ramen. Ik heb best wel op hem gemopperd dat hij niet eerder reageerde maar het is allemaal goed afgelopen. Onze zoon zei: dat hebben jullie toch wel gefilmd? maar niets daarvan want we hadden zoiets van nu maar wegwezen. Dit komt wel heel erg dichtbij. Maar zodra we de motor hadden gestart nam de beer de benen (poten).

• Trix

Wat een schitterend kleuren op die foto. Wij hadden daar ook nog veel sneeuw en dan ziet het er heel anders uit. En dan die schitterende foto van die zalmen, goed hoor.

Trix

• noortje

mooie foto“s van het Wells Gray dank jullie voor alle foto”s

Groetjes Noortje

• Cees

Mijn favoriete plekje is eigenlijk niet echt een vakantie plekje, maar voor mij is het geweldig.

Het is de zit op ons eigen bordes voor onze office. Het ziet uit op een benzinepomp (zuid), maar zuid-oost heeft het zicht op de geweldige ruimte van de SW Saskatchewan prairies.

Het geeft mij enerzijds het nietige gevoel als mens in deze immense ruimte, anderzijds voel ik me iedere keer weer diep dankbaar en bevoorrecht dat ik hier mag en kan wonen.

De prairies, voor de een saai, voor de ander bevrijdend. Ieder mens is anders. Toch de mensen die hier geweest zijn (ook Nederlanders) begrijpen iets meer van mijn liefde voor de prairie.

Ook dit is prairie :)

2 km van huis

Cees

• Cor

Beste Cees,

een gezegde zegt “onbekend maakt onbemind” dus zeg ik maar promoot je eigen plaats en breng het onder de aandacht van de mensen. Een hele tijd geleden heb je al een paar foto's op dit bord gezet geloof ik. Ga hiermee door.

Hele mooie foto's trouwens je verwacht meer eindeloze graanvelden, zo zie je dat we een verkeerde voorstelling hebben van Saskatchewan.

Groetjes Cor

• Cees

De uitgestrekte graanvelden zie je hier zeker ook. Toch heeft dat immense agrarische landschap z'n charme.

Wanneer ik over de Highway 1 door Saskatchewan rijd, ben ik op een gegeven moment erg blij dat ik op mijn bestemming ben.

Echter, de wijdsheid, de uitgestrektheid is een ervaring op zich. Voor sommige mensen zelfs een beangstigende ervaring vanwege het afgelegen karakter, maar voor veel mensen ook een gevoel van immense vrijheid. Zelfs de ruimte van de Flevopolder is daarmee niet te vergelijken. In tegenstelling tot wat velen denken is het hier niet echt vlak, maar hebben we te maken met rolling hills. Met name zuidwest Saskatchewan is “rolling”. In de hoek Moose Jaw - Coronach- Eastend-Maple Creek-Moose Jaw vind je een (in mijn ogen) mooi prairie landschap met, voor hen die er oog voor willen hebben, diversiteit aan “verrassingen”.

Nadeel is dat er weinig toerisme faciliteiten zijn. Er is wel het een en ander, maar voor Long weekend Mei en na Long weekend September is veel gesloten. Voor hen die geinteresseerd zijn in het echte cowboy county, native history en RCMP history is hier veel te vinden. Verder ben ik van mening dat in deze omgeving een wel heel bijzonder vriendelijk soort Canadees woont, nl: de Saskatchewanian.

Zoals jullie nu wel begrijpen: Wij wonen hier graag.