Maria,
Wellicht was AM Verwey aan het bevestigen wat de poster daarvoor had gezegd. Derhalve niets mis mee dus. Ik vind jouw reactie in deze minder gepast. Wellicht niet zo bedoeld, maar wel zo opgevat.
Mariet,
Het zou jammer zijn wanneer je je liet wegjagen door wat ergernisjes hier en daar. Met name de gehandicapte toerist (sowieso medemens) heeft veel moeilijkheden te verwerken tijdens zijn of haar uitje. Niet dat mensen niet ten dienste willen zijn, maar vaak is het onwetendheid die goedbedoelde initiatieven jammer genoeg nutteloos kunnen maken.
Hier in Saskatchewan begint met langzaam voorzieningen te treffen voor gehandicapten. Nadeel is echter vaak dat deze voorzieningen ontworpen zijn door niet-gehandicapten. Dit resulteerd dan in lichtknopjes die te hoog zitten, toiletten die in een onmogelijke hoek zijn geplaats, deuren die niet breed genoeg zijn en/of verkeerd om open gaan, en ga zo maar door. Uiteindelijk zal het wel goed komen, maar het duurt vaak even.
Mijn moeder was MS patiente en rolstoel gebonden. Wij hebben zo onze ervaringen op het gebied van voorzieningen. Echter de bedoeling was goed, het resultaat soms minder.
Zelf hebben we een accommodation business en we zouden het geweldig vinden als we een rolstoel vriendelijke suite aan het geheel konden toevoegen. Dit zijn echter hoge investeringen die we zelf op moeten hoesten en dat kan Bruin niet aan momenteel. Maar, grootgeworden in een gezin met een invalide ouder, zou ik het wel heel graag willen.
Blijf vooral posten en richt je op die groep die weldegelijk belang heeft bij jouw/jullie ervaringen.