handicap

• mariet

nou nu heb ik het wel gehad hoor ik vind het helemaal niet meer leuk om hier informatie op te zetten.

Het word toch niet in dank aan genomen en daar bij zitten er altijd mensen die het schijnbaar leuk vinden om iemand in de seik te moeten nemen.

respect is zeker een raar woord!

nou je doet je best maar verder ik kijk hier niet meer op .dit is de laatste keer.

Heb wel andere forums waar het veel leuker is.

en als er nog mensen zijn die informatie willen kunnen mij persoonlijk mailen.

met vr gr.mevr.M

• John

Hoi Mariet,

jammer, jammer.

Juist specifieke doelgroepen als bijvoorbeeld gehandicapten zouden hier goede informatie kunnen krijgen. Ik besef nu ook pas dat een handicap niet altijd een beperking hoeft te zijn.

Afgelopen jaar heb ik o.a. gekajakked met een visueel gehandicapte persoon. Op een gegeven moment zwommen er een aantal Dall's Porpoises dicht rondom onze boten. Hij heeft ze niet gezien maar ‘slechts’ het uit- en inademen gehoord en was hiervan danig onder de indruk (evenals ikzelf).

Overweeg je keuze nog eens?????

Groetjes,

John.

• mariet

hallo John,tja ik weet maar al te goed hoe moeilijk het kan zijn voor mensen met een handicap .om op vakantie te kunnen mijn zus heeft het geluk dat ik verzorgende van beroep ben .

en dan ook al 3 jaar met haar op vakantie ben geweest ook naar Australie en Nieuw Zeeland en Hong Kong en vorig jaar Tjechie,nu dus Canada.

eigenlijk zou er ook een forum moeten zijn voor gehandicapten en vakantie hee een idee!!eerlijk gezegt weet ik het niet of er een forum is!

• Double Dutch

Volgens mij zijn er wel forums (heb effe gegoogeld) maar volgens mij bijna alleen maar van reisorganisaties o.i.d.

Niet zozeer vanuit het oogpunt van de gehandicapte….dát zou pas echt handig zijn!

DD

• A M Verwey

heeeeeeeel handig!

• Sophia

Ik vond het erg interessant wat je vertelde over reizen met gehandicapten, bedankt voor de informatie, Mariet.

• Maria

A M Verwey schreef:

>

> heeeeeeeel handig!

waar slaat deze opmerking nu op Verwey, als een blik op een eikenboom ?

• Ada

Hallo Mariet,

Jammer dat je de conclusie moet trekken dat het op dit forum niet leuk is. Er zijn inderdaad een aantal figuren die het niet zo nauw nemen met het begrip fatsoen, die niet serieus kunnen reageren maar het blijkbaar nodig hebben een ander de les te lezen of in de maling te nemen. Die mensen tref je nu eenmaal overal, niet alleen op deze site, maar het merendeel van de bezoekers hier zijn gewoon aardige mensen die elkaar over en weer helpen met informatie, mooie foto's en humor. En dan bedoel ik geen humor die ten koste gaat van de ander, maar gewoon gezellig lachen. Je verhaal over je gehandicapte zus vond ik heel interessant en ook bewonderenswaardig zoals jij voor je zus zorgt tijdens vakanties. Mogelijk is dat voor haar één van de weinige mogelijkheden om toch op vakantie te kunnen gaan. Wat mij betreft, ik ben het met John eens, overweeg je beslissing nog eens en geef ook de leuke en goede kanten van dit forum een kans.

Groetjes, Ada

• fraenziott

Helemaal eens met jou Ada! Laat je alstublieft niet afschrikken door een paar zeikerds Mariet! Die vind je namelijk helaas overal wel.

Groetjes en hopelijk tot ziens op dit prikbord,

Franziska

• Cees

Maria,

Wellicht was AM Verwey aan het bevestigen wat de poster daarvoor had gezegd. Derhalve niets mis mee dus. Ik vind jouw reactie in deze minder gepast. Wellicht niet zo bedoeld, maar wel zo opgevat.

Mariet,

Het zou jammer zijn wanneer je je liet wegjagen door wat ergernisjes hier en daar. Met name de gehandicapte toerist (sowieso medemens) heeft veel moeilijkheden te verwerken tijdens zijn of haar uitje. Niet dat mensen niet ten dienste willen zijn, maar vaak is het onwetendheid die goedbedoelde initiatieven jammer genoeg nutteloos kunnen maken.

Hier in Saskatchewan begint met langzaam voorzieningen te treffen voor gehandicapten. Nadeel is echter vaak dat deze voorzieningen ontworpen zijn door niet-gehandicapten. Dit resulteerd dan in lichtknopjes die te hoog zitten, toiletten die in een onmogelijke hoek zijn geplaats, deuren die niet breed genoeg zijn en/of verkeerd om open gaan, en ga zo maar door. Uiteindelijk zal het wel goed komen, maar het duurt vaak even.

Mijn moeder was MS patiente en rolstoel gebonden. Wij hebben zo onze ervaringen op het gebied van voorzieningen. Echter de bedoeling was goed, het resultaat soms minder.

Zelf hebben we een accommodation business en we zouden het geweldig vinden als we een rolstoel vriendelijke suite aan het geheel konden toevoegen. Dit zijn echter hoge investeringen die we zelf op moeten hoesten en dat kan Bruin niet aan momenteel. Maar, grootgeworden in een gezin met een invalide ouder, zou ik het wel heel graag willen.

Blijf vooral posten en richt je op die groep die weldegelijk belang heeft bij jouw/jullie ervaringen.