informatie gevraagd

• Netty

Ik ben bezig met het maken van plannen voor mijn vakantie in 2009. Het idee is om in Seattle te beginnen, het Olympic N.P.te bezoeken, door te gaan naar Vancouver Island, en dan ………..?

Ik heb drie weken de tijd, en ik wil voor het eerst in mijn leven kamperen ………..

Het is niet de eerste keer dat ik dit stukje Canada bezoek, de “must see/ do”- dingen heb ik wel gezien/ gedaan.

Ik vraag mij nu af of iemand mij ideeën aan de hand kan doen van gebieden (hiken, wildlife) die -nog- niet op de toeristische snelweg liggen?

In ieder geval: alvast bedankt!

• Ties Bruinsma

Hallo Netty,

Het is mischien een goed idéé om vanaf Vancouver naar het noorden te rijden en dan niet richting de Rockies maar naar het noord-westen te gaan. Langs Burns Lake en Smithers naar Hyder in het zuiden van Alaska. Vooral het gedeelte na Smihers vind ik geweldig mooi. Het is daar niet zo druk als in de grote nationale parken. Wel heb je daar veel wild life en mooie campings. In Moristown zitten altijd Indianen te vissen bij de waterval. In Hazelton heb je een soort Indiaans museum dorp. Verder een aantal prachtige gletsjers. Als je éénmaal in Alska bent houd de verharde weg op maar kan je nog héél ver doorrijden op een gravelroad naar de goud mijnen. Aan het einde van deze weg ligt nog een prachtige gletsjer. Dan ben trouwens al weer terug in BC. Over dit gebied hoor je wat minder maar voor mij is het misschien wel het mooiste stukje Canada (en VS).

Ties

• Janneke

De door Ties beschreven route hebben wij in 2006 gereden. Echt heel schitterend. Je kunt hierover lezen op onze website: www.middendorp.waarbenjij.nu bij de reis van 2006

• Annemiek

Hoi Netty,

Ook wij zijn bezig met onze route voor 2009.

We zullen starten in Vancouver,en dan richting Seattle gaan.

Onderweg bezoeken we Everett,vanwege de Boeing fabriek,en een whale watch toer,verder willen we naar Mount St Helen,en Olympic Park.

Hierna steken we over naar Vancouver Island,waar we bij Cambell River nogmaals een whale watch toer willen doen. Dan naar Powell River,en vanaf daar naar Whistler. Hierna weer terug naar Vancouver, waar we uiteraard ook nog even blijven. Vanuit Vancouver zullen we weer vertrekken.

Dit alles gaat plaats vinden vanaf 25 April t/m 15 Mei.

Wij gaan echter met een camper.

Ik ben benieuwd naar jouw route.

Veel succes,en als er mensen zijn met tips voor onze route horen wij het graag natuurlijk!

Groetjes Annemiek

• maryde

In september waren wij in Seattle, zakten af langs de Oregon Coast en bezochten later het NOP, alles met prachtig weer. Het bezoek aan Boeing kon niet doorgaan vanwege de staking die er toen was, het altenatieve aanbod sprak ons niet zo aan. Wij maakten een prachtige reis.

• v. Lunteren

Ja,… en dan?

Als je, zoals je aangeeft al veel “must see/must do” plaatsen hebt aangedaan, is het misschien een idee om eens wat uitgebreider de tijd te nemen voor b.v. Vancouver Island, de Sunshine Coast en het Garibaldi Park ten noorden van Vancouver.

Vanuit Victoria zou je Highway 14 kunnen nemen naar Port Renfrew en het Juan de Fuca Park. Van Port Renfrew loopt een (gravel-)weg naar Cowichan Lake.

Tofino/Ucluelet is misschien al bekend, dus dan eventueel doorrijden naar Campbell River om vandaar richting Buttle Lake en Strathcona Park te gaan. Campbell River is ook eventueel startplaats van een Grizzly-tour naar Knight Inlet.Vanuit Gold River kun je ook naar het prachtige Nootka Sound.

Verder naar het noorden natuurlijk Telegraph Cove/Alert Bay.

Vanuit Port McNeil loopt highway 30 naar Port Alice en Quatsino Sound. Helemaal in het noorden vind je, via Port Hardy en Holberg, het prachtige, ongerepte Cape Scott Park.

Terug naar het vasteland met de ferrie van Comox naar Powell River aan de Sunshine Coast, volg highway 101 noordwaarts tot aan het eind in Lund en zak dan weer af via de ferrie van Saltery Bay naar Earl's Cove, van waar uit je een bezoek kan brengen aan Egmont en de prachtige Sechelt Inlet. Daarna verder zuidelijk tot de laatste ferrie van Langdale naar Horseshoe Bay. Heb je dan nog tijd over dan zou je nog Squamish, eventueel Whistler en het Garibaldi Park kunnen aandoen. Is daar geen tid meer voor, dan is Mount Seymour in North Vancouver een prachtige optie.

Hoop dat je hier wat aan hebt bij het plannen van je reis.

• eric

Netty ,

Olympic is zeker een aanrader , net zoals een aantal andere hoogtepunten in Washington.Mt.Rainier NP , Mt. St. Helens NVM , de kust van Oregon ( als je zover wilt zakken tenminste ).

Je kan makkelijk een week rondom Olympic doorbrengen , vanuit Port Angeles zit je zo op Hurricane Ridge waar je prima kunt hiken en camperen.Vanuit Kalaloch kan je naar het Hoh Rainforest , met de “Hall of Mosses” , erg fraai.

En vergeet natuurlijk niet het gebied rondom Lake Quinault , ook weer een prima camp & hike gebied.

Foto's ( 2007 ) op onze site , http://www.ericencarin.nl

Gr.

Eric

• John

Hoi Netty,

zoals al enkele malen aangehaald, vereer de Sunshine Coast eens met een bezoek.

Het gebied rondom Powell River ken ik het beste en m.n. de oceaan gaat letterlijk van de ‘toeristische’ snelweg af. Hier vind je duizenden kleurrijke zeesterren en een keur aan zeevogels en ander zeeleven.

Mitlenatch Island, in het midden van de Georgia Strait, kent een uniek woestijnklimaat (microklimaat) en hier groeien en bloeien zelfs kaktussen. Tevens is dit een belangrijk vogeleiland. Excursie met zodiac vanuit Lund.

Op Savary Island, het ‘Hawaii van het Noorden’, tref je kilometers lange zandstranden waar je heerlijk kunt ‘strandjutten’ en op zoek kunt gaan naar Sanddollars en Moonsnails maar ook om een dagje te luieren op het warme zand. Te bereiken met een watertaxi vanuit Lund.

Geweldige Marine Parken, slechts met een vaartuig te bereiken en bekende zeekajakbestemmingen als Desolation Sound. Bekijk de natuur vanuit een geheel ander gezichtspunt, vanaf het water. Geruisloos en hierdoor ben je echt in de natuur bezig. Excursies vanuit Lund en / of Okeover Inlet.

De Sunshine Coast Trail is 180 km lang maar kan op meerdere plekken bereikt worden en hierdoor kun je heerlijke dagwandelingen maken in het gematigd regenwoud.

Mountainbiken. Ken je de trails, dan zijn er legio mogelijkheden. Zelf vind ik het heerlijk om hier gedurende de winterperiode te fietsen.

Voor velen is er hier wel iets te vinden. Het is een gebied van ‘Stay & Play’. Kies je ervoor om er slechts doorheen te rijden dan doe je deze omgeving in mijn opinie te kort :-).

Maak gebruik van het BC Ferries CirclePac en je krijgt 15% korting op de 4 mooie overtochten, Vancouver - Sunshine Coast - Vancouver Island - Vancouver (v.v.).

Groetjes,

John.

• Netty

Dank voor je reactie.

Dankzij alle tips wordt het voor het eerst een “klein” rondje: Seattle- Olympic N. P.- Vancouver Island- Sunshine Coast (?) en weer afzakken naar Seattle. Heerlijk, genoeg tijd om wat uitgebreider rond te kijken.

Leuk!

Ook de anderen: bedankt voor jullie reacties.