Hoi Netty,
zoals al enkele malen aangehaald, vereer de Sunshine Coast eens met een bezoek.
Het gebied rondom Powell River ken ik het beste en m.n. de oceaan gaat letterlijk van de ‘toeristische’ snelweg af. Hier vind je duizenden kleurrijke zeesterren en een keur aan zeevogels en ander zeeleven.
Mitlenatch Island, in het midden van de Georgia Strait, kent een uniek woestijnklimaat (microklimaat) en hier groeien en bloeien zelfs kaktussen. Tevens is dit een belangrijk vogeleiland. Excursie met zodiac vanuit Lund.
Op Savary Island, het ‘Hawaii van het Noorden’, tref je kilometers lange zandstranden waar je heerlijk kunt ‘strandjutten’ en op zoek kunt gaan naar Sanddollars en Moonsnails maar ook om een dagje te luieren op het warme zand. Te bereiken met een watertaxi vanuit Lund.
Geweldige Marine Parken, slechts met een vaartuig te bereiken en bekende zeekajakbestemmingen als Desolation Sound. Bekijk de natuur vanuit een geheel ander gezichtspunt, vanaf het water. Geruisloos en hierdoor ben je echt in de natuur bezig. Excursies vanuit Lund en / of Okeover Inlet.
De Sunshine Coast Trail is 180 km lang maar kan op meerdere plekken bereikt worden en hierdoor kun je heerlijke dagwandelingen maken in het gematigd regenwoud.
Mountainbiken. Ken je de trails, dan zijn er legio mogelijkheden. Zelf vind ik het heerlijk om hier gedurende de winterperiode te fietsen.
Voor velen is er hier wel iets te vinden. Het is een gebied van ‘Stay & Play’. Kies je ervoor om er slechts doorheen te rijden dan doe je deze omgeving in mijn opinie te kort :-).
Maak gebruik van het BC Ferries CirclePac en je krijgt 15% korting op de 4 mooie overtochten, Vancouver - Sunshine Coast - Vancouver Island - Vancouver (v.v.).
Groetjes,
John.