Knight Inlet, Informatie welkom!

• Dennis en Anouk

Hallo Canadaliefhebbers,

Wij gaan in juli en hebben het plan om naar de Knight Inlet te gaan, wat vraagjes hierover? Is het nodig te reserveren, zo ja hebben jullie tips waar? Zijn er meerdere hotels daar? Het aantal dagen is het zo prachtig mooi om daar 4 dagen te zitten en kun je ook zelf op pad, zo ja is dat veilig?

Wij horen graag van jullie!

vriendelijke groeten Anouk en Dennis

• John

Hoi Anouk en Dennis,

in Knight Inlet heb je de Knight Inlet Lodge, hiervoor kun je meerdaagse arrangementen boeken. Bijv. invliegen met een watervliegtuig vanuit Campbell River, een aantal overnachtingen en een aantal excursies (vaak Grizzly- en / of Orca tours) zijn inclusief. Maar bedenk, hier hangt een ‘prijskaartje’ aan.

Je kunt ook vanuit bijv. Telegraph Cove een dagexcursie maken. Ik heb ooit twee dagexcursies achter elkaar gemaakt. Ik denk niet dat je in Knight Inlet zelf op pad kunt (wilt) gaan, er is echter wel een observatie platform. Overigens is een begeleide wandeling vaak veel interessanter omdat de (lokale) begeleider (ster) vaak de beste plekjes kent en veelal goed weet te vertellen over hetgeen zich daar allemaal afspeelt. Een meerwaarde in mijn ogen.

Een bere-goeie reis gewenst,

John.

• v. Lunteren

Helaas is juli niet de beste periode voor een trip naar Knight Inlet. D.w.z. als het hoofddoel hiervan is om grizzlies te spotten. Vanaf ca. half mei tot ca. eind juni kun je veel(5 -8 ex.) grizzlies zien. In juli is die kans veel kleiner, omdat de meeste beren dan weer de bossen intrekken om zich aan de inmiddels rijpe bessen te goed te doen. Reken in die periode er niet op om meer dan 3-4 beren te zien.De beste (en duurste) periode is vanaf begin/half augustus(soms pas eind aug.) als de zalmtrek op gang komt. Niet alleen de grizzlies, maar ook de kijker komt dan echt aan zijn trekken en krijgt dan 10 tot zelfs wel 20 beren voor de lens.

Voor iedere periode geldt trouwens, dat er uitzonderingen zijn en garanties worden niet gegeven.

Knight Inlet is alleen bereikbaar met de lokale operators. Je kunt kiezen tussen een dagtrip(viewing vanaf de boot) en een meerdaags verblijf(viewing vanaf het platform) in de Knight Inlet Lodge.

Op de volgende websites vind je veel meer informatie:

www.grizzlytours.com

www.knightinletlodge.com

www.tiderip.com

Dennis en Anouk schreef:

>

> Hallo Canadaliefhebbers,

>

> Wij gaan in juli en hebben het plan om naar de Knight Inlet

> te gaan, wat vraagjes hierover? Is het nodig te reserveren,

> zo ja hebben jullie tips waar? Zijn er meerdere hotels daar?

> Het aantal dagen is het zo prachtig mooi om daar 4 dagen te

> zitten en kun je ook zelf op pad, zo ja is dat veilig?

>

> Wij horen graag van jullie!

>

> vriendelijke groeten Anouk en Dennis

• john (nl)

Hallo,

Wij hebben vorig jaar 3 dagen in de knight inlet lodge gezeten en ik moet zeggen dat het het geld meer als waard was, je zit daar met 10 personen in een huisje en je gaat excursies doen met z'n 2e of 4e .Je mag daar niet alleen op pad wat eigenlijk ook niet mogelijk is want je komt met een watervliegtuigje aan op een eiland in the middle of nowhere,

Hier is de link is dezelfde als bij v Lunteren de 2e link

www.knightinletlodge.com

Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Groeten John (nl)

• elsbeth weert

Dennis en Anouk,

Wij zijn vorig jaar met Tiderip tours vanaf Telegraph Cove een hele dag naar de Knight Inlet geweest, begin augustus, en hebben toen een stuk of 9 grizzly's gezien.(van heel dichtbij) Wij vonden het geweldig. Je moet dit zeker reserveren in het hoogseizoen. Ik weet niet of een meerdaags verblijf in het hotel leuk is, geen idee, volgens mij kun je niet zelf op pad, althans niet alleen. Het ligt behoorlijk “in the middle of nowhere”. Voor ons was een dag prima. Ook de orcatour met Stubbs vonden we schitterend.

Veel plezier met plannen.

Groet Elsbeth

• Dennis en Anouk

Harstikke bedankt voor de info!

We gaan aan de slag ermee!

groet Anouk en Dennis