Hoi Kan me iemand vertellen wat is de beste tijd om naar nova scotiate gaan ?Het moet niet te koud zijn ,maar wanneer moet ik met de muggen rekenen .Alvast bedankt Annie
Het weer in NS lijkt wat op dat van ons.
Als je stabiel, mooi, warm weer zoekt, kun je beter ergens anders naar toe gaan.
Om een idee te krijgen van het gemiddelde weer kun je eens hier kijken:
http://www.climate.weatheroffice.ec.gc.ca/climate_normals/results_e.html?Province=NS%20%20&StationName=&SearchType=&LocateBy=Province&Proximity=25&ProximityFrom=City&StationNumber=&IDType=MSC&CityName=&ParkName=&LatitudeDegrees=&LatitudeMinutes=&LongitudeDegrees=&LongitudeMinutes=&NormalsClass=A&SelNormals=&StnId=6358&
Overigens, net als hier zijn uitschieters v.w.b. het weer ook daar mogelijk.
Ik ben er zelf 3 weken in juli geweest en heb maar 2 dagen regen gehad. (geluk)
Van muggen hebben we vrijwel geen last gehad.
Alleen in Kouchibouguac national park in New Brunswick waren ze hinderlijk aanwezig.
Maar het kan best zijn dat dat in andere jaren anders is.
Het aantal muggen houdt nogal verband met de hoeveelheid regen in het voorjaar.
Een veel gebruikt spreekwoord op Nova Scotia:
You don't like the weather? Wait another five minutes and it will change!
Vind je het weer niet goed? Wacht vijf minuten en dan verandert het wel weer.
Mensen daar adviseren om kleding in laagjes te dragen (t-shirt, vest, trui, jas), zodat je altijd iets hebt om aan of zonodig weer uit te doen.
Tweede helft september - oktober is een prachtige tijd. Indian summer! 's nachts kan het al licht vriezen, maar overdag zijn de temperaturen vaak best nog wel goed.
In september heb ik geen last van muggen gehad.
Gerda
Ach datzelfde gezegde hoor je in elke provincie…niet teveel van aantrekken dus.
Gewoon altijd zorgen dat je een jas bij je hebt.
Muggen zijn er eigenlijk de hele zomer door, maar ook afhankelijk van regen en temperaturen.
Maar Annie jij hebt daar toch een broer wonen? misschien is het een idee om het hem te vragen? of wil je hem verassen?
Mijn broer heeht het liefste dat ik in october kom , hij heeft dan meer tijd voor ons .Maar we willen het liefs in augustus gaan .en dan wat rondtrekken .Dat vind hij niet zo leuk Hij heeft het liefs dat we iedere avond terug komen ,maar dat is niet onze bedoeling .Maar daar komen we wel uit ,wie nog sugesties heeft graag ik heb al een roete gekregen maar alles is welkom Bedankt Groetjes AnnieSaska schreef:
>
> Ach datzelfde gezegde hoor je in elke provincie…niet teveel
> van aantrekken dus.
> Gewoon altijd zorgen dat je een jas bij je hebt.
>
> Muggen zijn er eigenlijk de hele zomer door, maar ook
> afhankelijk van regen en temperaturen.
>
> Maar Annie jij hebt daar toch een broer wonen? misschien is
> het een idee om het hem te vragen? of wil je hem verassen?
Hoi Annie,
Ik kan jullie goed begrijpen. Ik ben zelf vanuit Zwitserland naar Nederland geëmigreerd en wil als ik terug ga ook niet voortdurend op visite bij vrienden en verwanten. Aan de andere kant begrijp ik ook jouw broer wel. Hij zal wel niet zo vaak visite uit Nederland krijgen en als er dan iemand komt, wil je ze natuurlijk liefst de hele tijd bij je hebben. Maar ik ben zeker, dat jullie eruit zullen komen. Het beste werkt bij ons altijd om gewoon van tevoren duidelijk met de familie af te spreken, wanneer we bij hen zijn en wanneer we zelf iets ondernemen.
Trouwens lijkt me oktober helemaal geen slechte maand om het oosten van Canada te bezoeken. De meeste muggen zijn na de eerste nachtvorst wel verdwenen en bovendien kun je in deze tijd volop genieten van de prachtig verkleurde bladeren. Persoonlijk vind ik de herfst daarom een van de mooiste seizoenen voor een bezoek aan het oosten van Canada.
Groetjes,
Franziska
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?