uit eten in oost canada

• Jan

Ik ben een paar keer voor mijn werk en vakantie in Oost Canada geweest.

Wat me opviel is dat je praktisch nergens lekker kunt eten. Zelfs de kreeften worden er op een fantasieloze manier gekookt en gepresenteerd.

Van vrienden hoor ik dat in West Canada je juist wel erg lekker kunt eten.

Hoe zijn jullie ervaringen op dit gebied?

• Ada

Hallo Jan,

Nou, toen wij onze reis door het oosten maakten logeerden wij in B&B's en moesten iedere avond buiten de deur eten. Op een enkele keer na hebben wij lekker tot verrukkelijk gegeten.

In het westen hebben we meer zelf gekookt omdat we toen met de camper reisden en wij koken lekker en gezellig vinden. Daar kan ik je dan weer niet zoveel over vertellen en een vergelijking kan ik dan ook niet goed maken.

Groetjes, Ada

• Marjolein

Hallo,

Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook niet echt de ervaring hebben dat het eten niet te eten of niet smakelijk is in de restaurants. En ik ben zelf zo half en half kok dus het zou me wel opgevallen zijn.

Groetjes, Marjolein

• Berry

Eigenlijk is dat heel verschillend,het hangt ervan af waar je bent.Kreeft is hier in Nederland exclusief,dus wordt dat met meer zorg bereid,in Canada eet men dit

soms gewoon tussendoor,en is het al genoeg als het gepocheerd,gestoomd,of gebakken wordt.Als je veel onderweg bent,en dat maakt niet uit of je over het oosten praat of over het westen,is het veelal een snelle hap onderweg,denk maar aan de Subway's.McDonalds.Burger Kings,Pizza huts,etc.

Zowel in het oosten als in het westen kun je goed eten,maar je moet er soms even naar op zoek,of horen van anderen.De grote plaatsen hebben vaak leuke trendy restaurant's,en de kleinere de traditionele familie restaurants.

De White Spot,of Montana's,Earl's,Nautical Nelly's,Kelly O'brians,the Old house,

Lilliget(traditioneel,helaas gesloten),The Boathouse,The Alpine Lodge,Amadeus,

Applebee's.Noodle house,zijn leuke restaurants om te proberen