drop off kosten usa / canada

• tony

Wij willen in juni een rondreis maken door Amerika en Canada.We willen in Calgary beginnen en eindigen in Las Vegas.Ik kan nergens vinden of dat uberhaupt mogelijk is om je auto in Calgary op te halen en in te leveren in Las Vegas.Ik zie alleen drop off kosten binnen Amerika (tot $500).Weet iemand of dat wel kan.En zo ja wat zijn de kosten daarvan.

Een andere optie is misschien de auto in te leveren in Vancouver en dan evt met een taxibusje naar Seattle rijden en daar weer een auto huren.

groeten

Ton

• swissdutchie

Hoi Ton,

Ik heb tot nu toe nog geen autoverhuurders kunnen vinden, waarbij je de auto in een ander land kunt inleveren dan dat je hem opgehaald hebt. Bij alle grote verhuurders die ik ken is dat niet toegestaan. Je zult dus of een rondreis moeten maken of inderdaad, de auto in bij voorbeeld Vancouver inleveren en in Seattle weer een ophalen. Tussen Vancouver en Seattle zou je ook voor de Greyhound kunnen kiezen, als je een taxibusje te duur is.

Nog een mogelijkheid, die misschien wel leuk is, is van Vancouver via Victoria op Vancouver Island naar Seattle te reizen. Ook dit kan met openbaar vervoer: bus en veerboot. Bovendien heb je dan gelijk een leuke bestemming bij en de stad Victoria is ook heel goed zonder eigen vervoer te verkennen.

Succes met je verdere planning!

Groetjes,

Franziska

• swissdutchie

Hoi Ton,

Daar ben ik nog weer. Ik heb nog een beetje speurwerk op internet gedaan om mijn eerdere voorstellen iets duidelijker te maken:

De Greyhound van Vancouver naar Seattle rijdt ongeveer 5 keer per dag en doet er 4 tot 4,5 uur over. Details vind je op hun website:

www.greyhound.com

Van Vancouver naar Victoria kom je met Pacific Coach Lines. Deze bussen vertrekken vanaf het centrum of de luchthaven van Vancouver en brengen je tot aan het busterminal in het centrum van Victoria. Uiteraard breng je een gedeelte van deze reis op de veerboot door. Kijk voor meer informatie op:

www.pacificcoach.com

Van Victoria naar Seattle tenslotte kom je met de Victoria Clipper. Dat is een veerboot alleen voor passagiers, dus geen auto's. Dienstregeling en prijzen vind je op:

http://www.clippervacations.com/

Ik hoop, dat je hiermee iets verder komt.

Groetjes,

Franziska

• Cor

Hallo Ton,

Ter aanvulling van Franziska suggesties als je via Vancouver Island ga kan je de auto achter laten in Victoria, drop off kosten heb je toch al. Na victoria ga je met de ferry naar Port Angeles. Hier opnieuw een auto huren met drop off kosten in Las Vegas.

Een bijkomend voordeel is dat je meteen bij het Olympic National Parc ben.

Er schijnt ook een mogelijkheid te zijn om je gratis te laten ophalen in Victoria voor een autohuur in Port Angeles.

Cor

• swissdutchie

Natuurlijk kun je de auto ook in Victoria inleveren, zoals Cor voorstelt. Ik zal dan wel eerst informeren, of de drop off kosten in Victoria net zo hoog zijn als in Vancouver. Bovendien zal je dan moeten kijken, of een eventueel verschil in de drop off kosten plus de door het meenemen van de auto hogere prijs voor de veerboot opweegt tegen de prijs van het openbaar vervoer. Of het loont de auto mee naar Vancouver Island te nemen, hangt natuurlijk ook ervan af, met hoeveel personen jullie reizen en of jullie nog plannen hebben om ook op Vancouver Island nog het een of ander te bezoeken.

Succes bij het verdere uitzoeken!

Franziska

• tony

bedankt voor alle informatie.Wat betreft de drop off kosten;tussen Calgary en Vancouver gelden geen drop off kosten heb ik gelezen in folder van Alamo.Dus ik dat het goedkoopste is om de auto in Vancouver achter te laten en een taxibusje naar Seattle te pakken.We toch met z'n 4en dus kunnen we die kosten delen.Maar ik zal eerst even uitzoeken wat een taxiritje naar Seattle kost.

als je nog meer tips hebt hoor ik het graag

groeten

Ton

• enno

Zeker niet de goedkoopste, maar wel de leukste manier om van Vancouver door te reizen is om aldaar het watervliegtuig te nemen(b.v.WestcoastAir) naar Victoria en vandaar de ferrie naar Port Angeles.