nieuwjaar

• annie

Beste Prikkers

Heb een aanbod gehad van mijn broer in nova scotia ,om einde dit jaar 10 dagen af te komen .Maar hij zei er was niet veel te zien nu alles kaal ,is er toch niet iets kort bij te zien Voor de prijs hoeven we het niet te laten 2 personen v/v €330Ver neem graag Bedankt Annie .

• Ankie

Wow dat aanbod zou ik niet afslaan. Vooral als je het kan kombineren met kerst. De sfeer is gewoon heel apart. Al die verlichte huizen en tuinen, dit zal ook rond nieujaar nog zo zijn. Oke de bomen zijn niet meer mooi van kleur, maar er is zoveel meer te zien. Nu ben ik nog nooit in NS geweest, maar van foto's ed gezien te hebben zul je echt niet teleurgesteld worden.

Gewoon doen.

Groetjes Ankie

• Cees

Halifax (centrum + haven) is altijd leuk om te bezoeken.

Peggy's cove ook.

Maar je broer zal daar toch ook wel een beetje de weg weten, waarom vraag je niet aan hem wat er allemaal in de buurt te doen en te zien is ?

• Annemiek

Hoi Annie,

Het volgende lijkt me wel interresant;

Prachtig Halifax Nova Scotia

Aan de mooie Harbourfront Walkway van Halifax liggen souvenirwinkels, cafés, en restaurants in oude gebouwen. De leuke promenade voert naar de Dartmount Ferry, het oudste stadsveer van Noord-Amerika. Een tochtje in de haven is een goedkope manier om te genieten van de aanblik van de stad.

Het Maritime Museum of Atlantic ligt aan de kade van Halifax en biedt veel informatie over de zeevaartgeschiedenis van Nova Scotia. Binnen kun je onder meer kleine schepen vinden, waaronder het elegante onderzoeksschip ‘Acadia’ uit 1921. Ook is er in dit museum een afdeling over de Titanic met voorwerpen uit het schip. De film Titanic (1997) werd deels in Halifax Canada opgenomen.

De Halifax Public Gardens werden aangelegd in 1836. Het park is een prachtige oase van groene en andere kleuren midden in de drukke stad. Je kunt er heerlijk wandelen en midden in het park staat een muziektent, waarop zondag concerten plaatsvinden. Doordeweeks staan er net buiten het park kraampjes waarop allerlei kunstnijverheid is uitgestald.

Ik zou zeker het aanbod van je broer aannemen!

Alvast veel plezier!

Groetjes Annemiek

• annie

Hallo Annemiek Bedankt is het niet zo als je erwoont dat je dit gewoon vind ? Ik zelf woon in limburg weet niet beter andere mensen zeggen wauw wat mooi Bedankt we twijfelen nog ik laat weten wat we doen Groetjes Annie

• Danielle

heel erg leuk hoor met Kerst en Oud en Nieuw in Canada.

alles is mooit versierd, heel anders dan in Nederland.

ik zou zo gaan!

• Berry

Let op!

Te veel lampjes denk je!

Dan de garage ook maar!

Volgens mij doet er een niet!

Het zijn 60.000 duizend LAD's.

Berry

• Saska

De lampjes overal en de kerstsfeer in winkels ed..ontzettend leuk.

Oud en nieuw, kan erg saai zijn.

Het buurtje lopen en borrels halen het spontane gelukkig nieuwjaar zelfs tegen vreemden..dat is hier niet.

Maar ook geen vuurwerk, dus geen beesten die van de stress bijna bezwijken en dat vind ik weer een super pluspunt.

Snap je heel goed annie, ik heb in Apeldoorn gewoond, daar kun je blijkbaar ook zo leuk fietsen, maar is anders als je er woont.

Echter…een kerst/winter in Canada is vast een buitengewone ervaring.

Ennuhhhh geen muggen die garantie heb je ;-)

• Cees

Ons eerste oud en nieuw in Canada meenden wij te begrijpen dat kinderen met potten en pannen rond middernacht de buurt onveilig maken. Dit hadden wij verkeerd begrepen :) De kinderen vonden het prachtig….. de buren dachten wellicht: “Rare Nederlanders”. Ach ja…… we leren nog altijd dagelijks bij.

Cees

• Cor

Zo zie je Annie je bent pas een “Rare Nederlander” als je niet gaat voor die prijs.

Overal kan het mooi zijn alleen men moet het zien, kijk je eigen omgeving maar eens deze dagen als er misschien een laagje sneeuw ligt. Prachtig toch.

Cor

P.S. Berry er doen er 4 lampjes niet.