reis van Alaska naar Vancouver

• alsa

Wie kan ons ervaringen/tips geven over onze droomreis:

We willen beginnen in Alaska, daar een rondreis maken per auto en overnachten in hotels of lodges en dan via de Inside Passage naar Vancouver Island.

Op Vancouver Island willen we circa een week verblijven en daarna nog een paar dagen in Vancouver zijn.

We hebben 4 weken de tijd om deze reis te ondernemen.

Alvast bedankt voor jullie tips!

• swissdutchie

Hoi Alsa,

Ik weet niet of jouw droomreis precies zo om te zetten is. Het probleem is de autohuur en de Inside Passage.

Als je in Alaska en dus in de VS een auto huurt, zul je die ook in de VS weer moeten inleveren. Dat is op zich geen probleem, maar je kunt dan niet de Inside Passage vanaf Prince Rupert naar Vancouver Island nemen, want hoe kom je zonder auto in Prince Rupert?

Je kunt vanuit Alaska wel met de Alaskan State Ferry naar het zuiden varen, maar die maakt alleen stops in de VS (dus verschillende havens in Alaska en in Bellingham tussen Vancouver en Seattle in de staat Washington). Je zou dus een omweg moeten maken via de staat Washington. Daar kun je dan vanuit Seattle of Port Angeles weer een veerboot naar Victoria pakken.

Een andere mogelijkheid is wellicht een cruise van Alaska naar Vancouver, maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan. Ik weet onder andere van de Holland America Line dat ze cruises tussen Vancouver en Alaska aanbieden.

Voor de rondreis in Alaska zal ik je aanbevelen, om de accommodaties vooraf te boeken. Het seizoen in Alaska is erg kort en de mogelijkheden tot overnachten schaars. Dus als je niet wilt kamperen, zou ik hotels / lodges vooraf boeken om teleurstellingen en lange zoektochten met grote omwegen te voorkomen.

Heel veel plezier bij de verdere planning! Het lijkt me een fantastische reis!

Franziska

• Ria

Hallo Alsa,

Je kunt een auto huren in Alaska, daar je ding doen en dan vanuit Skagway of Haines de ferry nemen naar Prince Rupert of naar Bellingham. De auto kan gewoon mee. Je zou dan in de Inside Passage ook nog een of meer dagen van boord kunnen gaan in Juneau of Ketchikan iod.

Vervolgens maak je je trip door Vancouver Island. Dan rijdt je naar Seattle, dat is niet zo ver, en levert daar je auto in. Je moet dan wel rekening houden met drop off kosten, maar je hebt wel de hele reis de bschikking over een auto.

Kijk eens op mijn site: www.alaska4all.nl Veel info en mooie foto's!

groetjes,

Ria

• Ada

Hallo Ria,

Wat een prachtige site zeg, ik heb er van genoten en hem meteen bij mijn favorieten gezet. Wie weet. De site is een prachtig vervolg op de film die we gisteravond hebben gezien: “Into the wild” waarin een jongen alles achter zich laat en op weg gaat naar Alaska en daar in het woeste landschap totaal op zichzelf aangewezen is. Prachtige film, indrukwekkende natuuropnamen.

Groetjes, Ada

• John

Hoi Ada,

het boek is beter :-) (geintje).

Film gezien en boek gelezen.

Mooie muziek van Eddie Vedder (Pearl Jam), uit Seattle (evenals de schrijver van het boek, John Krakauer).

John

• Ada

Hallo John,

Ja, wat was die muziek van Eddie Vedder ook prachtig hè. Ik had de making off er ook bij en dus een intervieuw gezien met Eddie Vedder. Het maakte de film zeker compleet.

Groetjes, Ada