Vliegen?

• Kitty

Hoi,

we beginnen eindelijk een beetje grip te krijgen op wat we willen dankzij de leuke reacties die we hier krijgen en lezen. Waarvoor heel erg bedankt!

nu ben ik alleen een beetje ana het kijken hoe we dat moeten gaan doen met vliegen, want de prijzen zijn bepaald niet mals! We willen gaan vliegen met een 1 jarig zoontje, maar is bijvoorbeeld de westkust dan niet veel te ver vliegen voor hem? En waar vandaan kun je het beste vliegen? Ik heb weinig zin in schiphol met die idiote taks!

groetjes

Kitty

• John

Hoi Kitty,

wij vliegen naar en van Dusseldorf, in dit geval met de KLM.

De retourvlucht Vancouver - A' dam - Dusseldorf is voor ons goedkoper dan de (zelfde intercontinentale) retourvlucht Vancouver - A' dam. En we moeten toch in het oosten des land zijn, voor ons dus een beter alternatief.

Ik hoor / lees ook verhalen over Belgie, Frankfurt of zelfs via IJsland.

Wat jullie 1 jarige koter betreft, waarschijnlijk weten / voelen jullie zelf het beste aan wat 'ie aankan. Een paar uurtjes extra, eenmaal, in het vliegtuig lijken mij niet zo heel veel uit te maken als je dat afzet tegen de totale reistijd (deur thuis afsluiten tot het neerstijken op je bestemming voor die dag).

Succes,

John.

• Sophia

Eén tip: probeer een rechtstreekse vlucht te boeken, wat John al zegt, dan maakt een uurtje meer of minder niet meer uit. Die kleine slaapt wel!

Mijn ervaring met overstappen is dat je dan vele uren langer onderweg bent, dubbel zo veel kans op vertraging, plus de stress van aankomen en dan wéér een vliegtuig pakken.

Nou vliegen wij zelf als airline staff dus weinig keuze (en lekker gratis) maar als ik moest kiezen, zou ik zelf iets langer doorsparen voor een rechtstreekse vlucht… tis maar een tip! Succes met de plannen!

• Martin

Kies inderdaad voor een rechtstreekse vlucht, dan maakt die paar uur extra niet zoveel uit. Misschien moet je ook eens kijken om met Northwest/KLM naar Portland in Oregon (USA) of Seattle te vliegen. Is niet zo ver van Vancouver en misschien wel een stukje goedkoper.

Check ook eerst wat een vlucht van Schiphol dan kost, want vaak is de meerprijs nul of heel weinig in vergelijking met Dusseldorf of Brussel. Dat bespaart je ook weer een langere autoreis misschien.

• Ada

Hallo Kitty,

Wij vliegen via IJsland en hebben heel betaalbare tickets. Ik ben nu niet thuis dus weet niet exact de prijs. Wat ons prettig lijkt is dat de vlucht zo in twee delen wordt gemaakt en beide vluchten (wij vliegen naar Nova Scotia, dus Halifax) duren ongeveer 3,5 uur. Zou voor een kleintje ook goed uit te houden zijn en eenmaal in Reykjavic is het overstappen een makkie, heel kleinschalig allemaal. In elk geval niet de grootte en dus hectiek van bijvoorbeeld Londen.

Succes en groetjes van Ada

• Cees

Klopt helemaal.

Ik heb ook al diverse malen met Icelandair naar de USA (Boston, Minneapolis) en Canada (Halifax) gevlogen en het feit dat de vlucht in twee delen wordt gemaakt en dat je halverwege even de benen kunt strekken is inderdaad een voordeel.

Nadeel is dat Icelandair met de Boeing 757 vliegt en dat is niet echt een van de ruimste vliegtuigen. (en nu druk ik me vriendelijk uit).

Icelandair vliegt overigens alleen naar de oostkust van de USA en Canada.

Wil je naar het westen, kies dan voor een andere maatschappij.

Hou ook rekening met het feit dat IJsland momenteel in financieel zwaar weer zit.

Of en in hoeverre dat invloed heeft op Icelandair als onderneming is moeilijk in te schatten, maar een verzekering die bij faillissement je ticketprijs terugbetaalt lijkt me geen overbodige luxe

• Gerard-W

heb je de optie Rail en Fly al eens overwogen, kijk bijv. eens op de site van Air Transat, je bespaart zo een heleboel benzine kosten en parkeerkosten op Schiphol, wij hebben dit vorig jaar ook gedaan, je stapt in de trein op elk willekeurig station in Nederland en stapt uit op hartje Schiphol, Ik moet wel zeggen vorig jaar betaalden wij nog 8 euro PP en ik zag op de site van Air Transat dat het nu al 12 euro PP kost, het betreft hier wel een retourtje.

• mol

Kitty, neem een rechtstreekse vlucht, zeker met een kind! WIj hebben die ervaring ook en ik wilde alleen naar Canada met een rechtstreekse vlucht. Mijn dochter heeft last van haar oren met dalen en dat wilde ik haar neit aandoen vandaar mijn keuze.

Ook het gezeul, weer erin en eruit, je spullen mee, misschien lang wachten.

En ja een reis is nu eenmaal duur, uiteraard zal het bij de buren goedkoper kunnen maar je moet er ook wer heen rijden, en of dat fijn is voor je kindje?

Wij vlogen met Air transat, geen kindvriendelijke maatschappij is mijn ervaring, maar mijn dochter heeft heen en terug 8 uur liggen slapen op de grond voor ons, op diverse kussentjes en diverse dekentjes.

Succes ermee, en heel veel plezier!