emigratie vanuit Canada aanvragen?

• Patrick

Hallo,

Ik ben sinds oktober vorig jaar werkzaam als chauffeur in Cambridge,ON.

Nu ik maar een tijdelijke werkvergunning heb wil ik me orienteren op een ander beroep, omdat Ontario het chauffeursberoep niet erkend alszijnde geschoold.

Kan iemand mij informatie geven of het mogelijk is om vanuit Canada zelf emigratie aan te vragen en waar moet ik zijn.

Please help…

• Sophia

Ja, dat kan, http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/apply-how.asp hier vind je meer informatie hoe en wat. Ik wens je succes met de papierwinkel ;) Als alles goed gaat, kan je over 6 maanden je emigratie rond hebben. Succes en welkom in Canada!

• Patrick

Hoi Sophia,

Bedankt voor je reactie.

Kun jij me wat meer advies geven?

Heb totaal geen idee waar ik moet starten..

Moet ik ook een joboffer hebben of kan ik gewoon aanvragen?

Bedankt alvast..

• Sophia

Oh ik weet het ook niet precies, Patrick, wij hebben het ook vanuit Canada aangevraagd maar dat was family class, dus geen work permit.

Het is wat laat nu, maar morgen zal ik eens op Internet zoeken of ik iets kan vinden… ik heb het idee dat je het gewoon kan aanvragen (en ik wens je sterkte met de hele papierwinkel santekraam, zucht) maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden. Of misschien weten anderen daar iets meer van?

• Saska

Patrick bij mijn weten hoef je neit van baan te gaan veranderen, juist doordat je een werkvergunning bent weet je al dat je een positie vervult die langer dan normaal open stond.

Volgens mij zijn er PNP voor truckers.

Misschien kun je anders contact opnemen met bv Hiltemann om je te orienteren?

http://www.emigratie-adviesbureau-hiltemann.com/

• Marjolein

Hallo,

Bij mijn weten kan je via de plaatselijke overheid je visum aanvragen. Wat het beste en het makkelijkst is, dus een afspraak maken bij zo'n bureau en je daar goed laten voorlichten. Zij helpen je dan waarschijnlijk ook verder met de hele papierwinkel. Vraag eventueel (weet niet of dat een optie is) bij je huidige werkgever na of zij misschien nog iets voor je kunnen betekenen.

Groet, Marjolein