Hondensledetochten, iemand ervaring en/of tips?

• Claudia

Half december gaan wij twee weken naar Ontario. Willen dan ook een hondensledetocht maken met onze twee kinderen van 10 en 13 jaar oud. Was benieuwd of er mensen hier zijn die dit al eens gedaan hebben en hoe hun ervaring was. Misschien zijn er nog bruikbare tips?

Alvast bedankt,

Claudia

• Steef

Hoi Claudia,

Heb 5 jaar geleden een tocht van een dag gemaakt met Winterdance (www.winterdance.com) en vond het echt geweldig! Schitterende ervaring door de bossen en over de bevroren meren!

Kleed iedereen goed warm aan want zeker als je op de slee zit beweeg je niet en koel je erg af ondanks dat je onder een deken zit.

Ikzelf was erg blij dat ik nog een paar dikke wanten in mijn tas had want mijn vingers waren binnen 5 minuten ijs en ijskoud. Mijn handschoenen hielpen niet echt. Was echter wel -17 toen.

Veel plezier,

Steef

• Claudia

Hoi Steef!

Dank voor de tip en het delen van jouw ervaring. Ook wij hebben bij Winterdance geboekt. Wilden eerst een toch van 2 uur, maar de effectieve rijtijd is dan maar een uurtje. Nu gekozen voor een halve dag. Ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten tijdens de tocht, maar gaaf lijkt het me wel.

• Ada

Hallo Claudia,

ik kan je geen tips geven maar ik wilde alleen even opmerken dat het me gaaf lijkt zo'n sledetocht te maken. Wat een geweldig vooruitzicht, ik wil je heel veel plezier toewensen en misschien heb je straks wel foto's om te laten zien?

Groetjes, Ada

• Steef

Ik denk dat die halve dag wel een goed idee is. Na een uurtje willen jullie vast nog niet stoppen :-)

Het is hard werken maar als je eenmaal de slag te pakken hebt dan is het echt te gek. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij vonden de honden erg lief en erg luidruchtig! Nu maar hopen op een flink pak sneeuw!!!

• Edouard

Heb in de buurt van Chicoutimi een dagtocht gemaakt.

Al weer een paar jaar geleden.

Kei ervaring.

Het is koud dus kleed je uitstekend aan. Wij gingen van het vertrekpunt een boerderij in de bossen waar we met sneeuwsccoters naar toe gingen.

We waren met ons tweeen plus de menner en we gingen met twee spannen.

Een kleine eenpersoonsspan met 4 honden Zoals ze in Quebec zeggen un traineau a chien. Google er maar eens op.

De tweede met 6 honden was twee persoons.

Heerlijk als de honden die graag willen werken er de gang inzetten geweldig.

Het zelf doen was de leukste ervaring en oonderweg ergens langs de kant van de weg in een blokhut gegegeten.

Geweldig

http://www.hiverquebec.com/traineau-a-chien/saguenay-lac-st-jean.html

Veel plezier met de voorpret oh ja ik ga weer de 13e december naar Quebec en Tadoussac..

Misschien weer een tochtje maken maar zeker kerst vieren.

Edouard

• Claudia

Leuk al die reacties!

Gaan zeker warme kleren inslaan, denk dat ik dat in Canada doe. Ook wij vertrekken 13 december. Hebben twee weken een huis bij Waterloo omdat mijn man de eerste week aan het werk is (hij is daar bezig zijn bedrijf daar te starten omdat wij volgend jaar willen emigreren)

Foto's hoop ik zeker veel te maken, zou gaaf zijn als het die dag van de sledetocht een beetje helder weer zou zijn.

Al onze “Avonturen” zijn te volgen via:

http://familieduijsens.waarbenjij.nu

Wij tellen in elk geval al de nachtjes!

• Sophia

Leuk, ik ga je site zeker volgen. Zeker omdat jullie willen emigreren, het is voor mij altijd heerlijk om de blogs/verhalen te lezen van (aankomend) emigranten :)

• Edouard

Ben dus toch even gaan kijken of er iets is bij mij in de buurt Tadoussac Chicoutimi en jawel.

http://www.chiens-gite.qc.ca/

En voor de talenwonders Het is allemaal in het Nederlands want het wordt geleid door Belgen. Wel vreemd dat ze het raar vonden dat ik zomaar in het frans info vroeg.

Heb wel reeds info ontvangen en ze rekenen voor 1 dag 140 CAD p/p.

Denk dat ik deze vakantie het er maar eens van neem en een dag me door anderen laat voortbewegen.

Het is op rijafstand van mijn verblijfplaats Tadoussac.

Het is een echt Nordic center met mogelijkheid van meerdaagse tochten zowel per SKI doo en hondenslee.

Er zijn rond Chicoutimi verscheidene Ski mogelijkheden en het is er rustig omdat er geen toeristen zijn en de canadezen moeten werken. In het weekend kan de liftwachttijd oplopen tot 1 minuut.

Edouard.

• Claudia

Klinkt goed Edouard!

Prijzen zijn allemaal een beetje hetzelfde, maar het zijn dingen die je niet alle dag doet. Met z'n viertjes tikt het lekker aan, maar daarom is het wel bijzonder.

Twee jaar geleden in Florida met dolfijnen gezwommen. Zeker duurder, maar net zo bijzonder en de moeite waard.

@Sohia, bedankt voor je reactie. We willen zeker regelmatig updaten en veel foto's laten zien zo ver het weer een beetje mee zit.