omvormer

• annie

Beste Prikkers Hoe moet ik de tel en foto camera opladen ? Waar kan ik dit kopen ,of moet er voor iederapparaat iets anders .Zo als jullie merken ben ik techniek geen verstand Bedankt en Groetjes Annie

• Sjaak

Annie,

Gewoon een omvormer kopen. Dan kun je altijd m.b.v. van camper/auto accu al je apparaten opladen. Als je dan een wereldstekker en en een meervoudige stekkerdoos meeneemt kun je alle apparaten tegelijk opladen met maar één wereldstekker.

Werkt perfect, heb niet anders gedaan tijdens onze camperreis afgelopen zomer.

• Cees

Omvormer kopen ? zonde van het geld.

De meeste opladers werken van 100 tot 240 volt en zijn dus over de hele wereld te gebruiken.

Kijk maar eens op de sticker op de achterkant van zo'n oplader, daarop staat het werkgebied van de lader.

Het enige dat je nodig hebt is een verloopstekker van USA/Canada naar Europa.

Wij hebben namelijk ronde pennen op onze stekkers en in Canada en de USA hebben ze platte pennen.

• annie

Nu weet ik nog even veel als voorheen ,waar kan ik de pennen kopen of zoiets in nederland Groetjes Annie

• Cor

Beste Annie,

bij vele zaken kan dit o.a. bij ANWB (duur) en Blokker (een paar euro) en de welbekende elektrozaken.

Cor

• Cees

Waar is het eigen initiatief gebleven.

Even gegoogeld met “verloopstekker europa usa” en ……. de resultaten zijn niet te tellen.

Let wel: je eigen opladers moeten dan wel geschikt zijn van 100 tot 240 volt

In nederland hebben we 230 volt en in Canada/USA hebben ze 110 volt

Hier zijn een paar hits:

http://www.allekabels.nl/display.php?cat=1244&gclid=CLXIvdHHjpcCFUwb3godQk2mDA

Even naar beneden scrollen, dat ding (reisstekker) van € 5,15 dat is wat ik bedoel.

Hier nog een:

http://www.kapaza.be/Elektrische_apparaten/Elektronica_onderdelen/11438458/3_verloopstekkers_Europa_USA.html

Succes met (zelf) verder zoeken.

• annie

Sorry jongens ik had toch gezegd geen benul van techniek .Maar weer iets erbij geleerd weet nu wat een omvormer is Groeten Annie

• Cees

Toch niet helemaal goed opgelet.

Ik heb het niet over omvormers gehad, maar over verloopstekkers.

Een omvormer gebruik je bv in een auto (of camper) om van de 12 volt van de auto-accu 230 volt te maken.

een verloopstekker gebruik je om een nederlandse stekker (met ronde pennen) in een canadees stopcontact (met platte “gaatjes”) te krijgen.

Een verloopstekker kun je alleen gebruiken als je oplader geschikt is voor de canadese spanning van 110 volt.

Als het nu nog niet duidelijk is mag iemand anders het overnemen :-)

• annie

Nee Cees ik heb niet goed opgelet de euro is gevallen wel wat laat maar bij deze mijn dank Groet Annie

• mol

Annie, je kunt via het internet diverse omvormers kopen, kijk wel even naar het aantal zaken wat je b.v wil opladen.

Maar er zijn al kleine omvormers te koop die je in b.v. de sigarettenaansteker doet van de camper of auto.

Zo kun al rijdend iets opladen of op een camping als je stroom afneemt.

In een zaak aqls Blokker, Hema of iets koop je voor een paar euro een wereldstekker, die past op Candadese wandcontactdozen.

Sommige apparaten kun jez elf al omzetten, of zetten zichzelf automatisch om naar het Canadese volt.

Succes ermee!