vlucht met overstap in VS of juist London/Frankfurt

• petra

Ik weet niet goed wat voor een vlucht ik moet nemen. Vorig jaar naar een andere bestemming moest ik in London zijn en ik vond de regels vreselijk streng met de 1 stuks handbagage etc. Hoe zit het met een overstap in de VS? Je hoeft de douane toch niet door? Wat adviseren jullie? (het prijsverschil vind ik niet enorm, daar kijk ik minder naar)

• karin

er zijn net vrienden van mij over chicago gevlogen naar Calgary; je moet dus wel door de douane en je bagage opnieuw inchecken. Van beide personen was de bagage er niet in calgary (overstap van 1,5-2 uur) maar werd nog dezelfde avond/nacht bezorgd.

Ik deel je irritaties over London; ik vlieg dus eigenlijk altijd over Frankfurt.

• Louise

Waar willen jullie heen? Icelandair vliegt op sommige steden in Canada, maar wel aan de oost-kust. Voor Vancouver kan je ook prima naar Seattle vliegen.

Heathrow is inderdaad niet fijn, maar Gatwick bijvoorbeeld is wel een vriendelijk vliegveld…

• Gerrit

hallo Petra, je schrijft niet waar je heen wil ,dus is het een beetje moeilijk een advies te geven . Voor sommige bestemmingen kun je ook rechtstreeks vliegen. Gerrit.

• Petra68

tja ze zijn wel streng maar je hoeft je bagage niet opnieuw op te halen en in te checken en verder doe ik wat me opgedragen word en schik me erin klaar ik maak me er gewoon niet druk om gr Petra

• petra

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil naar Vancouver en terug vanaf Edmonton. Ook de reisbureaus adviseren een overstap in Europa ipv VS. Nu had ik een vlucht gezien met Bmi/Air Canada. Er 1 uur en drie kwartier overstap tijd in London Heathrow. Wat denken jullie, is dat niet te krap?