Toronto tips?

• Sophia

Hallo allemaal,

In het voorjaar gaan hubby en ik een weekje naar Toronto. Hij heeft er gewoond, maar dat is alweer heel wat jaren geleden en voor mij is het allemaal nieuw, nooit geweest.

Heeft iemand leuke tips wat we beslist niet mogen overslaan? We willen zeker ook naar een show (musical) of concert (klassiek), en dan natuurlijk bezienswaardigheden. Misschien ook de Niagara Falls bezoeken, gaat er een bus naartoe?

En als laatste, heeft iemand ervaring met een leuk/goed hotel in een rustige buurt? Ik heb al gezocht op dit prikbord, maar ik vond eigenlijk alleen maar rondreizen, wij zijn echt een week in Toronto zelf.

Alvast bedankt voor de tips!

• v. Lunteren

Toronto is een moderne, bruisende stad, die veel doet denken aan New York, maar dan zonder dat typisch schreeuwerige Amerikanisme.

Een kleine selectie van bezienswaardigheden:

Rogers Centre en CN-Tower

Royal Ontario Museum

Museum of Inuit Art

Casa Loma

Toronto Island Bicycle Tour

Toronto Hippo Tour

The Distillery District

Black Creek Pioneer Village

The 2nd City Theatre

The Hockey Hall of Fame

Polson Pier

High Park

Toronto Zoo

Hou je van sport dan mag je een wedstrijd van The Maple Leafs(ijshockey) of The Raptors(basketball) in Air Canada Centre niet missen.

Je kunt ook gaan winkelen in het enorme ondergrondse winkellabyrint(bereikbaar met de metro), het Eaton Centre of in Bloor Street.

Niagara ben ik nooit geweest, maar er is zeker een busverbinding naar toe. Ik hou zelf meer van een hotel “downtown”, dus ook daar kan ik je niet mee helpen, maar op b.v.

www.seetorontonow.com

kun je o.a. ook veel hotel of B&B-adressen in wat rustiger gedeeltes van de stad vinden.

• Sophia

Ooh bedankt voor alle tips, dat is inderdaad een geweldige lijst. We zien er al helemaal naar uit! We willen zeker ook naar de Roy Thompson Hall, voor een concert of zo. Nogmaals bedankt voor de suggesties, ben er heel blij mee!

• v. Lunteren

Ik weet niet wanneer jullie er zijn, maar in mei is er een mooi programma in de RTH, met o.a. een Rachmaninoff/Bernstein concert, Mahler's 6e symf., een Beethoven-concert en twee Last Night of the Proms uitvoeringen o.l.v. Bramwell Tovey m.m.v. het Toronto Mendelssohn Choir.

• swissdutchie

Hoi Sophia,

Het is al een tijdje geleden sinds mijn laatste trip naar Toronto. Voor tips betreffend bezienswaardigheden en hotels kun je daarom beter bij anderen terecht.

Wat de Niagarafalls betreft: Er zijn eigenlijk twee manieren om daar met de bus te komen. Je kunt gewoon de Greyhound pakken en vervolgens jouw programma in Niagara zelf bepalen. De andere mogelijkheid is om een tour te boeken (bij voorbeeld bij Gray Line: http://www.grayline.ca/tours/scripts/graylinelocations/locationsmain.asp?location=toronto ). Deze rijdt je in een dag langs alle bezienswaardigheden van Niagara Falls en maakt op terugweg vaak ook nog een stop in het schattige stadje Niagara on the Lake. In sommige tours zijn ook nog extra dingen zoals de boottocht met de Maide of the Mist inbegrepen. Nadeel van deze tours is, dat je heel weinig vrije tijd hebt, om de watervallen op jouw manier te ontdekken. Als je voor een tour kiest, zal ik dan waarschijnlijk ook voor een tweedaagse gaan. Je doet dan in de ochtend van dag één en in de middag van dag twee mee met het vaste programma. Daartussenin ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Tenminste zo werkte het, toen ik de vorige keer in Niagara Falls was.

Groetjes en alvast heel veel plezier,

Franziska

• Claudia

Wij gaan er over een dikke week naar toe! Ik zal verslag uitbrengen.

• Maria

http://www.torontotours.net/tours/tourType.cfm?ttid2=1006

touringcar vanuit Toronto naar de Falls,s

de hippotour in Toronto is ook best aardig

wij hebben al wandelend downtown Toronto in 2 dagen gedaan incl. CN en uiteraard een ijshockye wedstrijd

• Trudy

Hoi Sophia,

In Toronto de hop on hop off bus pakken. Deze stopt bij alle bezienswaardigheden. Ik dacht dat we iets van $ 35/$40 betaald hebben en dan kun je een aantal dagen met deze bus reizen.

http://www.torontotours.net/tours/tourDetail.cfm?tour_id=1406

Als je even weg wil uit de drukte kun je naar de Toronto Islands en je hebt dan een mooi uitzicht op de skyline van Toronto.

Wij hebben in Toronto een auto gehuurd en zijn zelf naar de Niagara Falls gereden. Dit is heel goed te doen, ongeveer anderhalf tot 2 uur rijden, 1 dag autohuur was ongeveer € 50,-

Groetjes,

Trudy

• Sophia

Leuk, bedankt voor al jullie tips, gaan we zeker doen! v. Lunteren, wij hebben nog geen vaste datum wanneer we gaan, alles staat nog open dus hopelijk kunnen we dat concert meepakken :)

Heb er echt zin in, ik heb nog maar zo weinig van Canada gezien… veel minder dan de meesten van jullie!