Vissende beren op zalm Nova Scotia

  • John

    Beste lezers,

    Wie kan mij helpen aan een plaats/ nat.park/rivier waar beren op zalm vissen.

    We gaan in juni/juli naar Nova Scotia en daarna naar New Found land.

    Alle tips zijn welkom.

    Bedankt alvast

  • Ada

    Hallo John,

    Ik heb even gewacht omdat ik het idee heb dat er anderen zijn die er meer van weten. Naar mijn idee namelijk maak je in juni/juli weinig kans om vissende beren te zien. September is daar meer de tijd voor, maar of dat voor alle gebieden op gaat weet ik niet dus ik hoop voor je dat je nog meer reacties krijgt.

    Wij gaan in september naar Nova Scotia, dus ik ben ook wel benieuwd naar reacties.

    Alvast een goeie reis gewenst.

    Ada

  • Cor

    Hoi John,

    Voor mij geld hetzelfde. Ik heb zelf de laatste tijd veel zitten na te spitten over Nova Scotia i.v.m. voorbereiding op de vakantie maar ik ben niets over op zalm vissende beren tegengekomen. Op Nova Scotia zijn maar weinig beren, verhoudingsgewijs, ze werden daar zelf met uitsterven bedreigd maar het schijnt nu wel weer beter te gaan (er wordt weer op gejaagd!)

    Groetjes Cor

  • swissdutchie

    Hoi John,

    Net als de posters voor mij ben ik nog nooit in Nova Scotia en New Foundland geweest en kan je dus geen tips qua tijd en locatie geven. Ik heb alleen ervaring met de salmon run aan de westkust en daar begint hij meestal inderdaad pas eind augustus / begin september. Tijdens de salmon run trekken de vissen met duizenden langs de rivieren omhoog naar hun geboorteplaats. Dit is dan ook de tijd, dat je de beren op zalm kunt zien vissen.

    Omdat ik nieuwsgierig was, heb ik even een beetje gegoogeld. Ik acht je kans in Newfoundland groter op vissende beren te stoten dan in Nova Scotia. Daarom heb ik op ‘salmon run’ en ‘Newfoundland’ gezocht. Daarbij ben ik op de volgende site terechtgekomen:

    http://www.webpage.ca/saen/fishing.html

    Hier ben ik onder meer te weten gekomen, dat de zalmtrek in Newfoundland blijkbaar vroeger begint dan aan de westkust. Hier schijnt de zalm in het zuiden al in mei op gang te komen en in meer noordelijke regio's in juni en juli. Dus je maakt wel kans om zalm te zien. Of er ook vissende beren bij zijn, kon ik tot nu toe helaas niet uitvinden. Volgens de toerisme site van Newfoundland zijn er wel beren in deze provincie, maar is de waarschijnlijkheid om er een te zien erg klein. Daarvoor schijnen er heel veel verschillende walvissen te zitten.

    Dus ik zal zeggen: Geniet van het wildlife wat er wel is en ga een volgende keer voor de vissende beren naar de westkust.

    Succes en veel plezier!

    Franziska

  • John

    Hoi John,

    voor zover mijn kennis gaat (en wat íe waard is :-)).

    Er zijn geen grizzly beren aan de oostkust, wel zwarte beren (en noordelijker uiteindelijk ook ijsberen). Maar er is zoveeeel moois te zien.

    Succes,

    John

  • v. Lunteren

    De zalmtrek op Nova Scotia verloopt heel anders dan b.v. in West Canada. Heel veel rivieren hebben hun eigen grote of kleinere zalmtrek en een aantal rivieren hebben zowel een voorjaars als najaars “run”. De eerste voorjaars run begint in mei en de laatste najaars run eindigt pas in oktober. Helaas zijn er, door het stomzinnige, kortzichtige jachtbeleid op N.S., bijna geen zwarte beren meer over. Ook zwarte beren zijn gek op een zalmpje. De meeste(maar nog altijd kleine) kans op vissende beren is bij de Margaree River.

    Kijk eens op:

    www.novascotiafishing.com

    Deze website heeft ook een forum, waar je wellicht meer te weten kan komen.

  • John

    Bedankt voor de info !

    Groet John