Ferry,Hook ups?

• Wim

Hallo allemaal,

Ook wij gaan deze zomer eind aug. naar west Canada. We komen aan op Vancouver int. Airport en hebben daar een hotel voor eerste overnachting. Dan 4 dagen autohuur om Vancouver Island te doen. Met een vast verblijf in B&B in Victoria.

Op 1 sept. moeten we voor 11.00 's ochtends de auto inleveren op de luchthaven van Vancouver.

Mijn vraag: Is het makkelijk te doen om 's ochtends van af Victoria te vertrekken en op tijd de auto in te leveren op Vancouver Int. A.P. rekening houdend met afstand, het verkeer ter plaatse en de overtocht met de ferry?

Of nemen we beter 1 overnachting in Vancouver?

1 sept. hebben we dan een camper voor de volgende 3 weken.

Mijn volgende vraag: Wat zijn toch die “Hook ups” En zijn die belangrijk?

Wim

• Wim

Hook ups, is inmiddels duidelijk. Na wat verderop op de site gekeken.

Wim

• Cor

Hoi Wim,

De eerste ferry vertrekt uit Swartz Bay om 07.00 am, daarna om het uur.

De overtocht duurt 1 uur en 40 minuten en vanaf de ferry in Tsawwassen is het een half uur rijden naar de airport, dus wat dat betreft tijd genoegd. Neem vanaf Victoria zeg een uur tijd om de ferry te bereiken (kan in ± 40 min afhankelijk waar je zit) en een uur aanwezig voordat de fery vertrekt. Zo s'morgens vroeg is er weinig te doen bij de ferry maar wel koffie enzo verkrijgbaar.

Succes,

Cor

• swissdutchie

Hoi Wim,

De hook-ups zijn inderdaad eerder aan bod geweest. Alleen nog een puntje hierover: Je vroeg of die belangrijk zijn.

Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ook van het seizoen waarin je reist. Niet alle faciliteiten van de camper werken namelijk ook zonder aansluiting op het stroomnet: Hierbij hooren meestal de magnetron en de airco, maar vaak ook de verwarming. Bij veel campers werkt de verwarming weliswaar op gas, maar de ventilator, die in de verwarming zit, op stroom. Bij onze laatste camper (C30 van Cruise Canada) werd ervan afgeraden, om de verwarming zonder stroom hook-up te gebruiken. De accu zou dan binnen de kortste keren leeg raken. Of dat ook zo is hebben we niet uitgeprobeerd, dus ik kan je helaas niet vertellen, hoe lang je op de accu kunt verwarmen.

Gezien het feit, dat jullie in het najaar gaan, ben je de verwarming misschien wel nodig en kan een stroom hook-up dus best belangrijk zijn. Een water hook-up en een afvoer zijn minder belangrijk, tenzij dat je uren in de camper wilt douchen.

Groetjes,

Franziska

• Wim

Hallo Franziska,

Dank je wel dit is heel verhelderend en zeker belangrijk in de wat koudere periode.

• swissdutchie

Heel graag gedaan Wim. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel.

Groetjes,

Franziska

• sven

Hoi Wim

Wat betreft de verwarming, in augustus zul je deze hooguit ‘s ochtends even aanzetten, binnen 5 a 10minuten is de camper lekker warm, helemaal geen probleem voor de accu. In de camper zit een indicator welke aangeeft hoe vol de accu nog is. De camper heeft twee accu’s dus je loopt door het aanzetten van de verwarming echt geen gevaar dat de motor niet meer kan starten!

Groetjes, Sven