calgary

• geert ormel

over twee weken vertrekken we naar calgary

we hebben daar twee overnachtingen voordat mij famielie mij op komt halen

heeft iemand goede tips wat er bigin junie te doen is in calgary en of

er lueke dingeb te zien zijn alfast bedankt

• Ada

Hallo Geert,

Wat een heerlijk vooruitzicht, alvast een goede reis. Wat er begin juni te doen is kan ik je niet vertellen, wel wist ik dat Marcel uit Calgary daar juist een paar dagen geleden het een en ander over geschreven heeft. Hij zei het volgende over Calgary:

In Calgary heb je verschillende attracties zoals

Calgary Tower, Heritage Park, Calgary Zoo, Fort Calgary, Canada Olympic PArk en net buiten Calgary is er Calaway Park, een pretpark maar meer voor jongere kinderen.

Kortom, genoeg te doen

Succes met de voorbereidingen

Marcel

Calgary

Misschien dat je hier al mee vooruit kunt?

Groetjes, Ada

• Marcel

Ada,

Je neemt mij de woorden uit mijn mond!

ha ha ha

Groetjes,

Marcel

Calgary

• karin

Wat je verder nog zou kunnen doen:

als je googled op swerve en calgary, dan krijg je online een bijlage (soort magazine) die in de Calgary Herald (krant) zit. Daarin vind je toneel/festivals/films en andere activiteiten. Dus niet zo zeer de highlights van de stad zelf.

Maar gewoon wandelen langs de bow of naar princess island is al een feestje op zich!!

als het eindelijk zomer wil worden (of voorjaar) tenminste. Het is nu nog niet geweldig; maar gelukkig kan dat van uur tot uur veranderen.

Als de stad je niet trekt kun je natuurlijk ook uitstapjes maken: Drumheller, blackfoot crossing interpretive centre, Bar U Ranch/longview etc etc. Allemaal op een uur/anderhalf rijden van de stad en superleuke dagtrips.

Veel plezier,

Karin

• hetty

weet iemand een camping in de buurt van Calgary

en wel ten noorden er vankarin schreef:

>

> Wat je verder nog zou kunnen doen:

> als je googled op swerve en calgary, dan krijg je online een

> bijlage (soort magazine) die in de Calgary Herald (krant)

> zit. Daarin vind je toneel/festivals/films en andere

> activiteiten. Dus niet zo zeer de highlights van de stad zelf.

> Maar gewoon wandelen langs de bow of naar princess island is

> al een feestje op zich!!

> als het eindelijk zomer wil worden (of voorjaar) tenminste.

> Het is nu nog niet geweldig; maar gelukkig kan dat van uur

> tot uur veranderen.

>

> Als de stad je niet trekt kun je natuurlijk ook uitstapjes

> maken: Drumheller, blackfoot crossing interpretive centre,

> Bar U Ranch/longview etc etc. Allemaal op een uur/anderhalf

> rijden van de stad en superleuke dagtrips.

>

> Veel plezier,

> Karin

• v. Lunteren

Wandelen door Prince's Island Park. Daarna wat lekkers halen bij de vlakbij gelegen Eau Claire Market.

8th Avenue tussen Eaton Centre en Olympic Plaza is een leuk voetgangersgebied met winkeltjes, galleries en terrasjes.

Het Olympic Plaza(Cultural District) is een soort hoofdingang naar vele restaurants, theaters, galleries, het Glenbow museum, de Calgary Tower, het EPCOR Centre.

Vanuit het centrum kun je met de C-train naar de Calgary Zoo en als je uitstapt bij 4th Str. is het maar een klein stukje lopen naar Fort Calgary Historic Park.

• Janneke

Leuke ideeën allemaal, maar wij zitten op dit moment in Calgary en hetsneeuwt!!!!!!!! We zitten in een hotel en kunnen morgen de camper ophalen. De lokale bevolking zegt, dat je in Calgary in één dag alle vier de seizoenen kunt hebben. Dat klopt wel. We begonnen gisteren een beetje koel en het werd en warme middag en dan nu sneeuw. Extra sneu omdat het nu Victoriaday is en iedereen vrij is. Wij vermaken ons nu ook maar met mailen en uitgebreid uit eten in het hotel,Je hebt nu echt geen zin om naar buiten te gaan.Gevoelstemperatuur -4!!!!! We zitten in een airporthotel en dat is met dit weer wel een nadeel, je zit ver van dingen af.

• Marcel

Hoi Janneke,

Welkom in Calgary!

Ik weet niet of het hotel een ‘Courtesy’ van heeft, maar wellicht is men bereid jullie naar een overdekt winkelcentrum te brengen. In jullie buurt in Sunridge Mall.

Groetjes,

Marcel

Calgary

• Moi

May Long Weekend…

Het sneeuwt ALTIJD tijdens het May Long Weekend LOL

• Ken

Afgelopen jaar (2008) was het +30

Vanmorgen werden we ook begroet met een pak sneeuw op de Campground ten Noordwesten van Rocky Mountain House