Benzine 2.5 weken en BB's/motels?

• Croessie

Beste forumleden,

kan iemand mij vertellen met wat voor bedrag ik voor benzine zo'n beetje rekening moet houden in Canada (simpele huurauto, economy class waarschijnlijk).

Mijn idee is om van Calgary ws. via Nelson/Penticton naar Vancouver-Tofino-via Vancouver- Whistler Kamloops- LL naar Jasper en via Rocky mountianhouse naar Ponoka (familie) en terug naar Calgary te gaan.

Kan iemand een globale indicatie geven? Zijn er canadezen op dit forum die mij kunnen helpen bij een inschatting, zodat ik een beetje een redelijk budgetje op kan stellen??

Zou het nog mogelijk zijn om B&B's en motels te boeken voor 28 juli-15 aug? Dit hoeft allemaal geen 4sterren gebeuren te zijn. Als de bedjes maar lekker slapen.

Alvast bedankt!

• Cor

Hoi Croessie,

Het verbruik van een economy class auto is afhankelijk van je rijstijl maar zeg maar 1:13 op vlakke wegen en 1:10 in de bergen.

De benzineprijs is momentueel omgerekend ± € 0,60 per liter (in Vancouver ± 0,66 cent) maar wat de benzineprijs gaat doen is koffiedik kijken (waarschijnlijk wat stijgen). Als je rekent 1:10 en € 0,60 per liter dan is het dus 6 cent km of te wel €60,- per 1000 km (heel wat goedkoper dan in Nederland).

Voor benzineprijzen zie:

http://gasbuddy.com/

Cor

• v. Lunteren

Als je de aangegeven route volgt kom je, schat ik, op zo'n 3500 km.

Met een economy class huurwagen moet je toch 1 : 12 wel halen. Reken voor het gemak met totaal 3600 km en verbruik 1:12 = 300 liter à gemiddeld $ 0,95 = $285.

De bedjes in de B&B's in British Columbia zijn meestal dik in orde. In de drukkere gebieden zal het hier en daar al wat lastiger worden iets te vinden, maar als je bekende, drukke plaatsen als Jasper, Whistler, Tofino vermijd en iets daar buiten zoekt moet het nog wel lukken.

www.bbcanada.com

www.bandbcanada.com

www.canadabbhosts.com

• Croessie

Beste Cor en Van Lunteren,

bedankt voor de snelle reacties!

Croessie

• jack

Je gaat begin augustus dus reken voor de benzine prijs minimaal $1,10 en hou er rekening mee dat de Canadese dollar vaak stijgt in die maanden.

Daarnaast kan je wel een economy boeken maar er is een grote kans dat je een midsize meekrijgt. Ik heb werkelijk nog nooit een economy gekregen in Noord-Amerika. Met bergen, airco e.d erbij reken een gemiddeld benzine verbruik van 1:10-1:9.