snorkelen in okanagan

• Ries

Hoi,

wij zijn in eind juni in de okanagan en nu vraag ik me af of het mogelijk is om in deze meren te snorkelen.

1) is het toegestaan

2) is het te doen qua temperatuur of moet de wetsuit (4 mm) mee

3) is er zowiezo wat te zien????

Groet

Ries

• Berry

Hoi Ries,

Ja,dat mag.Sommige mensen duiken wel met wetsuit ander niet,das de keus die je zelf maakt.Wij hadden er een van de familie.

Mooie duikplekken zijn:

Paul's tomb in Knox Mountain Nature Park in Kelowna.En Otter bay in het Ellison

Provincial Park in Vernon.

Misschien kom je de Ogopogo tegen das de tegenhanger van Nessie in Schotland.

Het is er heerlijk om te duiken!

Berry

• Artur

Snorkelen en duiken is niet hetzelfde he Brie! Heb wel een keer een heel stel duikers gezien bij waterton, verder nergens gezien eigenlijk.

• jet

Wij waren in juli in de Oganagan en het water was prima qua temperatuur (zeker in vergelijking met alle andere meren en rivieren in BC). Okanagan is het Florida van Canada en de bestemming voor een “strand”vakantie voor vele Canadese gezinnen.

We stonden op Ellison Lake Provincial Park (bij Vernon) en hebben daar een hele dag aan het strandje doorgebracht. Er waren rotsen vlakbij en ik meen me te herinneren dat er werd gesnorkeld. Of er echt iets te zien was weet ik niet.

Veel plezier, Jet