Wat neem ik mee voor familie?

• Bianca

Wij gaan de eerste week van onze vakantie bij familie overnachten en zij zullen ook onze tour guide zijn. Heeft iemand een leuke suggestie wat voor ze mee te nemen? Ik ken die familieleden niet, het is een neef van mijn moeder en zijn vrouw, eind 50.

• karin

De standaard lijst is: drop/hagelslag etc. maar het ligt eraan hoelang de mensen uit NL weg zijn en of ze die behoefte nog hebben.

Stroopwafels en speculaasjes enzo kan je in Calgary gewoon in de winkel kopen.

wat ik zelf nog wel graag wil krijgen zijn NL tijdschriften.

Verder verkopen ze op schiphol een hardstikke leuk blauw/wit servies. Doet het altijd goed! of handdoeken en theedoeken die erg hollands is doet het bij mij ook wel.

• Ada

Hallo Bianca,

Ik deed mijn familie een groot plezier met, buiten de gebruikelijke zak drop, een klein Edammertje en washandjes (die kennen ze in Canada niet). Verder nam ik inderdaad op speciaal verzoek keukenhanddoeken en theedoeken van de Hema mee. Ook heb ik eens een prachtig fotoboek van Nederland meegenomen waarmee zij nogal wat herinneringen konden ophalen.

Goeie reis straks en veel plezier.

Groetjes, Ada

• Bianca

Als ik me niet vergis, zijn ze al erg lang weg uit NL, ik weet zelfs niet zeker of ze in NL of Canada geboren zijn, in elk geval spreken ze niet of nauwelijks NL. Een zak drop had ik zelf ook al bedacht, voor de rest houd ik me zeker voor tips aanbevolen!

• Cor

Aangezien ze al lang weg zijn uit Nederland zou ik persoonlijk zeggen neem een kleinigheid mee zoals een molentjes of klompjes en als je met ze daar een week optrekt leer je ze beter kennen en dan voor het afscheid kan je iets anders geven wat je daar koopt. Je weet dan ook zo'n beetje wat hun smaak is. Voor familie moet ik ook altijd washandjes en theedoeken meenemen maar aangezien ze daar waarschijnlijk zijn opgegroeit gebruiken ze die niet.

In ieder geval veel plezier in Canada.

Cor

• Gerard-W

Misschien is dit een idee, het fotoboek van nederland werd al genoemd maar maak zelf foto's van de omgeving in de geboorte streek/stad van je familie en laat zo zien hoeveel er is veranderd.

je kunt er tegenwoordig van die leuke fotoboekjes van laten maken.

succes.

Gerard-W

• jack

Misschien een boerenkaasje. De meeste kaasboeren in Nederland kunnen deze vacuumverpakken en dan heb je geen probleem bij de douane (wel vermelden op de kaart bij aankomst)

• maryde

Delftsblauwe servetten (wegen weinig) en Delftsblauwe kaarsen

• arie ec

halve kilo nederwiet

• Steef

…die dan weer niet vermelden op de kaart bij aankomst…. ;-)

Mijn ervaring is dat mensen erg uit hun dak gaan van de theedoeken en keukenhanddoeken uit Nederland. Op de een of andere manier zijn ze zeer gesteld op de kwalitiet daarvan. En met een molentje of wat koetjes erop geef je het een Nederlands tintje…