camperen Nat Parken +internet

• Frits

allen hartelijk bedankt voor jullie info, ook het pompiedom van arie.

Dan nog een aanvullende vraag, hoe is het gesteld met de internetontvangsten op de div. prov.campings. Is dit mogelijk of moet je daarvoor echt naar een hook-up coamping.Frits schreef:

>

> Over 3 weken ga ik met een camper (24ft) naar B.C. Nu las ik

> op div. sites dat er de ene keer wordt gesproken dat deze

> geen faciliteiten hebben en de andere keer dat deze parken

> wel faciliteiten hebben (Hook-up). Wat is nu waar?

> Tevens graag info of je dan een parkpass nodig hebt, welke

> want er zijn er geloof ik meerdere en waar te verkrijgen.

>

> Frits.

• Sjaak

Op de campgrounds van de NP`s en PP`s is er geen wireless internet. Wat wel werkt is gewoon in het dorp (bv. Jasper of banff) in de buurt van een hotel je camper langs de kant zetten en dan (onbeveiligde) netwerkverbindingen opzoeken. Dit principe hebben wij op onze rondreis vorig jaar succesvol uitgevoerd! Het is een beetje pionieren maar op den duur werd het voor ons een sport om een wireless verbinding te gaan zoeken. Succes!

• Toon

Hoi,

In PP konden wij ook nooit op internet. Heb je prive campgrounds dan soms wel. Staat dacht ik ook in de Woodalls. Om de internetontvangst te verbeteren had ik een langere usb kabel voor mijn draadloze netwerkstick zodat ik hem uit het raam kon hangen. Werkte prima.

Wij zochten net als Sjaak ook naar onbeveiligde netwerken maar dan m.b.v een progje Netstumbler. Was ons vaak van dienst. Als je daar meer over wilt weten, stuur me maar een mailtje.

Veel plezier in Canada

Greetzz

Toon

Rondje West Canada

websiteaadres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

• John

Hoi Frits,

om ook een beetje het ‘legale’ circuit omtrent draadloos internet te promoten, het volgende :-).

Bakery's en andere plekken waar je een kop koffie en andere heerlijkheden kunt kopen bieden vaak draadloos internet als service.

Vaak een leuke gelegenheid om op een leuke lokatie je bestandjes, email e.d. bij te werken.

Groetjes en veel plezier,

John.