Emigreren

• Sanne

Hallo!

Eindelijk heb ik dan de knoop doorgehakt: Ik wil graag emigreren naar Canada.

Om meerdere redenen, maar vooral omdat ik er familie heb wonen en verliefd ben op het land!

Nu heb ik vanmiddag rondgekeken op internet, maar volgens mij zit er een heel geregel aan vast.

Allereerst heb ik op de website van de Canades Ambassade in Duitsland gekeken en daar kun je dus, als het goed is, allerlei formulieren weghalen.

Mijn Engels is aardig goed, maar ik kan niet precies ontdekken hoe en wat op die website.

Ook moet er ook nog een baan worden gezocht.. Kan iemand mij vertellen of er veel banen zijn in tourism & hospitality daar? Ik werk zelf als 2 jaar achter de receptie in een hotel en dit zou ik daar wel willen voortzetten…

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Liefs, Sanne

• Marcel

Hoi Sanne,

Een goed startpunt is: http://www.cic.gc.ca/english/index.asp

Hier kan je alle formulieren vandaan halen.

Je zei dat je hier in Canada familie hebt; als zij bereid zijn je te ‘sponsoren’, dat

zal dat het emigratieproces enorm verkorten. Maar lees gewoon de website die ik eerder aangaf, goed door, dan zal er een hoop duidelijk worden.

Ikzelf ben in 2003 geemigreerd, en heb dit ook via de ‘familie’ emigratie gedaan, aangezien mijn vrouw Canadese is. Het hele proces duurde toen voor mij ongeveer 6 maanden.

Succes met deze grote stap!

Groetjes

Marcel

Calgary

• Moi

Als je als skilled worker wil emigreren, denk ik dat je een probleem hebt. Als je niet door de Canadese overheid gestelde ervaring/opleiding hebt, wordt je aanvraag niet eens behandeld.

Een baan zoeken en als “temporary worker” werken zal sneller gaan, hoewel het vinden van een baan niet makkelijk is. Als je er dan eenmaal bent, kun je als Provincial Nominee emigreren.

Ook de familie inschakelen en je laten sponsoren zou nog wel eens kunnen helpen.