reizen per huurauto van canada naar usa

• liesbeth arts

wij gaan in juli vliegen naar Vancouver, blijven daar 2 dagen, dan per huurauto (wat is de beste oversteek?) naar Vancouvereiland, vandaar willen wij de USA in om naar Yellowstone park te gaan en dan weer terug naar Canada voor de Rockies.in totaal 4 weken.

Ik kan nergens vinden of we ons moeten aanmelden van te voren om de grens naar de usa per auto over te gaan en of dat veel tijd kost, of moeten we ons thuis ook al aanmelden via de usa ambassade.

bedankt liesbeth

• Gerrit

Hallo Liesbeth,

Het is geenprobleem om de grens naar amerika te passeren vanuit Canada. Je moet alleen een adres in de V.S. opgeven waar je naar toe gaat en een formulier van goed gedrag invullen. Maar dat wijst zich vanzelf. Blijf beleefd en doe niet bijdehand. Het is een beetje formeel. Een kleinere grensovergang is iets makkelijker dan een grote.

Veel plezier. Mvg Gerrit.

• Moi

Als je geen adres hebt, schrijf je in dat vakje: “touring”. Je bent tenslotte op vakantie, en niemand verwacht dat je je reis compleet hebt vastgelegd.

Er worden ook fingerprints genomen, en een foto. (je krijgt geen vieze vingers, het is allemaal computerwerk. :)) Zorg dat je US$ bij je hebt om de $6 pp te betalen, ze accepteren geen Ca$.. Bij een kleine grens overgang kost het ongeveer 20-30 minuten pp. (exclusief wachttijd).

Vergeet als je terug in Canada komt niet je groene Visa-waiver weer uit je paspoort te laten halen. Het is 90 dagen geldig.

• jet

Hallo Liesbeth,

Ter aanvulling op de eerder gegeven antwoorden:

Als je via land de USA binnenkomt, dus niet per boot of per vliegtuig, hoef je volgens de ESTA-website geen ESTA formulier in te vullen.

Je hoeft ook van tevoren geen visum aan te vragen.

Bij de grensovergang wordt eerst je paspoort gecontroleerd, je auto onderzocht en daarna zal de officer je zeggen dat je het immigration buro naar binnen moet.

Daar moet je het groene I-94 formulier invullen, worden je vingerprints en irisscan genomen en moet je 6 usd p.p betalen.

Afhankelijk van de drukte bij de grensovergang kan dit een tijdje duren.

Een deel van het I-94 wordt in je paspoort geniet, dit moet je niet vergeten uit je paspoort te laten halen als je de usa weer verlaat.

Wat betreft huurauto's de grens over:

er zijn maatschappijen (de allergoedkoopste) waar dat niet van mag, maar bij de grote als Avis, Hertz, Alamo etc is dat geen probleem. Voor de zekerheid kun je het nog even checken.

Her en der op forums wordt gezegd dat je van tevoren bij verhuurmaatschappij moet melden en op huurformulier moet laten zetten dat je auto mee neemt, persoonlijk heb ik dat nooit expliciet gedaan en is mij er bij de grens ook nooit om gevraagd. Weet niet of dat geluk of wijsheid is……..

Wat betreft je vraag naar beste oversteek naar Vancouver Island is het handig te weten waar je naar toe wilt op Vancouver Island en ook hoe je verder wilt naar de USA.

• markro

jet schreef:

>

> > Als je via land de USA binnenkomt, dus niet per boot of per

> vliegtuig, hoef je volgens de ESTA-website geen ESTA

> formulier in te vullen.

> Je hoeft ook van tevoren geen visum aan te vragen.

Dit is niet correct. Je zal zelf moeten bepalen of je een visum nodig hebt of via het Visa Waiver Program in de VS kan reizen.

Ben je bijvoorbeeld eerder toegang geweigerd voor de VS, heb je een strafblad of een bepaalde ziekte, ben je eerder in de VS geweest en ben je langer daar gebleven dan was toegestaan, heb je een andere nationaliteit dan van een land dat meedoet aan het Visa Waiver Program, e.d.

Lees daarover op de website van het consulaat van de VS,

zie http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_waiver_program2.html

en klik door via de diverse links op deze pagina, zoals bijvoorbeeld het ESTA-logo voor meer info en naar http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_wizard.html

Marco.

• jet

Marco,

Je hebt terecht een punt.

Ik ben niet volledig geweest in mijn verhaal (om het “niet correct” te noemen vind ik overigens wat ver gaan, voor heel veel mensen is dit wel het juiste verhaal).

Ik ben alleen uit gegaan van het algemene verhaal dat Nederland meedoet aan het Visa Waiver Program en dat Nederlanders in het algemeen geen Visum hoeven aan te vragen.

Er zijn inderdaad uitzonderingen hierop en het is goed om voor het volledige verhaal mensen daar op te wijzen.

Jet

• Marjon

Hoi Liesbeth,

Misschien heb je iets aan ons reisverslag. www.wunnik2008.web-log.nl

Wij hebben vorig jaar de route die jij wilt rijden andersom gereden.

Marjon

• alex

voor zover mij bekent is het nodig door te geven aan de verhuurmaatschappij hoeveel dagen je naar amerika gaat.

Dit heeft te maken met de verzekering.

Wanneer het niet is doorgegeven ben je buiten de grens niet verzekerd.

Dat is in ieder geval wa het reisbureau ons heeft gemeld.

Is dat “Correct”????

• jet

Hallo Marjon,

Hoewel je berichtje voor Liesbeth was, heb ik ook de link naar je website aangeklikt. Was gelijk de hele avond zoet :)

Lekker leesbaar verslag en mooie foto's (vooral die van Olympic), maar wat een afstand hebben jullie afgelegd, zeg !

Vr.groet,

Jet

• Marjon

Ja hè. Maar wij zijn in Amerika ook wel gewend om grote stukken af te leggen en we wilden persé nog een keer Yellowstone bezoeken.

En het was heel goed te doen, er zaten maar een paar lange rijdagen tussen.

Bedankt voor je leuke berichtje op mijn weblog.

Marjon