Hoi Liesbeth, ik kan me voorstellen dat jullie je op de reis verheugen. Jullie gaan door een schitterend gebied. Ik was ook bang dat het niet te evenaren zou zijn met de USA maar wij hebben erg genoten van Canada.
Het is een heel ander natuurschoon dan het zuiden van USA, geen rode rotsen en diepe canyons, maar veel groen, heel veel bomen en enorme hoge bergen. En hoewel we verzot zijn op Amerika (we gaan volgend jaar weer) zijn we van plan binnen een paar jaar toch nog een keer terug te keren naar Canada.
We zijn ook helemaal verliefd geworden op Vancouver. We zijn absoluut geen stadsmensen maar hier voelden we ons erg thuis. En de omgeving van Jasper en Banff is natuurlijk ook schitterend.
Wij hebben deze reis ongeveer 6500 km gereden. Een gemiddelde dus van 215 km per dag dus dat valt op zich wel mee. Autorijden in de VS en Canada is best wel relaxed dus wij vinden dat niet erg. Er zaten dit keer op het einde wel wat lange reisdagen vonden we, vooral het stuk tussen Yellowstone en Bend was wat lang en saai om te rijden. Als je dat te lang vindt zou je ook vanaf Olympic via Spokane direct naar Yellowstone kunnen gaan.
Yellowstone is ons lievelingspark, er is zoveel te zien.
Wij zijn op onze vorige 2 reizen al in Californië, Nevada, Utah, Arizona, een klein stukje Colorado, Wyoming, South Dakota, Idaho en Montana geweest (zie onze reisverslagen en foto's : http://www.pixagogo.nl/3086445481 )
Volgend jaar gaan we naar Arizona, New Mexico en Utah maar we willen ook een uitgebreid bezoek brengen aan Colorado, dus als je nog tips hebt graag.
Marjon