Hoi John,
Ook ik zal via Whistler rijden, want de Fraser Canyon is wel mooi, maar niet zo mooi als het stuk door het kustgebergte rondom Whistler. Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Ik heb twee jaar geleden de door Jet beschreven route van Cache Creek / Lillooet via de 97 en de 24 naar Clearwater gereden en kan dit van harte aanbevelen. Vanuit Lillooet op de 99 rijdend bereik je de 97 iets ten zuiden van het plaatsje Clinton. Precies in de hoek van de 99 en de 97 ligt trouwens een leuke attractie: de Hat Creek Ranch. Dit was vroeger een herberg, waar reizigers, die met de postkoets onderweg waren, konden overnachten en waar de paarden verwisseld werden. Vandaag de dag is het een leuk museum, waar je een rondleiding over de ranch kunt krijgen en uitgelegd krijgt, hoe dit vroeger in zijn werk ging. Ook kun je een ritje met een oude postkoets maken.
Ik zou trouwens op de 97 niet helemaal naar 100 Mile House doorrijden, maar al in 70 Mile House afslaan naar het Green Lake PP. Dit is een mooi meer en uitstekend geschikt voor een picknick-lunch. Je komt dan bij het plaatsje Lone Butte op de 24 uit.
Veel plezier!
Groeten,
Franziska