Route Vancouver-Clearwater

• John

Hallo allemaal,

We gaan eind aug. met de camper van Vancouver via Vancouver Island naar Calgary. We twijfelen alleen over het stuk tussen Vancouver en Clearwater. Is het mooier om via Whistler te rijden of via de Fraser Canyon Hwy. Wie heeft er tips waar de meeste mooie/leuke bezienswaardigheden te zien zijn.

Alvast bedankt voor jullie tips

Groetjes john.

• jet

Hallo John,

Als Whistler fan zeg ik natuurlijk via Whistler.

Ankie heeft laatst een tip gegeven om na Lillioet en Cache Creek niet over de 1 naar Kamloops te rijden en dan omhoog naar Clearwater, maar om vanaf Cache Creek over de 97 verder north te rijden tot 100 mile house/Lone Butte en daar rechtsaf de 24 op naar Little Fort en dan de 5 north te nemen. Heb deze route zelf niet gereden maar klinkt mij goed in de oren. Kamloops vonden wij nl een lange stripmall met veel stoplichten en niet echt aanlokkelijk om te stoppen behalve voor boodschappen.

Hieronder nog de link naar een stuk wat ik eerder geplaatst heb, betreft wat er onderweg van Vancouver tot Lilloet te zien en doen is en ook tips voor Whistler zelf (alleen even in tegengestelde volgorde lezen;)

http://canada.prikpagina.nl/read.php?f=1011&i=42294&t=42289

Mocht je nog vragen hebben of tips willen voor Whistler, laat het me weten.

Veel plezier!

• Koen

Ik ben het met Jet eens dat via Whistler een mooiere route hebt. Van Vancouver naar Whistler rijdt je over de Sea-to-Sky Highway, dat nu vanwege olympische spelen verbreed wordt. Hieraan heb je 2 watervallen die je na een korte wandelingen kunt bereiken. Whistler is een leuke bestemming om te wandelen of mountain biken..

• swissdutchie

Hoi John,

Ook ik zal via Whistler rijden, want de Fraser Canyon is wel mooi, maar niet zo mooi als het stuk door het kustgebergte rondom Whistler. Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Ik heb twee jaar geleden de door Jet beschreven route van Cache Creek / Lillooet via de 97 en de 24 naar Clearwater gereden en kan dit van harte aanbevelen. Vanuit Lillooet op de 99 rijdend bereik je de 97 iets ten zuiden van het plaatsje Clinton. Precies in de hoek van de 99 en de 97 ligt trouwens een leuke attractie: de Hat Creek Ranch. Dit was vroeger een herberg, waar reizigers, die met de postkoets onderweg waren, konden overnachten en waar de paarden verwisseld werden. Vandaag de dag is het een leuk museum, waar je een rondleiding over de ranch kunt krijgen en uitgelegd krijgt, hoe dit vroeger in zijn werk ging. Ook kun je een ritje met een oude postkoets maken.

Ik zou trouwens op de 97 niet helemaal naar 100 Mile House doorrijden, maar al in 70 Mile House afslaan naar het Green Lake PP. Dit is een mooi meer en uitstekend geschikt voor een picknick-lunch. Je komt dan bij het plaatsje Lone Butte op de 24 uit.

Veel plezier!

Groeten,

Franziska

• louisa

Wat fijn dat ik net dit bericht lees. Wij zijn op dit moment in Squamish en twijfelen over de route naar Clearwater over 100 Mile House of via Kamloops. Is de 24 ook goed te bereiden met een C30 Camper ( dus geen lage tunneltjes enzo <

Ik hoor graag jullie reactie. Vriendelijke groet uit een prachtig Canada

• John & Lianne

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. We gaan de route via Whistler doen. We hebben er al erg veel zin in.

Groetjes John & Lianne

• Franziska Ott

Hoi Louisa,

Er zijn geen tunnels op de 24. We hebben hem 2 jaar geleden zonder enkel probleem met een C30 gereden. De weg lijkt alleen zo af en toe een beetje op een wasbord. Dus voor je de 24 op gaat alle bordjes en kopjes even veilig opbergen, anders heb je 2 uur lang gerammel achter in de camper.

Veel plezier!

Franziska