route advies gevraagd Kelowna revelstoke

• Lotje

Hoi canada wijzen,

nog een klein vraagje voor het vertrek over 2 weken (joepie!!)

We hebben 1 dag om van kelowna naar revelstoke te geraken.

Route 1:

In eerste instantie zou dat via vernon, cherryville en 2x overtocht via arrow lake gaan. (evt naar nakusp hot springs)

Route 2

Nu krijgen we een andere voorstelroute via vernon, Enderby en Sicamous naar Revelstoke.

(Na een paar dagen revelstoke rijden we dan weer via sicamous naar kamloops.)

Tja en nu twijfelen. de 2e route lijkt fiks korter, maar dan rijden we het stuk van sicamour revelstoke 2 x. En is er echt veel bijzonders op deze route t.o.v. de andere.?

Het is/was onze bedoeling om na vertrek uit kelowna in de ochtend een wijnmakery te bezichtigen, dus misschien wordt route 1 dan te lang??

Wat zijn volgens jullie de voors en tegens van elke route??

Alvast bedankt

Lotje

• Koen

Hallo Lotje,

Aan beide routes liggen niet echt super hoogtepunten die je absoluut moet zien. Route 1 is ca 350 km waar je ruim 6 uur over doet. Route 2 is 200km waar je binnen 2 uur over kan doen, dus aanmerkelijk sneller. Als je pas na de ochtend kan vertrekken is dat denk ik wat relaxter. Als je de hele dag de tijd hebt om te reizen zal ik voor route 1 kiezen, omdat dat meer variatie biedt. Je pikt zo een een stukje van het gebied de Kootenays mee, tyerwijl je dan bij route 2 wat dubbelop doet.

• swissdutchie

Hoi Lotje,

Ik ben het in grote lijnen met Koen eens. Ik heb twee jaar geleden de langere route via Upper Arrow Lake gereden en vond dat geweldig. Er zijn misschien geen echte hoogtepunten langs de route, maar de Kootenays zijn een uniek en nog niet zo bekend en dus niet zo druk stukje Canada. Het was voor mij het Canada waarvan ik altijd gedroomd had: bergen, meren, bossen en heel weinig mensen. Je vindt er inderdaad verschillende hot springs en een beetje relaxen na een lange reisdag vind ik persoonlijk ontzettend fijn. Maar hiervoor is inderdaad tijd nodig. Je zou dan eigenlijk een nacht of tenminste een paar uur in deze regio moeten inplannen. Als je in feite maar een halve dag hebt om van Kelowna naar Revelstoke te rijden, zal ook ik voor de snellere route via Sicamous kiezen.

Waarom wacht je niet gewoon met kiezen tot op de dag zelf? Je ziet dan snel hoe veel tijd je bij de wijnboer kwijt bent en of je nog zin en tijd hebt via de langere route te rijden. Wellicht dat het weer ook nog een rol gaat spelen bij jouw beslissing.

Alvast heel veel plezier toegewenst!

Groetjes,

Franziska