Route advies

• Lars Bakker

Hallo,

Van 20 juli t/m 15 aug onze eerste reis naar Canada. Wij (2 pers) gaan een rondreis maken door BC maar weten niet of deze route te doen is. De bezienswaardigheden weten we allemaal al door dit fantastisch forum.

Graag jullie advies

Dag 1. Kelowna - Armstrong

Dag 2. Armstrong

Dag 3. Armstrong

Dag 4. Armstrong

Dag 5. Amstrong – Golden

Dag 6. Golden via Radium Hot Springs naar Banff

Dag 7. Verblijf in Banff

Dag 8. Banff - Jasper

Dag 9. Jasper – Clearwater

Dag 10. Clearwater – Lilooet

Dag 11. Lilooet – Whistler

Dag 12. Verblijf whistler

Dag 13. Whistler – Victoria

Dag 14. Victoria – ucluelet

Dag 15. Verblijf ucluelet

Dag 16. Ucluelet – Vancouver

Dag 17. Vancouver

Dag 18. Vancouver

Dag 19. Vancouver – Hope

Dag 20. Hope –Penticton

Dag 21. Penticton

Dag 22. Penticon

Dag 23. Armstrong

Dag 24 Armstrong - kelowna

• jet

Hallo Lars,

Je beginpunt is niet wat je noemt standaard, kunnen we er vanuit gaan dat dit te maken heeft met familie/vrienden bezoek ?

En dat is dan waarschijnlijk ook de reden voor een aantal dagen in Penticton en wederom Armstrong aan het eind van jullie vakantie ??

Ik laat die dagen dan ook maar staan als vast gegeven.

Wat betreft de route heb ik wel wat suggesties:

Dag 5. Armstrong - Golden

Dag 6. Golden via Radium Hot Springs naar Banff

Vraag me af of je niet beter via de 1 naar Banff moet gaan door Yoho. De weg van Golden naar Hot Springs vonden wij niet echt bijzonder, Hot springs zijn leuk, maar gezien rest van de route betwijfel ik of je hier heen moet gaan. Tijd die je spaart kun je besteden rondom Banff of Lake Louise

Dag 7. Verblijf in Banff

Zit hierbij ook bezoek aan Lake Louise inbegrepen? Zoniet dan misschien extra nachtje hier blijven ? Ook afhankelijk van feit of jullie willen wandelen of alleen kijken, die vraag geldt ook voor Jasper.

Dag 8. Banff - Jasper

Vraag of je niet een dag rondom Jasper wilt blijven ?

Dag 9. Jasper – Clearwater

Dag 10. Clearwater – Lilloet

Brengen jullie ook tijd door in Wells Gray ? Dat zou bv in ochtend kunnen, want stuk Clearwater-Lilloet is niet zo lang en in Lilloet zelf is weinig te zien, dus daar hoef je niet al om 3 uur of zo aan te komen, tenzij je nog in de omgeving wilt kijken, bv Seton Lake of Carpenter Lake

Dag 11. Lilloet – Whistler: relatief kort stukje, zeker als je op route 99 blijft, tijd genoeg om onderweg te stoppen bij Joffre Lake and Nairns Falls of om in de middag al dingen in Whistler te doen

Dag 12. Verblijf whistler

Dag 13. Whistler – Victoria

Dag 14. Victoria – ucluelet

Dag 15. Verblijf ucluelet

Dag 16. Ucluelet – Vancouver

Ik zou deze dagen omgooien in

Dag 13. Whistler - Ucluelet,

Kun je ferry van Horseshoe Bay, ten noorden van Vancouver nemen naar Departure Bay (Nanaimo), vanaf Nanaimo loopt de weg ongeveer rechtdoor naar Ucluelet. Reserveer de 10.30 uur ferry dan ben je eind van de dag in Ucluelet en heb je ook nog tijd voor stops onderweg.

Dag 14. Ucluelet/Tofino

Dag 15. Ucluelet naar Victoria

Dag 16. Victoria naar Vancouver,

overvaren van Swartz Bay naar Tsawassen, ten zuiden van Vancouver

Dag 17. Vancouver

Dag 18. Vancouver

Dag 19. Vancouver – Hope

Dag 20. Hope –Penticton

Misschien in 1 keer naar Penticton om zo een dag elders toe te voegen ?

Dit zijn mijn suggesties, ongetwijfeld zullen anderen met andere suggesties komen.

Alvast veel plezier !

• swissdutchie

Hallo Lars,

Jet heeft je al een hoop goede adviezen gegeven. Ook ik ga dan maar vanuit, dat je met een goede reden zo lang in Armstrong verblijft. Toch zou ik proberen ergens nog een dagje af te snoepen voor Jasper, want het is doodzonde om daar niet minstens één extra dag te verblijven. Op dag 8 zullen jullie tijdens de rit op de Icefield Parkway jullie ogen uitkijken en geen tijd hebben, om ook nog wat van Jasper te zien. Veel van de bezienswaardigheden van dit park liggen echter vrij ver buiten de plaats Jasper, soms wel op zo een 50 km rijden (enkele weg!). Denk bij voorbeeld aan Maligne Lake, Mount Edith Cavell of the Miette Hot Springs. Om maar één van deze bezienswaardigheden te zien, ben je toch wel minstens een halve tot een hele dag nodig.

Clearwater is op zich geen bijzonder interessante plaats. Het is Wells Gray PP wat een stop in Clearwater zo aantrekkelijk maakt. Houd echter ook hier rekening met de afstanden: het park ligt namelijk ook hier op een behoorlijke afstand van de plaats Clearwater (Clearwater - Clearwater Lake aan het einde van de parkroad ca. 40 km). Je moet daarom ook hier minstens een halve dag voor uittrekken. Ik weet niet, hoe jullie gaan reizen, maar als jullie kamperen, zou je in het park kunnen overnachten. Anders zou ik proberen, om ergens aan de Clearwater Valley Road in een Lodge onder te komen. Je bent dan veel dichter bij het park en kunt zowel in de middag van dag 9 als ook in de ochtend van dag 10 nog even het park inrijden.

Ook ik zal vanuit Whistler naar Horseshoe Bay rijden en dan naar Nanaimo oversteken en van daar verder rijden naar de westkust van Vancouver Island. Je hoeft dan niet door de hele stad naar Tsawwassen in het zuiden van Vancouver te rijden. Verder kun je precies dezelfde plaatsen op Vancouver Island bezoeken, gewoon in een andere volgorde.

Groetjes,

Franziska

• Lars Bakker

Hallo allemaal

bedankt voor de adviezen, deze zijn zeer bruikbaar!

mvg Lars

• swissdutchie

Graag gedaan Lars! En als er nog meer vragen boven water komen, dan horen we het wel.

Groetjes,

Franziska