Hallo Gerrit,
Wij hebben in 2000 een route gereden in het oosten van Canada, weliswaar niet met een camper maar met de auto en in B&B's geslapen. Wij zijn drie weken onderweg geweest en hebben 3200 kilometer gereden.
Van Toronto naar Brighton (2 nachten). Vanuit Brighton zijn we naar Peterborough gereden waar we een boottocht hebben gemaakt naar de grootste liftlock ter wereld.
Heerlijke landschappen onderweg met typische Canadese boerderijen met van die rode, ronde silo's.
Van Brighton naar Williamsburg, waar we ford Henry in Kingston hebben bezocht en getrakteerd werden op een leuke show met schotse muziek en dansen.
Van Williamsburg naar Montreal waar we onderweg het 19eeuwse Upper Canada Village hebben bezocht. Dit is één van Canada's museumdorpen, waar de geschiedenis wordt nagespeeld.
In Montreal zijn we 2 nachten gebleven om de stad te kunnen verkennen. Hier kun je o.a. het Biodôme bezoeken, overblijfsel van de Olympische spelen als ik het goed heb, met diverse prachtig ingerichte tuinen en waterpartijen.
Van Montreal naar Quebec via de“Chemin du Roy”, een romantische route met allemaal lieve kleine dorpjes in een lang lint langs de Lawrence River.
In Quebec Ciry ook twee nachten gebleven om de stad en het kasteel te bezoeken. Heel gezellig sfeertje in de binnenstad, overal muziek op straat en je kon daar met een lift naar boven om bij het bovengelegen gedeelte en het kasteel te komen.
Van Quebec naar Labelle gereden, wat in het Mont Tremblant park ligt. Mooie route, heuvelachtig en golvende wegen waar je soms de horizon even kwijt was.
Vandaar naar Ottawa, de hoofdstad van Canada, waar we natuurlijk de stad hebben bezichtigd met een hop on - hop off bus. De regeringsgebouwen bekeken en de stallen van de RCMP (Royal Canadian Mounted Police).
Van Ottawa naar Huntsville en het Alconquinpark. Prachtige tocht met veel meren en zo stil dat we het gevoel hadden alleen op de wereld te zijn. Hier kwamen we veel auto's tegen met een kano op het dak, veel meren in het park, dus mogelijkheden genoeg om te kanoën.
Van Huntsville naar Midland. Hier hebben een replica van een Jezuïtenpost bezocht: “Sainte Marie-among-the-Hurons” waar je ook weer een kijkje kon nemen in de tijd van de Jezuïten. Daar ook een mooie boottocht gemaakt in de Georgian Bay, bij de 30.000 eilanden.
Van Midland naar Beamsville, vlakbij de Niagara Falls en uiteindelijk de watervallen bezocht met o.a. de Maiden of the mist, die je tot vlak onderaan de watervallen brengt.
Van campings in bovengenoemde plaatsen weet ik niets omdat we zoals gezegd in B&B's sliepen, maar dat is uit te vinden.
Wij vonden het een prachtige ontdekkingsreis en ik hoop dat ik je op ideetjes heb kunnen brengen.
Succes met het bedenken van een leuke route.
Groetjes van Ada