oost canada

• Gerrit

Wie kan en wil mij een beetje op weg helpen om een route te plannen met als startpunt in Toronto dit vanwege fam bezoek.Het liefst natuur en te reizen met een Camper. Ik ben 2x in het westen geweest dus hoe het werkt weet ik wel maar ik weet geen mooie route van ongeveer 2,5 week. wie helpt me op weg ,alvast hartelijk dank voor de moeite.Gerrit.

• Janneke

Wij zijn met een camper een paar jaar geleden in New Brunswick en Nova Scotia geweest, vanuit Toronto heel goed te doen.

• Ton

kijk even op onze site 2003

http://members.home.nl/truton/Pictures.html

• Ada

Hallo Gerrit,

Wij hebben in 2000 een route gereden in het oosten van Canada, weliswaar niet met een camper maar met de auto en in B&B's geslapen. Wij zijn drie weken onderweg geweest en hebben 3200 kilometer gereden.

Van Toronto naar Brighton (2 nachten). Vanuit Brighton zijn we naar Peterborough gereden waar we een boottocht hebben gemaakt naar de grootste liftlock ter wereld.

Heerlijke landschappen onderweg met typische Canadese boerderijen met van die rode, ronde silo's.

Van Brighton naar Williamsburg, waar we ford Henry in Kingston hebben bezocht en getrakteerd werden op een leuke show met schotse muziek en dansen.

Van Williamsburg naar Montreal waar we onderweg het 19eeuwse Upper Canada Village hebben bezocht. Dit is één van Canada's museumdorpen, waar de geschiedenis wordt nagespeeld.

In Montreal zijn we 2 nachten gebleven om de stad te kunnen verkennen. Hier kun je o.a. het Biodôme bezoeken, overblijfsel van de Olympische spelen als ik het goed heb, met diverse prachtig ingerichte tuinen en waterpartijen.

Van Montreal naar Quebec via de“Chemin du Roy”, een romantische route met allemaal lieve kleine dorpjes in een lang lint langs de Lawrence River.

In Quebec Ciry ook twee nachten gebleven om de stad en het kasteel te bezoeken. Heel gezellig sfeertje in de binnenstad, overal muziek op straat en je kon daar met een lift naar boven om bij het bovengelegen gedeelte en het kasteel te komen.

Van Quebec naar Labelle gereden, wat in het Mont Tremblant park ligt. Mooie route, heuvelachtig en golvende wegen waar je soms de horizon even kwijt was.

Vandaar naar Ottawa, de hoofdstad van Canada, waar we natuurlijk de stad hebben bezichtigd met een hop on - hop off bus. De regeringsgebouwen bekeken en de stallen van de RCMP (Royal Canadian Mounted Police).

Van Ottawa naar Huntsville en het Alconquinpark. Prachtige tocht met veel meren en zo stil dat we het gevoel hadden alleen op de wereld te zijn. Hier kwamen we veel auto's tegen met een kano op het dak, veel meren in het park, dus mogelijkheden genoeg om te kanoën.

Van Huntsville naar Midland. Hier hebben een replica van een Jezuïtenpost bezocht: “Sainte Marie-among-the-Hurons” waar je ook weer een kijkje kon nemen in de tijd van de Jezuïten. Daar ook een mooie boottocht gemaakt in de Georgian Bay, bij de 30.000 eilanden.

Van Midland naar Beamsville, vlakbij de Niagara Falls en uiteindelijk de watervallen bezocht met o.a. de Maiden of the mist, die je tot vlak onderaan de watervallen brengt.

Van campings in bovengenoemde plaatsen weet ik niets omdat we zoals gezegd in B&B's sliepen, maar dat is uit te vinden.

Wij vonden het een prachtige ontdekkingsreis en ik hoop dat ik je op ideetjes heb kunnen brengen.

Succes met het bedenken van een leuke route.

Groetjes van Ada

• willem k

hoi gerrit

moeilijk te zeggen wat is er mooi maar een paar suggesties heb ik wel voor je

1 algonguin park ten noordwesten van toronto

2 sudbury met 1 van de grootste tinmijnen ter wereld(mogelijk een meteroriet inslag)

3 sault ste marie leuk stadje en vanaf hier begint het echte genieten met een weg die het ene moment lake superior volgt en het ander moment dwars door het mooiste landschap draait wat je je kunt voorstellen(mijn favoriete)

4 wawa

5 nipigon

6 geraldton

hierna weet ik het niet maar kun je nog alle kanten op

wat ik wel weet dat ik hier al jaren lang kom en niet uitgekeken raak op die geweldige natuur die canada heeft.dit is een globale route die volgens mij geen dagen heeft van meer dan 400 kilometer dus ruim de tijd geeft om te genieten

wat je ook doet geniet ervan

groeten willem

• Gerrit

Bedankt voor de info ,ik heb de kaart er al bij gepakt en zo met jullie sugesties gaat het wel een beetje leven. ik ga lekker verder puzzelen. Gerrit.

• Edouard

Nog een Tip als je in Quebec ville bent.

Rij nog 2.5 uur noordelijker naar Tadoussac Een plaatsje met 800 inwoners wat je hoe vreemd ook op iedere wereldkaart bijn ategenkomt.

Hier kun je gaan wale watchen of zoals de quebeqois zeggen Visite des Baleines.

Ga vanuit Tadoussac via Savre Coeur naar Chicoutimi Lac st Jean.

Bezoek daar de Zoo St Felicien Een dierentuin grotendeels geent op inheemse diersoorten met een rondrit door een beekse bergen achtige omgeving waarin je wel acter draad alle canandeesche dieren tegenkomt.

Reken voor deze trip Quebec Tadoussac Lac St Jean 2 tot drie dagen.

Let wel op dat je frans kent want het is franstalig.

Beucoup de plaisir et a bientot.

Oh ja als je in Tadou bent en je ziet dat grijze huis op de heuvel is dat mijn zwager twee huizen verder woon ik dan komende maand.

Ons uitzicht is net zo magnifiek maar met een iets andere hoek.

Edouard

• Koen

Janneke stelt voor een reis van Toronto naar Nova Scotia. Dit is een prachtige reis, maar daar heb je wel 4 weken nodig als je niet overal voorbij wilt vliegen. Andere mensen hebben al tips gegeven in de regio. Ik stel voor een reis door Ontario en een stukje Quebec. Ik zal je een mogelijke reis aangeven. Je geeft aan een natuur liefhebber te zijn, dus ik zal de steden een beetje weglaten.

Dag 1 start Toronto naar Niagara Falls

Dag 2 Niagara Falls

Dag 3 route naar Midland/ Georgion Bay Islands NP (alleen per boottocht te bezoeken)

Dag 4 naar Tobermory, bezoek Bruce Peninsula NP

Dag 5 Manitoulin Island

Dag 6 Kilarney Provincial Park

Dag 7 en 8 Algonquin Park

Dag 9 naar Mont Tremblant (eventueel bezoek Ottawa)

Dag 10 Mont Tremblant

Dag 11 Naar La Mauricie NP

Dag 12 La Mauricie NP

Dag 13 naar Lac Saint Jean

Dag 14 naar Tadoussac,

Dag 15 Tadoussac, walvissen spotten

Dag16 Ile aux Coudres, bezoek idyllisch eiland

Dag 17 bezoek kunstenaarsdorp Baie St. Paul, Canyon Ste Anne, Montmorency Falls, overnacht tussen Quebec en Montreal

Dag 18 verder naar Kingston

Dag 19 terug naar Toronto

• jes

hallo Gerrit,

wij zijn afgelopen jaar naar oost Canada geweest in okt. erg mooi die herfst kleuren.

dit was ongeveer onze route

toronto

alconquin provincial park

montreal

quebec

tadoussac

new brunswick en het fundy park en hierna zijn we door amerika waar hele mooie parken en plaatsen liggen weer naar toronto gegaan

in de usa hebben we mount washington beklommen (met de auto)

acadia nat. park

de kancamangus higway gereden

allemaal in de buurt van de grens met de USA hierna naar Boston,NY en Washington terug naar Toronto

mvg. Jes