ik heb uren gezocht naar officiele info hierover, maar ik kan het niet vinden. Ik vind hooguit hoelang je je eigen RV voor je deur mag zetten etc. Als ik om me heen vraag, of ik bv. op een recreational area (picknick plaats) zou mogen overnachten, hoor ik dat dat mag tenzij er specifiek borden zijn die kamperen of overnight parking verbieden. Vaak hoor ik dat het goed is als je maar van de openbare weg af bent en toestemming hebt als je op prive terrein staat. Kan natuurlijk ook in elke plaats anders zijn, en misschien zijn de regels ook heel anders dan wat deze mensen zeggen/denken. Jammer daarom dat ik geen enkele regelvinding hieromtrent kan vinden op het net…
In Calgary dachten we bij een truckstop te kunnen overnachten die vlakbij het Travelogdge Calgary airport hotel is waar onze familie de eerste nacht verblijft nadat ze aankomen, maar een belletje wees uit dat bij die truckstop (Husky 32 ave) alleen trucks welkom waren. Hotel gebeld en uitgelegd, blijkt dat ze dat op hun parkeerplaats wel (oogluikend) toestaan voor dat ene nachtje (komt natuurlijk regelmatig voor dat iemand hier met een camper familie treft die net aan is gekomen) (tu)