In 2005 hebben mijn man en ik een whalewatch tour gedaan vanuit Steveston bij Richmond. Helaas hebben we toen geen orca's gezien. Diep teleurgesteld waren we. Op het ticket stond echter vermeld dat in geval je geen orca's zou spotten en je 5 jaar terug zou komen met dit zelfde ticket, je een gratis whalewatch tour kreeg. We zouden geen zuinige Hollanders zijn als ik dit niet zou doen.:) Zo gezegd, zo gedaan, ik die bon goed bewaard en meegenomen op onze volgende Canadareis in 2007. En jawel, dezelfde middag mochten we mee met de boot. En eindelijk hebben we de prachtige orka,s gezien.

Iemand al eens in Barkerville geweest? Als je hier van houd, is het erg leuk. Barkerville is een openlucht museum die de tijd van de goudkoorts laat zien. Vanaf Prince George rij je over de Cariboo Highway 97. Bij Quesnel linksaf naar het 82 km verder gelegen Barkerville. Wij vonden het het omrijden waard. We hebben er 3 uren rond gelopen.

Heeft iemand nog tips voor een goed appartementje met keukentje in Canmore of omstreken?

groeten Maria