Hoe geld verdienen in Canada en Amerika?

  • Marjolein

    Mijn man en ik (beiden dertigers) willen graag voor langere tijd in Canada en Amerika verblijven. Minstens enkele jaren en met werkvergunning.

    Wij willen niet op 1 plaats gaan wonen, maar steeds een aantal weken/maanden in een andere omgeving verblijven zodat we heel Canada en Amerika goed kunnen ervaren.

    Om ons verblijf te kunnen betalen moeten we daar wel werken om geld te verdienen.

    Wie heeft suggesties? Wat voor soort werk kunnen wij doen om ter plaatse aan geld te komen? Of iets via internet misschien omdat je dan niet aan een plaats gebonden bent?

    En hoe kun je goedkoop of gratis (maar toch comfortabel en veilig) reizen, eten en overnachten?

    Graag alleen serieuze reacties aub.

    Groetjes, Marjolein.

  • Astrid (Canada)

    Hoi Marjolein, ik wil geen party pooper zijn, maar het zal niet meevallen om jullie droom te verwezelijken.

    Je hebt het al over 2 landen, voor beide is het lastig een visum te krijgen…en als het al zou lukken duurt het vaak een paar jaar.

    Helaas dat jullie al dertiger zijn, er is een leuk programma om een jaar lang te wonen en werken in Canada, maar dat gaat maar tot 28 (geloof ik)

  • mark

    Hallo Marjolein,

    Keep on dreaming maar is zeker niet onaardig bedoeld. Zoals Astrid het ook al omschreef. De procedures zijn scherp zo niet aangescherpt. Verdiep je eerst op de websites van VS en Canada om te kijken welke eisen en regels er gehanteerd worden om uberhaupt in deze landen te werken.

    Kijk ook eens op:

    http://www.wereldwijzer.nl/forum.php

    Veel berichten en tips van mensen met dezelfde plannen en ervaringen.

    Groeten,

    Mark

  • Marjolein

    Hallo Astrid en Mark,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Met onze visum aanvraag voor Canada zijn wij al ver gevorderd en als alles verder volgens plan verloopt hebben we die binnen nu en een jaar. Amerika ligt moeilijker, dat weten we en daar werken we aan.

    Ik heb vooral behoefte aan ideeen om geld te kunnen verdienen in tijdelijk werk en op verschillende locaties. Of voor langere tijd via internet omdat je dan niet gebonden bent aan een locatie.

    Wie helpt mij?

    Groetjes,

    Marjolein

  • Robert

    Marjolein,

    Vraagje tussendoor. Mag ik vragen welke aanvraag jullie hebben lopen voor een visum in Canada? Skilled Worrker of wellicht een andere categorie? Wanneer zijn jullie daar mee gestart?

    Groeten,

    Mark

  • Marjolein

    Skilled Worker, 2 jaar geleden gestart (wij vallen nog onder de oude procedure)

  • Robert

    .

  • Astrid (Canada)

    Als je eenmaal je visum hebt, is het grootste probleem al opgelost.

    Tijdelijk werk is meestal wel te vinden, als je in de juiste seizoenen daar ben waar werk is.

    als je bv in de landbouw wilt werken, druiven plukken enz.

    Verder is in winkels ook altijd wel tijdelijk te werken, nadeel is wel dat die tijdelijke baantjes meestal geen vetpot is.

    Via internet heb ik geen ervaring mee…als jullie in die wereld zitten, lukt het misschien om klanten met je mee te lokken, zodat je voor ze kunt werken vanuit Canada?

    Willen jullie steeds tijdelijk (gemeubileerd) huren? of denk jullie meer in de richting van wonen in een camper?

    (werken voor klanten vanuit de states is volgens mij ook niet zo moeilijk en daar mag je zonder vergunning toch ook rondtuffen?)

  • Sophia

    Het enige dat ik kan bedenken inderdaad is picker worden, druiven, kersen, appels, pruimen enz plukken, wij zien ze ook een paar keer per jaar langskomen. Dat is wel echt een nomadenbestaan, maar als dat is wat jullie willen, is het misschien wel wat. Verder zou ik het ook niet weten. Succes met de plannen!

  • Ann75

    En in de winter zijn de ski oorden waarschijnlijk ook goede plaatsen om een job te vinden. In de meeste grotere steden zal je ook wel vrij goed tijdelijk werk kunnen vinden, maar het hangt er vanaf wat je ervoor wil doen. Als je wil werken dan is er zeker werk!

    Veel succes ermee!

    Groetjes,

    Ann :)