Toronto Montreal 1000 Island

• Hans

Ik ben van plan in juli 2010 van Toronto naar Montreal te reizen. Wie heeft ervaring met hotels in beide steden en halverwege de route? Is bespreken van een hotel/motel in het gebied van 1000 Islands noodzakelijk? Welke do's en dont's zijn er voor deze route en steden?

• Maria

Hans Schreef:

——————————————————-

> Ik ben van plan in juli 2010 van Toronto naar

> Montreal te reizen. Wie heeft ervaring met hotels

> in beide steden en halverwege de route? Is

> bespreken van een hotel/motel in het gebied van

> 1000 Islands noodzakelijk? Welke do's en dont's

> zijn er voor deze route en steden?

Wij hebben oa deze rit met de camper gedaan , bijzonder mooi, in Juli zou ik zeker reserveren, veel succes :)

• Ton

Vergeet dan ook niet de appelroute te volgen, deze sluit aan op de 1000 islands routes.

Met de camper heb je alle vrijheid, hotels zul je denken we wel moeten reserveren, dit beperkt echter de vrijheid.

Wellicht kun je onderweg beter op zoek gaan naar een B&B

Ton

• maryde

Wij waren in september 3 dagen in Montréal. We vonden het een erg leuke en levendige stad, waar veel te zien viel. De eerste dag kochten we gelijk een toeristenkaart voor het openbaar vervoer, dat was handig en voordelig. We konden de auto parkeren bij de B&B en “deden” Montreal verder per voet en ov.

DE B&B is een aanrader! www.aladresseducentreville.com

• TO-J

In het gebied van de 1000-islands zou ik zeker van te voren reserveren. Het is een zeer populair gebied en er zijn niet echt veel hotels en B&B's.

Ik zou zeker ook Prince Edward County bezoeken. Het is een gebied waar veel loyalisten zich na de Amerikaanse onafhankelijksoorlog hebben gevestigd. Er zijn enkele wijngaarden, kaasmakerijen en zeer pitoreske dorpjes.

Een don't op dit moment is Desoronto. Er is al enige jaren een zeer broeierige sfeer vanwege een land claim, die zeer traag verloopt.

Hotels in Toronto en Montreal zijn er grote getalen en soorten. In july kan je vaak goedkoop in de 4- en 5-sterren hotels verblijven. Er zijn dan namelijk niet teveel zakenmensen meer en een het conferentieseizoen is dan ook grotendeels afgelopen. Websites als priceline.com en hotels.ca kunnen in die tijd zeer goede deals aanbieden (pas enkele dagen/weken van tevoren boeken).

• John

Hoi Hans,

gister nog gekayaked met twee mensen die in het 1000 Islands gebied wonen, ze vertelden me dat het er in de zomermaanden redelijk druk kan zijn.

Overigens vonden ze het hier aan de west kust redelijk veel op dat gebied in Ontario lijken, alleen is het water hier zout en zijn de bomen groter :-).

Veel plezier,