rondje Canada 2010

• Geert

Hallo,

Voor juni 2010 staat de volgende route op de planning:

5-jun vertrek AMS

5-jun aankomst Vancouver

5-jun Vancouver

6-jun Vancouver

7-jun ophalen camper Vantage Way

7-jun naar Hope

8-jun Hope

9-jun naar Kelowna

10-jun Kelowna

11-jun naar Revelstoke

12-jun naar Lake Louise (Banff National Park)

13-jun National Park Banff

14-jun National Park Banff

15-jun richting Wilcox Creek

16-jun naar Jasper

17-jun Jasper National Park

18-jun Jasper National Park

19-jun Clearwater

20-jun Wells Gray Provincial Park

21-jun naar Canim lake 1

22-jun naar cache creek

23-jun naar whistler

24-jun whistler

25-jun naar vancouver

26-jun

27-jun camper inleveren

28-jun naar AMS

Gaarne commentaar op de route. We hebben al heel wat info van het net gehaald maar willen toch zeker weten dat we geen bezienswaardigheden missen.

Dus aanvullingen, opmerkingen, alles is welkom..

Geert

• enno

Onder het motto alles is welkom:

Misschien aan het begin een dag Vanouver inleveren om die er aan het eind weer bij te plakken. Vancouver is een heerlijke stad om een Canada-tour te beëindigen.

Kelowna zou ik overslaan. Ik vind het de meest onaantrekkelijke stad van British Columbia. Mijn voorkeur heeft de zuidelijke route(highway 3) via Osoyoos naar Trail en dan noordwaarts naar Nakusp, Galena Bay en Revelstoke. Als dat te lang word zou je ook kunnen kiezen voor highway 5 naar Kamloops en dan via Armstrong, Salmon Arm, Sicamous naar Revelstoke.

Voor Banff National Park is Field een, m.i., leukere verblijfplaats dan Lake Louise.

Voor Jasper National Park is de Honeymoon Lake Campground, vlakbij Sunwapta Falls een mooie plek.

Canim Lake kan ik niet helemaal plaatsen, tenzij natuurlijk voor een speciale reden(flyfishing?). Anders zou ik daar niet die extra kilometers(vanaf Clearwater ca.180km.) voor omrijden. Is het om te kanoën, dan zou ik kiezen voor een stop in Blue River en een kanotocht op het fabelachtig mooie Murtle Lake in Wells Gray Park.

Hopelijk heb je hier wat aan. Hoe dan ook veel plezier met de voorbereidingen.

• enno

Nog even ter aanvulling op mijn eerdere bericht:

Je kunt natuurlijk wel de route nemen via Kelowna, maar dan kiezen voor verblijf in b.v. Penticton/Summerland en/of Vernon.