veerdienst port hardy en bella coola

• bert

hallo

ik ben eens aan het uitzoeken wat de prijzen zijn van de dienst tussen Port hardy en Bella Coola.

nou kom ik 2 verschillende prijzen tegen. bc ferries heeft er een mooi pdf bestandje bijgedaan en kan ik veel af halen.

echter op pagina 28 hebben ze het over de discovery passage die voor 2 personen cd$ 680 kost en op pagina 29 hebben ze het over de service tussen die 2 plaatsen en die kost cd$ 400.

heeft iemand een idee wat dat verschil is?

• enno

Op pag.28 staan de tarieven voor de volledige Discovery Passage, het traject Bella Coola - Port Hardy(Bear Cove)

Op pagina 29 staan de tarieven van de, zeg maar, afgeleiden van de Discovery Passage, trajecten als Bella Coola - McLoughlin Bay, Ocean Falls, etc.

• bert

en is er dan een wezenlijk verschil tussen die 2?

eigenlijk wil ik gewoon van port hardy naar bella coola. ik had ergens gelezen dat die trip 13 uur duurde.

ik neem aan dat de vertrek tijden anders zijn. onder welke reis kan ik die vinden dan?

bert

• enno

De rechtstreekse ferrie Port Hardy(Bear Cove) - Bella Coola vaart komende zomer op alle donderdagen.

Vertrek donderdag10.15U, aankomst donderdag 23.00U.

Op alle dinsdagen vaart ie vanuit Port Hardy via Bella Bella en Shearwater naar Bella Coola.

Vertrek dinsdag10.15U, aankomst woensdag 06.30U.

Op alle zaterdagen Port Hardy - Bella Bella - Shearwater - Klemtu - Ocean Falls - Bella Coola.

Vertrek zaterdag 21.30U, ankomst maandag 06.30U.

De Mid Coast overtochten tussen de diverse havens zoals Ocean Falls, Shearwater, Bella Bella, wat ik omschreef als de “afgeleiden”van de Discovery Passage zijn korter en de tarieven daarvoor staan op pagina 29.

• bert

bedankt enno.

wel vreemd dat hij maar 1 x per week vaart.

• bert

nog een vraag.

het is dus wel verstandig om gelijktijdig een motel in bella coola te reserveren, of zijn er genoeg?

bert

• enno

Ik zou in ieder geval de overnachting na aankomst reserveren. Om elf uur 's avonds nog naar onderdak

gaan zoeken lijkt me niet ideaal.

Dit zijn drie mogelijkheden vlakbij de ferry-terminal:

www.bellacoolavalley.com

www.eaglelodgebc.com

www.bellacoolavalleyinn.com

• bert

bedankt, we gaan ermee aan de slag

bert