Canada ? Zeehondjes.......

  • TO-J

    Canadezen hebben het niet zo erg met de meeste roofdieren. Er loopt momenteel een coyote in de ravijnen van Oost-Toronto en hij peuzelt kleine keffertjes en eekhoorntjes op…. dus de coyotes hebben ook hun goede kanten.

  • chrisje

    En wasberen?

    Oke de meeste Canadezen moeten er niets van hebben, maar ik vind ze cute!!

  • Sol

    En zo is het. Denk eerst eens even aan het stukje vlees dat op je bord ligt. Dat is daar ook niet op een leuke manier gekomen. Natuurlijk is het echt heel bitter dat je kind voor je ogen met een stok met spijker de kop ingeramd wordt; het is echt afschuwelijk dat dit gebeurt en dat er mensen zijn die die jassen ook nog aan trekken. Meestal zijn dat ook hele lelijke mensen. Heel materialistisch, ‘zie mij eens lopen met mijn bontjas’. … De enigen die die jas van zeehondenbont mogen dragen zijn mensen die ook in die lage temperaturen buiten moeten zijn, maar niet die wijven die op de boulevard in SanKT Moritz of Lech de show willen stelen.

  • Sol

    In oktober probeerde een groepje coyotes mijn hond nog mee te lokken. Gelukkig is het ze niet gelukt. Ik heb echt op 40cm van een coyote gestaan; mooie ervaring.

  • Ko

    Hoi Pete ik weet het,maar heb Roadrunner al gestuurd dus dat gaat nog wel ff duren!!!

    Trouwens,de gemiddelde Canadees, de oorspronkelijke bewoners hebben daar een hele andere mening over,en is hij een belangrijke sprit,en zullen we dat ook met respecteren.

    Ko!

  • Rob

    Tja,TO-J,

    De meeste roofdieren hebben het ook niet zo met de Canadezen want die rukken ook steeds verder op.

    Rob

  • TO-J

    De Hapik wordt steeds minder gebruikt vanwege het imago en nu wordt het merendeel geschoten.

    De grootste afzetmarkten voor zeehondenbont zijn Noorwegen en China. In Noorwegen worden er voornamelijk accesoires van gemaakt zoals laarzen, omdat zeehondenpelsen een goede waterafstotende werking hebben. Vandaar dat Noorwegen nog steeds hun eigen zeehondenjacht heeft…. om een of andere reden hoor je trouwens nooit Europeanen zeggen: denkend aan Scandinavië, Groot Britannië, Namibië en de Baltische Staten zie ik zielige zeehondjes…

  • TO-J

    Nou, nou, nou… elk dier heeft een spirit en behoort gerespecteerd te worden. I.t.t. de Europeanen classificeren de Aboriginals dieren niet op waarde.

    De coyote heeft in de Aboriginal mythologie dezelfde positie als de vos in Europese mythologie met het grote verschil dat de coyote beide geslachten kan hebben, terwijl in de Europese mythologie de vos nagenoeg exclusief als mannelijk wordt geportreteerd.

  • Sol

    Klopt, de coyote wordt gezien als trickster en probeert je in te laten zien dat je op het verkeerde spoor kan zitten… Kreeg ik te horen toen ik vertelde van mijn coyote-encounter. Ben er nog steeds niet uit wat het bij mij zou kunnen betekenen, maar misschien ben ik er ook te veel kaaskop voor. ;-)

  • Maria

    Jonepoon Schreef:

    ——————————————————-

    > Canada ? Dan denk ik direct aan de jonge zeehonden

    > die daar elk jaar levend worden doodgeknuppeld

    > waar de moeder bij ligt. Ik vraag mij af of er in

    > Canada zélf voldoende weerstand bestaat tegen dit

    > Canadees, nutteloos, en gewetenloos uitmoorden,

    > want ik heb er nooit iets over gelezen of gezien.

    > Genoeg weerstand en protesten in Europa en elders,

    > maar in Canada, don't know………..

    Ach de Jappen schieten walvissen af, in Iran maakt men atoombommen, in grote delen van Afrika moorden ze elkaar uit, in Haiti is een verschrikkelijke aardbeving geweest, in Nederland heb je ,n partij voor de dieren van Tante Wollepop, in grote delen van Azie/Afrika verhongert men.

    Jonepoon (poon is een vissoort) vindt het nodig om dit item in de grabbelton te gooien bij voorbaat wetende wat het oplevert, zij/hij plaatst dit lijntje en reageert verder niet meer :((td)