verhuizen naar Vancouver Island?

  • kees

    hallo allemaal

    hier is een uitstekende mogelijkheid om voor een jong stel een nieuw leven te beginnen.

    ik was het bakkertje dat 3 jaar geleden veel commentaar kreeg. oh ja ook positieve en heb vele van de canada lezers in levende lijve mogen ontmoeten in de bakkerij. nu na 3 jaar houd ik het langzamerhand voor gezien. ik word ook een jaartje ouder. zou het niet erg vinden (zelfs aantrekkelijk) om een minderheids belang te houden (< 20 %)

    de bakkerij is 3 jaar geleden splinternieuw gebouwd met voornamelijk allemaal nieuw equipment en gereedschap en winkel inventaris. we hebben in deze 3 jaren (we gingen open op 14 juni 2007) een fantastische klantenkring opgebouwd en gedurende het seizoen (midden lente to midden herfst) een ongekende reputatie opgebouwd. met veel extra omzet van de toeristen die ons plaatsje komen opzoeken.

    er moet iemand in je familie of vriendenkring of misschien jezelf die er ooit over heeft gedacht om naar canada te verhuizen. vancouver island (chemainus is 50 mile ten noorden van Victoria) heeft het zachtste winter klimaat in heel Canada. dit jaar 1 sneeuw “storm” 15 cm sneeuw in eind November 2009 en daarna niet meer. ja we hebben enkele dagen vorst gehad, maar niet veel. ja we hebben regen gehad maar heel goed gedoseerd. niet zoals in nederland naar wat ik hoor. kortom een uitgelezen kans als je brood en banketbakker bent met ondernemings kwaliteiten.

    het liefst zou ik mijn zaak verkopen aan een jong bakkersstel en ik zou er graag fanancieel bij betrokken zijn, zoals ik al schreef voor een maximale aandeel van 20 % ik wil af van de dagelijkse routine zoals, sluiten, boekhouding, rooster maken voor de werknemers, rekeningen betalen, bestelling doen, enz. enz. zie er niet tegen op om een invalskracht te zijn die weet wat werken is (en goedkoop ook), wil gewoon mijn handen in het deeg houden.

    ben ik nog partime werkzaam als een konsultant en heb eind vorig jaar mijn bakkery in California verkocht.

    en oh ja, degene die mij in kontact brengt met de juiste kandidaat kan rekenen op een gratis vliegticket (en dat is niet in midwinter) voor een retourtje Vancouver Island vanaf Amsterdam.

    moet wel heel duidlijk zijn dat een van jullie lezers inderdaad de tipgever was.

    kees docter

  • John

    Hoi Kees,

    ondanks het feit dat jullie ook ‘kano’s' verkopen moet ik deze grote kans laten lopen :-).

    Hopelijk komt er wel weer een bakker met Nederlandse roots in jullie zaak zodat de oer-Holandsche lekkerneijen toch een klein beetje binnen handbereik blijven van ge-emigreerde Nederlanders in dit deel van BC.

    Ik hoop dat je snel een geschikte kandidaat gaat vinden en jullie ook weer iets vaker naar het mooie Malcolm Island kunnen gaan?

    Succes en groetjes vanaf de ‘overkant’,

  • werelds

    Goh.

    Mooi hoor, om op deze manier aan een opvolger te komen.

    Al veel over je bakkerij gehoord (goede verhalen!), maar nog nooit “in de buurt” geweest om eens bij je te kopen….

    Maar ik wil er toch nog even op wijzen dat je niet zomaar naar Canada kan komen, zelfs niet om een Nederlandse Bakkerij over te nemen.

    Tenzij Kees voor een workpermit wil/kan zorgen…….

    Want niet iedereen kan natuurlijk dat heerlijke Nederlandse brood bakken…..

    Heel veel succes, Kees!

  • het bakkertje

    hallo wereld,

    ja het is in het geheel niet moeilijk om Canada in te komen als je een zaak koopt. je moet ten minste 5 mensen in dienst hebben en in je aanvrage bewijzen dat je over voldoende kennis vakkennis beschikt om legaal in canada te komen en een zaak over te nemen.

    ik heb daar met mijn immigratie lawyer over gesproken en zhij verteld mij daar geen enkel probleem in te zien. ik ben zelf 3 jaar terug naar canada verhuisd vanuit california en ga over een jaartje mijn dual citizenship aanvragen.

    kees

  • Gerard

    Kees er is ook een emigratie prikbord. Misschien is het verstandig om ook daar je oproep te plaatsen.

  • kees

    bedankt Gerard

    zal het erop zetten

    kees

  • Gerrit hein

    hallo Kees , eindelijk gevonden je bent wel erg ver weg,

    ik woon in Elspeet, als je in holland bent ben je altijd welkom,

    groet GH Schuiteman, nunspeterweg 77 , 8075 AB

  • Jos64

    Hallo Gerrit Hein,

    U reageert nu op een bericht uit 2010 en de kans is klein dat Kees hier nog naar zal kijken en/of op zal reageren.

    U doet er beter aan zelf contact met hem op te nemen in Chemainus op Vancouver Island, alwaar hij de eigenaar is/was van de Utopia Bakery.

    http://can-eatdrink.com/listings/british-columbia/38426-utopia-bakery-cafe-9780a-willow-st-in-chemainus-bc

    Voor zover ik weet stond de bakkerij te koop in 2011 en zocht Kees nieuwe uitbaters, maar als ik de BC eat and drink website moet geloven is hij nog steeds de huidige eigenaar.

    Jos