wild kamperen met camper

  • Ellen en Yvonne

    Hallo daar,

    Wij vinden totaal geen informatie over wild kamperen met de camper. Weet iemand of dit is toegestaan en of dit ook aan te raden is of niet. !??

    Groetjes, Ellen en Yvonne

  • eric

    Ellen & Yvonne ,

    Ik zou niet al te wild kamperen met je camper , alles wat je breekt moet je betalen…:D:D:D

    Hahaha , maarre , even serieus : voor zover ik weet is het niet toegestaan om “wild” te kamperen ; je zal dus altijd op een ( al dan niet betaalde ) camping moeten staan. In in ieder geval op een plaats waar overnight camping is toegestaan.Wat wel kan/mag , is als je toestemming van de eigenaar van het stuk grond/land hebt waar je wilt overnachten ; zo zou je bijvoorbeeld op een parkeerplaats van een (ik zeg maar wat) een WalMart kunnen overnachten , maar dan moet je dat wel even vragen…

    Of dat je dat zou willen , is weer een heel ander verhaal. Er zijn immers genoeg designated campsites , al dan niet van luxe tot heel erg basic….

    Veel plezier ,

    Eric http://www.ericencarin.nl

  • John

    Hoi Ellen en Yvonne,

    (west) Canada kent een keur aan campgrounds. In de Nationale- en Provinciale Parken, maar ook Regional District- en Forest Service Campgrounds. Laatstgenoemde komen veelal het dichts bij ‘wilkampeer-plaatsen’, welke in een aantal gevallen nog goed met een Camper (RV) te bereiken / berijden zijn. Verder zijn er nog vele prive campings. Bij ons in de buurt is bijv. Dinner Rock een regional district campground welke goed bereikbaar is, en zelfs gratis. Erg mooi gelegen aan de Georgia Strait en met uitzicht op onder meer ‘sandy’ Savary Island.

    De keuze voor een bepaalde campground is veelal mede afhankelijk van de faciliteiten welke je wilt. Denk daarbij o.a. aan aansluitingen voor electra en riolering.

    Ik weet niet welk beeld jullie hebben bij wildkamperen in Canada met een camper (RV), maar de meeste kampings zijn niet te vergelijken met die in NL en liggen al echt midden in de natuur (inclusief beren en ander ‘gespuis’).

    'Echt' wildernis kamperen doe je meestal als rugzak-trekker, kano-er of kayaker. Je gaat dan er dan voor meerdere dagen (begeleidt) op uit en kampeert op (fantastische) plaatsjes welke alleen op desbtreffende wijze te bereiken zijn (zonder overigens een ‘survival-pak’ aan te hoeven trekken), iets dat ik iedereen overigens kan aanraden :-). Ook zijn er soms campgrounds te vinden welke als ‘walk-in’ worden omschreven. Je laat je auto dan achter op een parkeerplaats en je neemt je kampeerspullen dan mee de campground op (soms m.b.v. een kruiwagen o.i.d.).

    Groetjes,

  • Jake

    Hi E&Y,

    In pricipe is“wild” kamperen met een Camper over het hele land toegestaan dat is als je bedoelt om zo maar bij jezelf een country road in te rijden en een rustige parkeer plaats te vinden. Overal behalve…..in national,provincial en municipal parken en op private property. Hier moet je op een officiele kampground staan en betalen natuurlijk. De BC Forest Service heeft veel primitive campgrounds,soms niet ver vanaf de highway.Daar betaal je $10 per vehicle ,of gratis per nacht en je heb soms water en an outhouse.. Om zomaar alleen ergens op een rustige plaats te overnachten zonder kosten wordt door de Canadian publiek veel gedaan .Onder de Full time RVers is er zelfs een term voor called “boondocking”. Ook in de steden kan je naar een rustige parkeer plaats zoeken ,maar kijk dan wel even of er geen bord hangt met “no overnight parking”. Op m'n laatste cross Canada trip hebben we van de 70 nachten er maar 23 op een officiele campgrond gestaan.,, Nooit een probleem maar "use some discretion and common sense.. Er zijn voor zover ik weet geen boeken of brochures voor deze aktiviteiten of websites. J.

  • John

    Anonymous

    Hi E&Y,

    In pricipe is“wild” kamperen met een Camper over het hele land toegestaan dat is als je bedoelt om zo maar bij jezelf een country road in te rijden en een rustige parkeer plaats te vinden. Overal behalve…..in national,provincial en municipal parken en op private property. Hier moet je op een officiele kampground staan en betalen natuurlijk. De BC Forest Service heeft veel primitive campgrounds,soms niet ver vanaf de highway.Daar betaal je $10 per vehicle ,of gratis per nacht en je heb soms water en an outhouse.. Om zomaar alleen ergens op een rustige plaats te overnachten zonder kosten wordt door de Canadian publiek veel gedaan .Onder de Full time RVers is er zelfs een term voor called “boondocking”. Ook in de steden kan je naar een rustige parkeer plaats zoeken ,maar kijk dan wel even of er geen bord hangt met “no overnight parking”. Op m'n laatste cross Canada trip hebben we van de 70 nachten er maar 23 op een officiele campgrond gestaan.,, Nooit een probleem maar "use some discretion and common sense.. Er zijn voor zover ik weet geen boeken of brochures voor deze aktiviteiten of websites. J.

    Mag je in 2019 ook nog wild kamperen met een camper? Wie heeft hier informatie over ?