5th-Wheel

• Marina

Goedendag,

Na 3 prachtige reizen gemaakt te hebben met een camper willen wij in 2011 een 5th-Wheel gaan huren zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ons lijkt het namelijk heel fijn om wat langer op een camping te staan en om dan dagtrips te maken.

Misschien hebben jullie tips of anderzins opmerkingen waar wij wat mee kunnen.

Bij het inleveren van onze camper bij Candan/Travelland in Langley hebben wij wel al een 5th-Wheel bekeken.

Ik lees graag jullie reactie's

Marina

• Gabriel

Hallo Marina,

we hebben afgelopen jaar de hele maand augustus met een 5th-wheel met pick-up van Alldrive Canada getrokken door B.C. en Alberta.

Dit is ons super bevallen en ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik iets meer vrijheid wilde hebben als we ergens op een campsite stonden.

Nu konden we altijd na het plaatsen van de 5th-wheel op ons gemak met de pick-up gaan rond toeren en alles gaan bekijken.

Ook het boodschappen doen en bezienswaardigheden gaat gemakkelijker dan met een camper.

Een bijkomstigheid is wel dat je ongemerkt veel meer km's gaat rijden dan dat je met een camper zou doen.!

Kijk anders maar eens even op http://huibers.reisdagboek.net/ en als je meer vragen hebt hoor ik ze graag.

Groetjes,

Gabriel.

• Marina

Hoi Gabriel,

Wat een mooie foto's en een leuk reisdagboek hebben jullie op jullie site staan. Middels het contact daar had ik je vragen gesteld.

Mogelijk geen tijd nog gehad om te lezen of anderzijds is het niet overgekomen maar de vraag was of jullie rechtstreeks bij de verhuurder hadden geboekt of via een reisagent.

Zag namelijk op de site van de verhuurder de prijzen staan en vond deze aan de hoge kant.

Onze ervaring van dit jaar was namelijk dat wij via de reisagent goedkoper uit waren dan door rechtstreeks te boeken.

Er zat een verschil in van meer dan 500 euro, best veel toch.

Toen wij beide partijen hiermee confronteerde hoe dat kwam, vertelde zowel de verhuurder als de reisagent dat de reisagent al boekingen doet vooraf de verkoop en dat dat hoge kortingen oplevert.

Ben erg benieuwd naar je reactie, ben het wel met je eens dat je meer kilometers gaat maken.

Dank alvast voor je reactie,

Marina

• Gabriel

Hallo Marina,

het reisdagboek kijken we op dit moment niet veel op dus vandaar dat er geen reactie is gekomen (sorry).

De tarieven zijn in 1e instantie inderdaad hoger dan bij een reisagent maar ik heb geen nederlands reisburea of reisagent gevonden die aan mij een 5th-wheel kon verhuren in de maat die ik wilde.

Ik heb eerst bij Alldrive een qoute aangevraagd en hier niet direct op gehapt.

Ze nemen op een gegeven moment vanzelf contact met je op (via mail) en proberen je over te halen om zo snel mogelijk bij hen te boeken en aan te betalen.

Door dit "spel' te rekken en niet meteen toe te happen heb ik 20% korting op de huurprijs gekregen,de personal kits en standaarduitrusting niet hoeven te betalen,de campingstoelen erbij gekregen en de meest luxueuze 5th-wheel (luxury trailerhome) meegekregen terwijl ik de gewone (deluxe trailerhome) betaald heb.

Zoals je op de foto's hebt kunnen zien was dit geen kinderachtige 5th-wheeler in combinatie met de Dodge Ram 3500 pick-up.!

Ik heb er zeer van genoten om met deze combinatie te rijden en heb als chauffeur hier dan ook totaal geen moeite gehad.

Ik weet niet of iemand van jullie hier ervaring mee heeft maar er zijn wel een aantal zaken waar je terdege rekening mee moet houden als je met zo'n combinatie de weg opgaat.

Mocht je hier meer info over willen ontvangen dan hoor ik het wel weer.

Mijn tip nogmaals aan jullie is vroeg boeken maar niet direct toe happen want dan valt er veel korting uit te halen.Ze willen natuurlijk graag alle units al verhuurd hebben voordat het seizoen begonnen is.

Wij hebben deze combinatie bij Alldrive in Vancouver gehuurd en zijn zeer vriendelijk en netjes behandeld geworden,over de vestiging van Alldrive in Calgary hoor en lees ik wel eens andere verhalen.

Groetjes,

Gabriel.

• Marina

Hoi Gabriel,

Dank voor je reactie ik ga een offerte laten maken. Tevens ga ik via Jan Doets, bij Traveland ( Vancouver) een offerte laten maken hier hadden wij afgelopen jaar onze camper gehuurd en daar hadden wij een 5th-Wheel van binnen bekeken. Zij verhuren ze van 26 -28-30-32 ft. Mijn man gaat voor de grootste voor hem is het geen probleem om met zo'n combinatie te rijden, ( beroeps chauffeur)

dat was ook de reden dat we afgelopen keer een 29 A class camper hadden gehuurd zo'n grote bus. Moet je wel zeggen dat het geweldig is als je de ruimte en alle comfort hebt vandaar dat we ook voor zoiets kiezen.

Je gaf al aan dat de ervaring in Vancouver erg prettig was, wat voor ons aantrekkelijk is om dan een drop-off in Calgary te doen. Gezien de route die wij aankomend jaar willen gaan rijden.

En Traveland heeft maar een vestiging dan moet je altijd weer terug. Ik had ook nog bij El Monte gekeken op de site deze verhuren ook 5th-Wheels alleen niet in Canada, en enerzijds willen wij nog wel eens naar Amerika maar nu nog niet. Zij hebben wel een verhuurstation in Seatle maar daar hebben ze allleen campers. dat zou nog een optie kunnen zijn. Zo zie je maar wat hebben wij een luxe probleem hé maar wel heel leuk om mee bezig te zijn.

Wij gaan afwachten wat het wordt, want in dat opzicht blijven wij wel echte Hollanders ( lol).

Nogmaals dank voor je tips.

Groetjes marina

• Gabriel

Nog veel voorbereidingsplezier toegewenst.!

Voor ons was de afgelopen keer met de 5th-wheeler de ultieme vakantie en wij willen dit in de toekomst dan ook nog weer een keer gaan herhalen (maar eerst weer verlof en centjes sparen).

Groetjes,

Gabriel.

• Gabriel

Hallo Marina,

ondertussen al een beetje wijzer geworden m.b.t. de huurprijzen en de one-way mogelijkheden?

Ben erg benieuwd of er ontwikkelingen zijn.!

Groetjes,

Gabriel.

• Claske

Wij hebben afgelopen zomer 3wkn een fifth wheel via Alldrive gehuurd. We zijn prima geholpen, kregen zelfs een upgrade alleen was de afhandeling van de borg uitermate vervelend. Toen we al een week thuis waren hadden we nog steeds de borg niet terug. Ze schrijven deze direct van je credit card af wat hoogst ongebruikelijk is. Normaal gesproken wordt het bedrag gereserveerd, mocht het nodig zijn dan kan het bedrijf erover beschikken.

Nadat wij ‘deposit alldrive’ in google ingetypt hadden kwamen alle dramaverhalen over het niet terug betalen van de borg boven water. Via een reisverslag kwam ik bij een stel terecht wat nog in Vancouver zat en niet de camper had terug gebracht. We hebben toen samen een front gevormd en gedreigd dat ING (ook in Canada en grote bank) een onderzoek zou gaan instellen. Uiteindelijk hebben we na veel over en weer gemail de borg na twee wkn terug ontvangen. Het andere stel na 17 dagen. Wij zijn er dus goed vanaf gekomen maar zoals je op internet kunt lezen zijn er veel gedupeerde klanten. Mijn advies is nooit via Alldrive boeken. Hoe leuk een fifth wheel ook is.

Groeten, Claske

• Gabriel

Hallo Claske.

Vervelend om te horen dat jullie de teruggave van de borg zo ellendig ervaren hebben.

Ik heb inderdaad ook een aantal malen moeten mailen en zelfs bellen om mijn borg terug te krijgen maar ik was niet zo bang dat ik deze borg niet terug zou krijgen.!

De verklaring van Alldrive was dat ze 1 x per maand, (iteraard aan het einde van de maand) de borgstellingen van iedereen terug stortten (schrijf ik dit goed zo?).

Wij hebben de 5th-wheel 29 augustus ingeleverd en de borg,als ik het me goed herinner,eind september terug gekregen.

Groetjes,

Gabriel.

• Maria

wat is een 5th Wheel ?, toch geen auto met een motor :)-D?:)

aanpassing.

Inmiddels ontdekt, inderdaad een handige combi, wij rijden altijd een :vaste : truckcamper TCa , die we niet losmaken om met de jeep te rijden, nu is een truckcamper niet zo lang 18/19 feet, de 5 th- wheel is me nog niet opgevallen .