binnenlandse vlucht

  • hutjes

    weet iemand wat het ongeveer kost om te vliegen van toronto naar vancouver

    en welke maatschappij

  • eric

    Da's wel een erg makkelijke vraag , met te weinig gegevens.

    Maarre , als jezelf niet wil googelen : met Air Canada , vliegen eind maart/begin april , is de laagste enkele reis prijs ongeveer € 242,–

    En nu zelf even zoeken…..

    Eric

  • Kendra

    dat is waarschijnlijk de prijs zonder taxes, die worden er hier apart bij berekend. Voor binnenlandse vluchten heb je helaas weinig keus in maatschappijen, het is een keus tussen Air Canada en Westjet. Soms heeft Canjet vluchten tussen de grote steden, maar meer in het oosten van het land (net als Porter Airlines).

    Binnenlandse vluchten zijn over het algemeen vrij duur, vergeleken met vluchten naar het buitenland (Europa is momenteel erg goedkoop als bestemming, waarschijnlijk door de lage Euro waarde) Ik vind het idioot dat ik voor een retour vlucht naar Europa maar iets van $100 meer betaal dan voor een binnenlandse vlucht van Calgary naar Toronto bv.

    **ik heb even op de Westjet pagina gekeken en een enkele reis Toronto - Vancouver op 28 maart (ik heb zomaar een datum geprikt) is $209. Daar komt dan nog $98 aan taxes overheen en je hebt het over zo'n $300 in totaal. ***

  • Jet

    waarom wil je een binnenlandse vlucht boeken ? je kunt met bv Air Canada of KLM (of welke maatschappij ook die op beide vliegvelden vliegt) een combi ticket boeken en dat hoeft niet veel duurder te zijn dan een retour vlucht van/naar dezelfde stad + een losse binnenlandse vlucht.

  • Astrid (Canada)

    Als je gaat zoeken, inderdaad zoals Kendra al aangaf, Air Canada of Westjet, goedkoper is het om via de Canadese sites te boeken ipv via Nederland..en een paar uur eerder of later vertrekken kan ook een flink bedrag schelen.