Edmonton? En hoe?

• Arlan

Over een klein maandje gaan we naar Canada. We twijfelen echter nog over een paar dingetjes.

Ten eerste, is Edmonton wel een bezoekje waard? Ik heb een beetje online gezocht maar krijg opvallend veel negatieve reacties. Veel mensen stellen voor om naar Calgary te gaan in plaats van Edmonton, maar dat zijn we sowieso al van plan. Daarnaast is de vraag (als we toch besluiten naar Edmonton te gaan), hoe we daar heen gaan.

Optie 1

Van Jasper naar het zuiden naar Saskatchewan River Crossing. Van daar naar Rocky Mountain House, om vervolgens naar boven naar Edmonton te gaan. Daarna zakken we af naar Calgary.

Hier te zien op Google Maps.

Optie 2

Van Jasper gaan we iets omhoog, naar Hinton en dan bovenlangs naar Edmonton, om vervolgens af te zakken naar Calgary.

Hier te zien op Google Maps.

De vraag is dus eigenlijk of Edmonton de moeite waard is en zo ja, hoe de beste/leukste/mooiste route is.

Hopelijk kunnen jullie helpen! Alvast bedankt!

Gr. Arlan

• Gerard

Beste Arlan,

In 2007 hebben wij de route vanuit Calgary naar Edmonton gereden. We hebben West Edmonton Mall bezocht en verder gereden naar Hinton een een dag later naar Jasper.

Als je puur voor de Mall gaat dan zeg ik zonde van de tijd. Of je moet een speciale reden hebben om Edmonton te bezoeken. Van Hinton naar Edmonton is wel +/- 300 km rijden.

Optie 1 van Sakatchewan River crossing naar Rockmountainhouse is een mooie route over de David Thompson Road, een stop bij Abraham Lake kan ik je van harte aan bevelen. Maar vanaf Rockymountainhouse zou ik rechtstreeks naar Calagary rijden.

Gerard

• Ankie1

Als je erg van shoppen houd of als je een paar tieners bij je hebt is het mischien leuk om naar de mall te gaan. Ben er vorig jaar geweest met 2 tieners en een 11-jarige, het was wel aardig. Zijn naar het atraktiepark geweest, maar de 11-jarige wilde dit jaar met haar schoolreisje toch liever naar het zwembad. Moet zeggen dat ik Edmonton niet echt de moeite waard vond, we zijn toen ook naar de zoo en naar een museum geweest. Het was allemaal wel aardig, maar als ik eerlijk ben denk ik dat de route die Gerard aangeeft jullie veel meer vreugde zal geven.

Ankie

• Gerard

Ben ik nog een keer. Misschien is het een optie om van Rockymountaihouse naar Drumheller te gaan, een bezoekje aan de Badlands en de Hoodoo,s te brengen en het dino museum Royal Tyrell in Drumheller. En als je dan een tussenstop maakt in Olds kun je misschien even bezoekje brengen aan de winkel van mijn broer, hij opent in Juni daar een nieuwe winkel.

Gerard

• Kendra

wat voor een winkel is dat Gerard? Wij wonen niet zo heel ver van Olds en als het een NL winkel zou zijn, dan zouden we dat super vinden ! (er was een NL winkel in Olds, maar die is een paar jaar geleden gesloten)

Om even op de originele vraag terug te komen: als je van winkelen houdt, dan zou ik eerder naar de zuidkant van Edmonton gaan dan naar de Edmonton Mall. Aan de zuidkant van de stad is een erg groot winkelcentrum met outlet winkels.

• Gerard

Nee, het is geen nederlandse winkel. Mijn broer had in Airdrie altijd een winkel onder de Dollar Store vlag. Deze heeft hij vorig jaar verkocht en nu begint hij iets soortgelijks in Olds. Dit keer dus niet onder vlag van de Dollar store maar gewoon voor hem zelf. Ik heb foto's gehad van zijn pand en ze zijn dus al bezig met inrichten.

Gerard

• Karin

Ga nooit naar West Canada om de steden! Je bent verwent in Europa. Steden zijn je start en eindpunt, maar zeker geen doel.

Ik woon in Calgary; hou van de stad, maar al mijn vrienden en familie die bezoeken, gaan naar de bergen of de prairies.

• Grande Cache

Als je echt naar Edmonton wilt, ga dan niet via Hinton en highway 16 maar liever via Rocky Mountain House. Het schiet minder op maar deze route is veel mooier en je bent immers op vakantie.

Ben zelf net weer thuis van een paar dagen Edmonton. Het bezoek was puur voor een paar afspraken want Edmonton is echt niet bijzonder genoeg voor een citytrip o.i.d. Het enige wat ik kan bedenken wat wel de moeite waard kan zijn is een bezoek aan het zwembad in de West Edmonton Mall. Vooral liefhebbers van spectaculaire glijbanen kunnen hier hun hart ophalen.

En heel misschien als je een liefhebber bent van moderne kunst zou je een bezoek kunnen brengen aan het museum van moderne kunst in het centrum van Edmonton aan het Winston Churcill plein. Ben er zelf ooit eens geweest. Ik vond de tentoonstelling niet bijzonder maar het museum gebouw is wel heel bijzonder.

• Arlan

Allemaal, heel hartelijk bedankt! Edmonton schrappen we waarschijnlijk, en gaan lekker genieten van de route langs rocky mountain house.

Nogmaals bedankt!

• Gerard

Kit and Cargo opening soon in Olds

Kit and Cargo, located in the Mountainview Plaza next to the Sears store will open its doors May 23 with a grand opening celebration slated for a later date.

dit is de winkel van mijn broer, lees de rest van het artikel in de Mountain view Gazette (bussines profile)

mvg Gerard