Reizigers naar Canada met Rabo pas

• Willem

http://www.nu.nl/economie/2803198/rabobank-blokkeert-pinpas-buiten-europa.html

De link staat hierboven maar voor alle duidelijkheid heb ik het even gekopieerd en hier geplakt:

Rabobank blokkeert pinpas buiten Europa

Laatste update: 5 mei 2012 12:01

info

De Rabobank gaat vanaf 1 juni betaalpassen van particuliere klanten standaard blokkeren voor gebruik buiten Europa. Dit om de gevolgen van skimmen te voorkomen.

Foto: ANP

Dat meldt de Rabobank zaterdag in een persbericht. Met deze betaalpassen kan straks alleen buiten Europa gepind worden als de klant hier bewust voor kiest. Klanten kunnen zelf de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel aanzetten.

Doet de klant niets, dan staat de pas automatisch uit. De Rabobank denkt hiermee de schade als gevolg van skimmen tegen te kunnen gaan.

Maar jullie zullen dal al zeker weten denk ik? Dit is dan ook maar ten overvloede.

Hoop dat diegene die naar Canada gaat hier iets aan heeft.

Verder een plezierige reis alvast.

• Marqit

Hebben jullie in Canada veel last van Skimmen?

• Willem

Eerlijk gezegd kan ik daar geen zinnig antwoord op geven. Als ik mijn kop in het zand wil steken zeg ik “Nee hoor, skimmen? Hier niet” maar da's onzin natuurlijk.

Het gebeurt, alleen kan ik niet zeggen op welke schaal het gebeurt en ook niet in vergelijking met Nederland. Het zal allicht in de grote steden een groter probleem zijn dan in de kleine gehuchtjes als waar wij wonen.

Sorry, maar da's alles wat ik weet. (is niet veel he? hihi)

• Peke

Willem Schreef:

——————————————————-

> Maar jullie zullen dal al zeker weten denk ik?

Je zult wel ‘dat’ bedoelen denk ik.

Tja wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten X(

• Jet

Ik las het vanochtend ook pas op de telegraaf-site, dus ik denk niet dat iedereen dat hier al weet, Willem.

Tsja leuk dat ze de fraudeurs slimmer af willen zijn, maar je moet er maar weer op tijd voor vertrek aan denken………..

• Maria

Jet Schreef:

——————————————————-

> Ik las het vanochtend ook pas op de

> telegraaf-site, dus ik denk niet dat iedereen dat

> hier al weet, Willem

.

> Tsja leuk dat ze de fraudeurs slimmer af willen

> zijn, maar je moet er maar weer op tijd voor

> vertrek aan denken………..

Een bekend verhaal sinds vorige week.

Controle van je betalingsmogelijkheden lijkt me niet zo onbelangrijk vlak voor je vertrek, vandaar dat we de CC van 2 banken bij ons hebben :)

• eric

Maria ,

het gaat in dit geval niet over CC's , maar over bankpassen….En bij de Rabobank kan je gewoon aangeven dat je je bankpassen wel in Canada wilt gebruiken ; en dan halen ze de blokkade er af…

Ben wel met je eens dat je voor vertrek even het eea zeker moet stellen mbt het “uit de muur halen” van geld…

Eric

• Jet

Nou tot voor kort hoefde je daar niets aan te doen, gewoon je portemonnee meenemen en klaar. Nu moet je van tevoren zorgen dat die blokkade er af gaat. Al heb je dan meerdere pasjes van verschillende banken (zo is mijn Rabopas mijn 'reserve"pas) dan moet je straks (als de andere banken volgen) toch van tevoren nadenken voordat je je portemonnee meeneemt.

• eric

Jet , klopt , nadenken moet je toch.

Ik weet nog van vroeger dat ik eerst travellers cheques ging kopen voordat ik naar Canada ging ; daar moest je toch ook over nadenken ?

De laatste jaren is het een heel stuk makkelijker geworden , en nu zie je stukje bij beetje dat dat “makkelijke” toch weer wat lastiger wordt.

T'is niet anders….

Gr. Eric

• annath

Hartstikke bedankt Willem, mij was het bericht nl ontgaan doordat ik op vakantie was , en wij hebben alleen maar Rabobankpassen !!

groeten Anna.