1. We willen graag kamperen, maar het is nogal wat om alle kampeerspullen met het vliegtuig mee te nemen (sowieso pp maar 23 kilo). Zijn er goede alternatieven (die ook redelijk betaalbaar zijn)? Of is het juist een goed idee om zelf spullen mee te nemen? We hebben iig al een auto gehuurd, dus een camper valt niet onder de opties (zie mezelf daar ook niet in rijden trouwens .
Ik zie bij bv walmart dikwijls tentjes liggen die maar 50 - 75 $ kosten. Is even duur dan een extra koffer meenemen in het vliegtuig
Koop zo'n ding en gooi 'm eventueel na je vakantie weg. Heb je wat pech met het weer of zo kun je ook af en toe eens een hotelletje nemen
2. We kunnen kiezen of we meer tijd besteden in Quebec, of juist meer tijd in Nova Scotia. Welke parken zijn aan te raden? Mij leek de Cabot Trail wel heel mooi, weet alleen niet of het te ver uit de buurt van Halifax is.
Op Nova Scotia kun je best een paar weekjes vullen. Ten eerste is Halifax een leuke stad. (havenfront, centrum, fort)
Iets ten zuiden van Halifax ligt Peggy's Cove. Beetje toeristisch, maar toch wel aardig. Bezoek ook Lunenburg. Leuk stadje (eigenlijk meer een dorpje)
De Cabottrail (het plaatsje Cheticamp) ligt iets meer dan 400 km van Halifax. Cabottrail is wel mooi en zeker een aanrader. Vanaf de Cabottrail zie je (met wat geluk) walvissen “blazen”.
Langs de Cabottrail wordt op diverse plaatsen walvistours aangeboden. Advies: doe zo'n tour op een plaats waar met zekerheid walvissen zitten.
Mensen die net terugkomen van zo'n tour zijn wat dat betreft een goeie informatiebron.
Bezoek ook Fort Louisbourg (soort openluchtmuseum met acteurs die personen spelen uit vroeger tijden)
In New Brunswick kun je naar bv Hopewell Rocks en Kouchibouquac nat. park (in 1X goed geschreven, zonder te spieken)
Frederickton is een mooi plaatsje met een leuk historisch centrum
3. We hebben nu 2 dagen sightseeing in Montreal voordat we naar Halifax vliegen. Is dat voldoende? Of is het een goed idee daar nog een dag aan vast te plakken aan het einde van de reis?
Da's persoonlijk. De ene heeft een stad al gezien na 2 dagen en een ander kan er best een hele week in rond dwalen
4. Ik ben de enige met een rijbewijs, en ik vraag me af hoeveel km ik gemakkelijk kan rijden in 2,5 week (18 dagen). Ik denk zelf dat tussen de 1500-2000 wel te doen moet zijn, maar het is de eerste keer dat ik zolang achter elkaar ga autorijden. Graag advies hierover!
Autorijden in Amerika of Canada is een relaxt feestje en absoluut niet te vergelijken met het gestress in Nederland.
2000 km moet geen enkel probleem zijn
5. Waar kun je het beste walvissen spotten rondom Quebec en Nova Scotia?
Waar ze op dat moment zitten. Klinkt raar, maar het is geen dierentuin waar ze op commando naast je boot verschijnen.
Walvistours worden overal langs de kust aangeboden. Zoals ik hierboven al schreef, informeer bij mensen die net terugkeren van zo'n tour wat ze gezien hebben.
Hebben die mensen niks gezien, rij dan verder want dan zie jij waarschijnlijk ook niks