vraagje over route zuid west van rockies

• Marjolijne

Goedenavond, omdat jullie heel veel weten van (mooie) routes in Canada wil ik jullie het volgende voorleggen.

WIj gaan vanuit Seattle richting de Canadeese Rockies en vervolgens naar Edmonton.

Onze eerste ingeving is om te rijden onder andere via Hope, Princeton, Penticton, Osoyoos, Nelson, Creston en dan naar het noorden.

Maar is deze route echt de moeite waard of kunnen we beter via Revelstoke rijden.

We willen iig wel Kootenay en Yoho bezoeken maar Banff slaan we deze keer over. we gaan dan via Jasper

naar Edmonton en via Calgary terug naar het zuiden en dan naar Waterton Lakes NP terug naar Seattle.

Alvast dank voor jullie meedenken.

groetjes Marjolijne

• Svenn

Hoi Marjolijne,

Hope Penticton Osoyoos Nelson Creston heb ik ooit gereden in tegenovergestelde richting.

Zeker de moeite waard en ook erg veel afwisseling moet ik zeggen.

Niet veel mensen die deze route rijden.

De weg van Creston naar het noorden ken ik niet.

Het stukje juist ten noorden van Princeton is ook toeristisch, hier wil ik zelf nog een keer terug. Misschien een overnachting hier plannen.

Probeer tussen Osoyoos en Midway de Chesaw Rd (USA) te doen en neem wat tijd om te stoppen.

Waarom doe je niet Glacier USA aan je route toevoegen?

Eventueel kun je de heenroute langs de grens ook op de terugweg nar Seattle doen, of wilde je via de USA van Waterton naar Seattle?

Groetjes, Svenn

• Marjolijne

Hoi Svenn,

bedankt voor je reactie.

ik denk dat we nav jouw reactie toch de zuidelijke route maar nemen. Via Revelstoke hebben we in 1993 gereden van de Rockies naar Vancouver. Dat was een prachtige route maar deze zuidelijke route lijkt me toch ook heel mooi. We hebben een afspraak in Hope en gaan vandaar dan richting Penticton.

We willen Glacier USA en the going to the sun route meepakken en dan via Idaho terug naar Seattle. We bekijken meestal onderwerg hoeveel tijd we nog hebben. we verzinnen eerst een route maar passen deze meestal onderweg nog een paar keer aan omdat de tijd ontbreekt of omdat we juist meer tijd overhebben.

In Banff zijn we nu zo'n 3 keer geweest en daar heb ik het nu wel even gezien.

Ik ga wel even naar jouw link kijken en als we dat deze keer niet redden dan houd ik m voor een volgende vakantie in mijn achterhoofd. Tenslotte is dit een gebied om veel vaker terug te komen he.

Nogmaals dank voor je reactie.

Marjolijne