Kampeerspullen meenemen uit NL en/of kopen in Canada?

  • Mariska

    Beste allen,

    Zoals in een eerdere post vermeld, gaan wij een reis maken van Halifax naar Montreal, in 18 dagen. We willen graag kamperen maar vragen ons nu af wat verstandiger is: (lichtgewicht) spullen kopen in NL of juist in Canada (en het daar achterlaten)?

    We hebben helemaal niets eigenlijk dus we zouden sowieso de volgende zaken moeten aanschaffen:

    - 1 tent voor 2 a 3 personen. We neigen ernaar om een lichtgewicht exemplaar aan te schaffen in Nederland. Weet iemand een goed merk of model? En waar kunnen we die het beste aanschaffen? We wonen in de omgeving van Den Haag. We willen eigenlijk niet boven de 3 kilo uitkomen voor de tent. Extra gerei zoals grondzeil en haringen kunnen we altijd nog in Canada aanschaffen.

    - 2 slaapzakken. Ook die willen we in Nederland (lichtgewicht) aanschaffen. Per stuk niet zwaarder dan 1 kilo. Heeft iemand ervaring hiermee? We gaan in juli naar Oost Canada dus het moet niet te warm zijn. Wat voor comforttemperatuur raden jullie aan?

    - 2 self-inflatable matjes of 1 2-persoonsluchtbed. Dit is een lastige. Ik lig graag iets hoger van de grond, dus in dat opzicht neig ik ernaar een luchtbed aan te schaffen in Canada en die daar achter te laten. Hoe duur zou zoiets zijn? Aan de andere kant: self-inflatable is ook wel fijn omdat we vaak verkassen…Iemand suggesties?

    - koelbox: ik heb begrepen dat dit zo'n beetje onvermijdelijk is ivm dieren etc. Wat voor koelboxen zijn er te krijgen in Canada? Hoe duur zijn die ongeveer? Het lijkt me een beetje lastig om zo'n ding mee in het vliegtuig te nemen.

    - 2 lichtgewicht pannen. Weet iemand een goed merk of waar je het goed kan halen? Denk wel dat het handig is om dit in NL te kopen.

    - extra gerei zoals 2 bekers, bestek, borden denken we het beste aan te schaffen in Canada en daar weer achter te laten.

    - zijn er belangrijke zaken die ik nu over het hoofd zie maar die we echt nodig zullen gaan hebben?

    Alvast bedankt voor de tips en suggesties!

  • Ankie1

    Zoek eens op websites van Walmart, Canadian tire en Zellers voor wat prijzen. Denk aan een zeil dat je over je tent en picknicktafel kan spannen (tussen een paar bomen bv) zodat je droog kan zitten als het een keer regent. Dus ook wat touw meenemen. Haringen hebben wij hier eerlijk gezegd nooit gebruikt, maar zitten bij de tent.

  • chrisje

    Tentje hebben wij destijds in NL gekocht, omdat we hier ook weleens kamperen, is een coleman alaska titanium en die hebben we nu 5 jaar gebruikt, en gaat ook dit jaar weer mee.

    5 kg dus redelijk licht. Slaapzakken zou ik ook meenemen, maar ter plaatse wel een extra deken kopen, hoofdkussens ter plaatse kopen.

    Pannen hadden we de 1e vakantie wel mee, maar niet gebruikt, want overal zijn firepits om je vlees tebraden, en verder vinden we rauwkost heeeerlijk, dus niet “gekookt”. Wel in Canada zo'n vleesrooster gekocht.

    Haringen zijn wel belangrijk, maar ook een rubber hamer, uiteraard is dat ook daar te koop.

    Een zeil voor zowel onder als boven je tent, tussen de bomen, is aan te raden. Wij trokken ook dagelijks verder en je tent nat inpakken is niet zo fijn!

    Veel plezier!!

  • Mariska

    Wij denken erover om de MSR Mutha Hubba te kopen, een 3-persoonstent van 3 kg. Slaapzakken waarschijnlijk bij de Perry, 1 kg per stuk. Verder willen we wel graag pannen, al was het maar om theewater te kunnen zetten. Ik heb nu een bod gedaan op Marktplaats voor lichtgewicht pannen. Bij de Walmart zag ik goedkope luchtbedden, dus denk dat we die daar aanschaffen.

    Dank voor alle tips! Zo'n hamer en een zeil is natuurlijk handig om te hebben.

    Zijn er genoeg picknicks op de campings om aan te kunnen eten of is het verstandig in Canada 2 goedkope campingstoeltjes te kopen?

  • Pieter H

    By Walmart of Canadian tire kan je een compleet kampeer combo kopen, dat houd in een tent, 2 slaap zakken een zonne tent, en 2 stoeltjes voor $98.00 http://www.walmart.ca/en/ip/ozark-trail-8-piece-family-camp-combo/10042825?collectionName=Tents+For+Less&fromCollectionPage=false#

    en die hebben dan ook grond zeiltjes, luchtbedden of matjes alles wat maar met kamperen te maken heeft.

  • Kendra

    goedkope pannen en eetgerei kun je eventueel in een dollar store kopen. Persoonlijk zou ik alles in Canada kopen, maar ieder zijn eigen keus. En ja, de picknicktafels zijn groot genoeg, maar de meeste campgrounds hebben ook een firepit en dan is het toch wel iets gerieflijker om in een vouwstoel of klapstoel te zitten bij het vuur. En die stoelen zijn ook spotgoedkoop bij Walmart en Zellers.

  • John

    Hoi Mariska,

    persoonlijk zou ik denken aan iets meer kwaliteits materiaal i.p.v. Canadian Tire ('Crappy Tire') en Walmart kampeer-spullen. Deze ‘wegwerp’ kampeer materialen zorgen uiteindelijk voor een nog grotere afvalberg.

    Kijk bijv. eens bij de MEC: www.mec.ca

    Dit is een co-op en zij leveren prima materialen voor een goede prijs / kwaliteitsverhouding en zo kun je de aangeschafte spullen (veel) vaker gebruiken.

    Hubba tent is prima, ik heb zelf een 1-persoons Hubba. Er zijn koelboxen met een 12V aansluiting zodat je tijdens het rijden de etenswaren (en e.v.t. medicijnen voor sommigen) kunt koelen.

    Wil je toch goede spullen aan het einde van een reis weggeven i.p.v. weggooien: er zijn in Canada voldoende 2e hands winkels zoals Thrift Stores e.d.

    Verder is het huren van kampeermaterialen nog een goede optie (waarschijnlijk niet voor jullie Halifax bestemming, maar mogelijk wel voor anderen).

    Rent-a-Tent is een bedrijfje dat prima kampeerspullen verhuurt en heeft vestigingen in Vancouver en Calgary. En uiteraard is kamperen een flink stuk budget vriendelijker dan bijv. het huren van een camper (al besef ik dat niet iedereen wil / kan kamperen ;)).

    Groetjes uit Powell River,

  • Mariska

    Dank allemaal voor de tips en suggesties. We willen een tent toch wel graag in NL kopen, gewoon omdat we hem weer mee naar huis willen nemen. De Hubba tent ziet er mooi uit, maar is toch best prijzig, bovendien las ik dat er gemakkelijk condens vormt aan de binnenkant omdat er geen ventilatiegaasjes zijn. Dat is toch wel een belangrijk nadeel.

    We gaan dus nog even op zoek!

  • Gerard

    Tip,

    Vorige week zelf aangeschaft bij de Aldi. 2 persoons tentje, lichtgewicht (2 kilo) in 2 seconden op te zetten. Nadeel is de cirkelvormige verpakking en het inpakken duurt langer dan 2 seconden.

    mvg Gerard.

  • John

    Hoi Mariska,

    tenten en condens vorming ……….. eigenlijk iets waar je nagenoeg niet onderuit komt. Maar ook iets waar je jezelf niet al teveel zorgen over hoeft te maken, het droogt vanzelf weer.

    Uiteraard neemt ‘s nachts de luchtvochtigheid vaak beduidend toe en bedenk dat de gemiddelde volwassen persoon ongeveer 200 ml aan vocht uitademd tijdens een nachtje slapen, da’s een bierglas vol :) …… daar kan geen ventilatie roostertje tegen ventileren hoor.

    De enige manier waarop ik geen condensvorming heb gehad in alle tenten waarin ik geslapen heb is …. de buitentent eraf laten (en dat kan overigens prima bij droog weer en als de privacy niet al teveel in het geding is ;)). In alle andere gevallen ……. min of meer een beetje condens vorming (helaas).

    Groetjes,