Kampeerspullen meenemen uit NL en/of kopen in Canada?

  • Mark

    Wij sturen onze kampeerspullen op met post.nl voor rond de 60 Euro en nemen het zelf mee terug.

  • Gerard

    Eens even gekeken op de site van Walmart. De goedkoopste tent daar is +/- 40 Dollar. Je hebt dan wel een tent voor 4 personen.

    mvg Gerard

  • Mariska

    Even een update:

    We hebben vandaag de Sierra Designs Zia 3 gekocht, zie link:

    http://www.bever.nl/index.cfm/product/sierra-designs-tent-zia-3-incl-footprint-gearloft/fuseaction/products.detail/code/1131C20004/id_colour/2246/group/3986/level/3

    Met korting bij Bever momenteel (van 240 naar 170 euro), dus echt niet duur voor wat je ervoor krijgt. Het is een ruime tent, voor 3 personen. Met z'n tweeen heb je lekker veel ruimte binnen. Hij is 3 kg ongeveer, dus ook nog licht genoeg om mee te nemen in het vliegtuig.

    Slaapzakken hebben we nog niet gekocht, maar dat wordt waarschijnlijk de Mandan comfort lite van Vaude, voor 85 euro per stuk (ook bij Bever). Bij de Perry (van Wildebeast) heb je goedkopere, maar die voelen meer aan als plastic en die kun je ook niet zo compact in de zak krijgen. De slaapzak van Vaude is ongeveer 1,5 kg per stuk.

  • Jet

    Mijn reactie is een beetje laat, ik zie dat je inmiddels al het e.e.a hebt aangeschaft.

    Je hebt wat mij betreft 2 opties: of je koopt alles daar zo goedkoop mogelijk en doet het dan weer weg, tenzij je nog een kilootje ouzo over hebt in je bagage of je koopt goed spul waar je langer plezier van hebt en wat je (heen) en weer neemt en waar je desnoods extra bagage a 50 euro voor betaald.

    Ik ben het vaak met John eens, maar dit keer niet wat betreft de opmerking over Canadian Tire zijnde Crappy Tire. Wij hebben daar een super tent van Columbia gekocht en ook allerlei andere kampeerspullen.

    Ook over de condens vorming in een tent ben ik het niet eens. Veel tenten hier in Nederland die ze verlopen bij een Perry Sport bestaan uit een vast geheel en daarin worden losse compartiment delen gehangen, er is daardoor geen ventilatie. Er zijn echter ook tenten (die wij in Canada en eerder al in de USA) kochten die bestaan uit een tent met gazen bovenkant en waar overheen een los “dak” gespannen wordt. Hierdoor heb je voldoende ventilatie en ik heb nog nooit condens gehad. Voordeel is ook dat als je een keer in een warm land kampeert dat je onder de sterrenhemel kan slapen maar toch beschermt bent tegen muggen en ander krioelend spul.

    Ik zie dat je goed geïnvesteerd hebt en zo'n soort tent hebt gekocht.

    Het voordeel van goede spullen kopen is dat het kamperen blijft en niet kramperen wordt.

    Wat betreft bagage, het kost je tegenwoordig geld om een 2e koffer mee te nemen, maar als je dat vooraf boekt is het weliswaar 50 euro per rit, dus 100 euro totaal, maar dat heb je met het kamperen ipv slapen in hotels zo er uit.

    Een koelbox zou ik wel gewoon daar kopen, bij de Canadian Tire heb je ze van het merk Coleman in alle soorten en maten. Wat betreft de dieren: die maken gerust je koelbox open, ruim daarom alles maar dan ook alles op in je auto.

    In tegenstelling tot Chrisje koken wij wel op een gaspit en niet op de firepit. De hier gebruikte blauwe campinggaz flesjes zijn daar echter moeilijk, zo niet te verkrijgen, ze werken daar met een ander systeem. Het kopen van een campinggaz brandertje hier in Nld heeft dus niet zo veel nut. Je kunt beter ter plaatse een brandertje (en flesjes) van Coleman kopen.

    Wat ik verder wel handig vind is een jerrycan voor water (daar kopen), soms is er maar 1 watertap en dan blijf je heen en weer lopen. Verder een flesje biogradable soap, hiermee kan je afwassen, ook in koud water, maar ook jezelf of je haren mee wassen in koud of zelfs zout water en het is afbreekbaar dus kan geen kwaad in de natuur. En een flesje van dat desinfecterende spul om je handen te “wassen” is ook erg makkelijk.

    Have fun !

  • Mariska

    Dank je, Jet, voor al je tips! Die jerrycan is een goeie, lijkt me idd verstandig om er eentje te hebben daar.

    We hebben zoals je zelf al opmerkte, wat spullen gekocht die zeker langer mee kunnen dan 1 a 2 jaar. Dit doen we bewust voor de ‘grotere’ dingen: dus tent, slaapzakken, pannenset. Verder gaan we een bagageweegschaal kopen, en ver voordat we vertrekken eens alles inpakken: kijken hoeveel kilo dat is. Ik denk dat het echt wel mogelijk moet zijn om met ieder 23 kilo te volstaan. We gaan allebei een e-reader aanschaffen (van Kobo, is 99 euro bij de Libris). Scheelt weer een hoop kilo's aan papieren boeken. En gewoon daar wat vaker een handwasje doen. In principe moet het dan gewoon lukken denk ik.

    Nog een vraagje: hoe koud is het ‘s avonds/ ’s nachts daar? (maw hoeveel warme kleren moeten we meenemen?).

  • Jet

    Laat die bagage weegschaal, als je althans zo'n “hang”ding bedoelt, gewoon lekker in het schap liggen……. als je de tas/koffer gewoon op de personen weegschaal zet, weet je het ook.

    Ik lees niet in welke periode je gaat en bovendien ga je naar de oostkant, ik kan daar eigenlijk niets over temperatuur zeggen.

    Er is een site waar je de weersomstandigheden per maand (of zelfs dag) van een aantal jaar kan bekijken. De link is hier al vaker gegeven, maar mss kan iemand zo vriendelijk zijn om hem nog een keer te geven ?

    Wat kleding betreft is het altijd handig om diverse laagjes kleding mee te nemen en een water-en winddicht jack is geen overbodige luxe. Ik neem zelfs mijn thermo ondergoed mee, als het 's nachts koud is werkt dat beter dan een pyjama of een jogging broek en het weegt niets.

  • Kendra

    Jet had het over een jerrycan, ik weet niet zeker of ze daar echt een hard plastic jerrycan mee bedoelt of een opvouwbare jerry can van zacht plastic. Ook die zijn te koop bij Canadian Tire of Walmart en zijn veel makkelijker om mee te nemen.

    Misschien is gewoon het beste advies is om op je eerste dag binnen te wandelen bij een CT of Walmart en naar de camping sectie te gaan! ;)

  • Cees A

    Speciaal voor Jet ……… (en Mariska natuurlijk) ……….. :) http://dutch.wunderground.com/history/

    Vul een plaats in en een datum in het verleden.

    Je kunt ook het weer van een hele maand bekijken.

    Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

  • Jet

    Thanks

  • KatleenS

    Cees (of iemand anders),

    Weet jij wat de tegenhanger van Canadian tire of Zellers is in de VS.

    Wij vertrekken vrijdag en gaan dit jaar met onze tent. We moeten daar nog wel wat spullen kopen.