muggenplaag?!

  • Maria

    arnold Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik geloof dat ze bedoelt,dat je dan dronken muggen

    > krijgt.

    dat zou ook kunnen, wij gaan op de campings in Ca voor een houtvuur zitten, nemen wat alcohol:)-D in,smeren deet en alles is perfect

  • Joop

    Hoi allemaal

    Discussie gevolgd en inmiddels uit Jasper vertrokken richting Lake Louise, mooooooooi. Jasper en omgeving waren fantastisch vooral Mount Edith Cavell aanbevolen.

    Maar uh die muggen zijn er echt in hele grote getale aanwezig!!!!

    In de bossen waar we zaten kon je niet met fatsoen buiten zitten, overdag en zeker niet tegen schermertijd.

    Off of andere hier in Can. verkrijgbare anti-mug gebruikt op alle onbedekte delen (vooral nek en enkels) maar helaas het helpt een beetje, maar niet echt.

    Als je erop let zie je de mensen hier ook merendeels lopen overdag met veel, heel veel bulten!!!!

    Tuurlijk bedek je zoveel mogelijk de gevreesde plekken, maar het is echt wel lastig. Op vakantie wil je toch buiten zijn…..

    Dus, een plaag of niet. Vervelend is het wel!!

    Tot zover een slachtoffer met veel rode plekken……

    Joop

  • Elly

    Wij zouden eerst in September gaan , maar gaan toch de maand Juni ivm de meeste kans op beren en besneeuwde bergtoppen enz .

    Slaat ik nu door , of is geiimpregneerde kleding een goed idee voor de muggen ?

    Of is dit niet zo gek en heeft iemand daar goede ervaringen mee ?

  • luongo

    Geïmpregneerde kleding is echt niet nodig. Gewoon lokaal wat anti-muggen spul kopen als het nodig is.

  • Elly

    Volgens joop helpt dat maar een beetje , lees ik

  • Jet

    Heb nog nooit vangeimpregneerde kleiding gehoord, maar het Off Woods wat in Canada te koop is kan je ook op je kleding spuiten en werkt uitstekend. Dan nog wat kool-ringen rondom de picknick tafel, een knapperend vuur en een biertje en je kunt prima buiten toeven.

  • Elly

    Als het Off Woods op kleding gespoten kan worden is dat oke !!

  • luongo

    En als je jas onverhoopt tóch wordt gestoken smeer je er gewoon een beetje After-Bite op.:D

  • Peke

    deden wij ook gewoon op de kleding werkt goed hoor

  • Elly

    Ha , ha , dat is waar Luongo