Hallo Eric,
Ik heb genoten van je foto's, dank je wel.
Ada
>Wat was er mis met New Foundland? Of beter gezegd, waarom zou je er niet meer naar terug gaan?
-Op een bepaald moment houden de motels op en moet je in B&B (voor ons nieuwe ervaring). die worden uitgebaat door halve en hele oplichters en leveren nooit wat ze beloven (op hun webpages). Ook de addresses klopten zelden en moest je gaan zoeken. Het breakfast was altijd een teleurstelling; karig tenzij je cornflakes at. En veelvuldig kreeg je een nog een extra rekening voor ontbijt items. Het diner vonden we beneden peil; alle restaurants op NF hebben hetzelfde simpele menu waarvan de uitvoering meestal matig is. We kunnen vooral de gemengde groenten uit het koperkleurig blik (peentjes, erwtjes etc) wel dromen. In de Cod au Gratin zat nooit een spetje vet en was dus kurkdroog. De fles wijn was meestal duurder dan het diner. Alle musea werden bemensd door schooljeugd (bravo) wier kennis was: 1 stencil en verder wisten ze niks. Ze hadden ook geen enkele interesse. In niks! Dit gaf geen vakantie gevoel en daarom gaan we niet terug. Ik denk dat met een camper (of kamperend) je al dit soort misere niet hebt. .
We reden gister 5 uur over een onverharde 1 baans weg (Diamantina Development Road) voor we de 2e tegenligger zagen. We eindigden in een hotel uit 1880 waar sinds die tijd niets meer aan gedaan was. Achter stonden 6 motel kamers. Het eten was prima zo ook het bier. Als mijn vrouw en ik 1 portie nemen blijft nog 50% staan. Hier in OZ komen we vaak terug en genieten: een echt vakantie gevoel. Er zijn minder musea (of we kunnen ze niet vinden) maar meestal bemensd door bejaarden die veel weten.
Wat jammer dat je zulke ervaringen had in NF. Mogelijk dat het met een camper heel anders zal zijn. Als we daar naar toe gaan, zal dat in elk geval met een camper zijn.
Wij hebben er erg positieve verhalen over gehoord, vandaar dat ik zo benieuwd was naar jouw verhaal. En wat B&B's betreft, dat moet je het heel erg treffen en is er geen hetzelfde. Wij zijn nu in de afgelopen vakantie in 3 B&B's geweest en met name de laatste was karig wat het ontbijt betreft. Men zette één brood in een plastic zak voor ons neer - er was gelukkig een toaster - de doosjes met cerial werden keurig aangevuld - en één fles sinaasappelsap en een pak melk in de koelkast. Dat was het ontbijt voor vijf dagen. We hebben dat zelf maar aangevuld uiteraard en aangezien we een compleet souterain tot onze beschikking hadden was dat ook geen enkel probleem.
Dit in tegenstelling met ons 1e B&B adres. Daar werden we compleet in de watten gelegd tot en met een kopje koffie om 11.00 uur en een glaasje wijn of bier bij thuiskomst. Ook hebben ze alle dagen het diner voor ons verzorgd, werkelijk fantastisch. Zo kan het dus ook, je moet het treffen.
Groet,
Ada
Wij hebben bij Go-Canada geboekt wij vertrekken 18 juni en gaan 8 juli weer terug. Dit is een pakket reis en volgens mij valt de prijs wel mee ook omdat je vrij vroeg boekt.
We gaan eerst de 7 daagse cruise maken en daarna 12 dagen met de camper.
Wij zijn in 2010 ook naar Canada geweest en hebben toen 3 weken een camper gehuurd.
Nu willen we naar V.I. en richting de plaats Lund dat schijn ook een mooie route te zijn.
Ik ben benieuwd hoe jullie het aanpakken.
Frida
Hallo John,
Wij hebben 11 dagen een camper en vertrekken vanuit Vancouver wat raad je ons aan eerst richting Lund en dan V.I. of andersom.
Ik wil zeker meer informatie van je over de Sunshine Coast het schijnt niet zo toeristische te zijn en zijn daar wel campings waar we kunnen staan.
En waar moeten we zeker heen gaan ik denk dat je me wel meer kan vertellen ik hou me aanbevolen.
Is Powell Rivier ook richting Lund?
Groetjes Frida.
Hoi Frida,
alles is hier prima ingericht op bezoekers hoor, dus voldoende campgrounds e.d. Het is hier gezellig druk in de zomer, maar we worden gelukkig nog niet overspoeld .
Eerst naar de Sunshine Coast of eerst naar Vancouver Island maakt eigenlijk niet zoveel uit, dat hangt gewoon een beetje van jullie voorkeur / planning af.
Je kunt me ook altijd even een emailtje sturen met jullie persoonlijke interessen, dan kan ik daar wel een aantal mogelijkheden voor benoemen.
Lund ligt zo'n 20 km ten noorden van Powell River, letterlijk aan het einde van de weg (HW101). Dit is 's werelds langste kustroute en deze begint (of eindigd) dus in Lund eindigd (of begint) in helemaal in Chili.
Groetjes,
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?